Volkswagen chce prý skoncovat s Porsche Panamera a Cayenne

Fúze Porsche a Volkswagenu byla v posledních měsících natolik přetřásaným tématem, že snad neuniklo ani těm, kteří se o dění v automobilovém průmyslu až tak nezajímají. Celá operace dosud ještě nebyla dokončena, nicméně vše postupuje podle plánu a lze očekávat, že se ještě většího Volkswagenu dočkáme co nevidět.

Příznivci Stuttgartské klasiky tento fakt vesměs nevnímají pozitivně, ve ztrátě samostatnosti Porsche spatřují jistá „koncernová rizika”. Je otázkou, do jaké míry jsou takové obavy oprávněné, neb i dosud Porsche v nemalé míře využívalo řešení Volkswagenu, ale ze strany fanoušků a zákazníků zaznívají velmi hlasitě.

Pokud o věci uvažujete podobně, zřejmě vás překvapí nejnovější zprávy z britských ostrovů. Tamní magazín Car totiž zveřejnil informaci ze „zaručeného zdroje” ve Volkswagenu, podle níž má německý gigant plány, jež jsou jakékoli unifikaci vozů Porsche s dnešními koncernovými produtky na hony vzdáleny.

Podle těchto zpráv chce totiž VW udělat z Porsche ryze sportovní značku, což má mít mj. za následek „smrt” modelů Cayenne a Panamera. Samozřejmě ne okamžitou, vždyť Panamera se sotva začala prodávat, ale rozhodně by mělo dojít k ukončení dalšího vývoje tak, aby po přirozeném ukončení života současných či již vyvíjených modelů (tedy v horizontu šesti až sedmi let) příběh Panamery a Cayenne dále nepokračoval.

Takové rozhodnutí by mělo svou racionalitu. Pomineme-li fakt, že tyto modely táhnou ke dnu charakter celé značky Porsche a tím ji přibližují jiným koncernovým značkám, je tu především ten argument, že na luxusní sedany a SUV je tu dnes Bentley a Audi a ostatně i samotný Volkswagen má v nabídce velmi podobné vozy. Poznámka, že i na sportovní vozy jsou tu dnes jiné značky není příliš relevantní, neboť Lamborghini a spolu s ním i vrchol nabídky Audi míří z velké části za docela jinými zákazníky než vrchol nabídky Porsche. Navíc nesdílejí žádnou společnou techniku ani odbobná řešení.

Přesto by to byl argument velmi pokrytecký. Volkswagen je hotový přeborník v kanibalizaci svých modelů a nabídka většiny jeho vozů se překrývá s nabídkou hned několika jiných koncernových značek. A nemusíme zůstávat jen u populárních liní typu A3-Leon-Octavia-Golf-..., velmi podivný byl v minulosti např. útok Phaetonu na pozice A8 nebo R8 na pozice Gallarda.

Mohli bychom tedy najít celou řadu logických argumentů proč by VW měl produkci SUV a sedanu Porsche zastavit, ale i celou řadu logických argumentů, proč by byl takový krok zcela nestandardní. Rozhodnutí se tak zřejmě odehraje i v jiných rovinách, těch méně racionálních. Třeba zrovna někdo z rodiny Piechů či Porsche nebude mít ten či onen model Porsche v lásce. A jeho pohádky bude konec...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne GTS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera Turbo
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků