Volkswagen chce nabízet vlastní bionaftu. K výrobě používá fritovací olej

Nejen pomocí elektromobilů a hybridů chce Volkswagen snížit produkci škodlivých emisí. Německá značka tak investuje rovněž do výroby vlastní bionafty.

S bionaftou, tedy ekologickým palivem na rostlinné bázi, již experimentovala řada automobilek. Volkswagen však nyní prohlašuje, že jeho vlastní bionafta nazvaná R33 BlueDiesel právě dokončila testovací fázi. Od začátku roku tímto palivem značka poháněla firemní vozidla svého sídla ve Wolfsburgu.

Projekt byl společnou prací německého výrobce a univerzity aplikované vědy v Coburgu, přičemž základ složení bionafty pochází od finské olejářské společnosti Neste, která na palivu pracovala již před deseti lety. I zde se přitom k výrobě částečně využívá i použitý kuchyňský olej. Volkswagen tento proces popisuje sloganem „z friťáku do nádrže“.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Podle Volkswagenu bylo měřeními zjištěno, že používání bionafty snižuje emise CO2 o rovných 20 % vůči autům, používajícím konvenční motorovou naftu. Pozitivní výsledky nakonec přesvědčily VW, aby v prostorách továrny ve Wolfsburgu doplnil vlastní čerpací stanici právě o toto palivo. R33 mimochodem splňuje standardní normu pro naftu DIN EN 590.

Stále ovšem mluvíme o čistě experimentálním použití, zatímco nové testy paliva budou probíhat také v továrně Volkswagenu v Salzgitteru. Už nyní však automobilka zvažuje možnost R33BlueDiesel nabízet také na veřejných místech. Pokud by k prodeji bionafty opravdu došlo, VW by ji rád označoval jako ekologickou prémiovou naftu (Green Premium).

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

„Výsledky testování R33 BlueDieselu jsou velice povzbudivé, jak pro Volkswagen, tak pro jeho partnery. Do budoucna se tedy připravujeme na nárůst zájmu o kapalná biopaliva ze zbytkových produktů a jejich pokročilé varianty. Doufám, že v blízké době začnou R33 jako Green Premium nabízet i klasické čerpací stanice,“ uvedl projektový manažer Thomas Garbe.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků