Volkswagen chce nabízet vlastní bionaftu. K výrobě používá fritovací olej

Nejen pomocí elektromobilů a hybridů chce Volkswagen snížit produkci škodlivých emisí. Německá značka tak investuje rovněž do výroby vlastní bionafty.

S bionaftou, tedy ekologickým palivem na rostlinné bázi, již experimentovala řada automobilek. Volkswagen však nyní prohlašuje, že jeho vlastní bionafta nazvaná R33 BlueDiesel právě dokončila testovací fázi. Od začátku roku tímto palivem značka poháněla firemní vozidla svého sídla ve Wolfsburgu.

Projekt byl společnou prací německého výrobce a univerzity aplikované vědy v Coburgu, přičemž základ složení bionafty pochází od finské olejářské společnosti Neste, která na palivu pracovala již před deseti lety. I zde se přitom k výrobě částečně využívá i použitý kuchyňský olej. Volkswagen tento proces popisuje sloganem „z friťáku do nádrže“.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Podle Volkswagenu bylo měřeními zjištěno, že používání bionafty snižuje emise CO2 o rovných 20 % vůči autům, používajícím konvenční motorovou naftu. Pozitivní výsledky nakonec přesvědčily VW, aby v prostorách továrny ve Wolfsburgu doplnil vlastní čerpací stanici právě o toto palivo. R33 mimochodem splňuje standardní normu pro naftu DIN EN 590.

Stále ovšem mluvíme o čistě experimentálním použití, zatímco nové testy paliva budou probíhat také v továrně Volkswagenu v Salzgitteru. Už nyní však automobilka zvažuje možnost R33BlueDiesel nabízet také na veřejných místech. Pokud by k prodeji bionafty opravdu došlo, VW by ji rád označoval jako ekologickou prémiovou naftu (Green Premium).

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

„Výsledky testování R33 BlueDieselu jsou velice povzbudivé, jak pro Volkswagen, tak pro jeho partnery. Do budoucna se tedy připravujeme na nárůst zájmu o kapalná biopaliva ze zbytkových produktů a jejich pokročilé varianty. Doufám, že v blízké době začnou R33 jako Green Premium nabízet i klasické čerpací stanice,“ uvedl projektový manažer Thomas Garbe.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků