Volkswagen chce nabízet vlastní bionaftu. K výrobě používá fritovací olej

Nejen pomocí elektromobilů a hybridů chce Volkswagen snížit produkci škodlivých emisí. Německá značka tak investuje rovněž do výroby vlastní bionafty.

S bionaftou, tedy ekologickým palivem na rostlinné bázi, již experimentovala řada automobilek. Volkswagen však nyní prohlašuje, že jeho vlastní bionafta nazvaná R33 BlueDiesel právě dokončila testovací fázi. Od začátku roku tímto palivem značka poháněla firemní vozidla svého sídla ve Wolfsburgu.

Projekt byl společnou prací německého výrobce a univerzity aplikované vědy v Coburgu, přičemž základ složení bionafty pochází od finské olejářské společnosti Neste, která na palivu pracovala již před deseti lety. I zde se přitom k výrobě částečně využívá i použitý kuchyňský olej. Volkswagen tento proces popisuje sloganem „z friťáku do nádrže“.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Podle Volkswagenu bylo měřeními zjištěno, že používání bionafty snižuje emise CO2 o rovných 20 % vůči autům, používajícím konvenční motorovou naftu. Pozitivní výsledky nakonec přesvědčily VW, aby v prostorách továrny ve Wolfsburgu doplnil vlastní čerpací stanici právě o toto palivo. R33 mimochodem splňuje standardní normu pro naftu DIN EN 590.

Stále ovšem mluvíme o čistě experimentálním použití, zatímco nové testy paliva budou probíhat také v továrně Volkswagenu v Salzgitteru. Už nyní však automobilka zvažuje možnost R33BlueDiesel nabízet také na veřejných místech. Pokud by k prodeji bionafty opravdu došlo, VW by ji rád označoval jako ekologickou prémiovou naftu (Green Premium).

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

„Výsledky testování R33 BlueDieselu jsou velice povzbudivé, jak pro Volkswagen, tak pro jeho partnery. Do budoucna se tedy připravujeme na nárůst zájmu o kapalná biopaliva ze zbytkových produktů a jejich pokročilé varianty. Doufám, že v blízké době začnou R33 jako Green Premium nabízet i klasické čerpací stanice,“ uvedl projektový manažer Thomas Garbe.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků