Volkswagen chce postavit továrnu ve Spojených státech

Všechny evropské automobilky neustále řeší kolísání kurzu dolaru a eura. Právě nepředvídatelné kolísání může prodeje vozů za oceánem stáhnout do minusu. Evropské automobilky totiž prodávají své vozy na americkém trhu na hranici ziskovosti a nečekané změny kurzu mohou znamenat ztrátu.

V podstatě jedinou možnou cestou je zbavit prodej závislosti na kurzu eura a dolaru. S cenou se totiž nahoru moc jít nedá, jelikož konkurence je obrovská a zákazníci nehodlají za evropské vozy připlácet.

Volkswagen tak zvažuje, že by přímo ve Spojených státech postavil závod, který by vyráběl hned několik modelů. Ve Spojených státech se velmi dobře prodává model Golf, Jetta a některé varianty modelu Passat. Velký Phaeton, pokud se do USA opět vrátí, by se měl vyrábět i nadále v Evropě.

Prozatím není nic definitivního a automobilka analyzuje výhody takového řešení, ovšem podobný krok by byl poměrně logický.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků