Volkswagen chce nabízet vlastní bionaftu. K výrobě používá fritovací olej

Nejen pomocí elektromobilů a hybridů chce Volkswagen snížit produkci škodlivých emisí. Německá značka tak investuje rovněž do výroby vlastní bionafty.

S bionaftou, tedy ekologickým palivem na rostlinné bázi, již experimentovala řada automobilek. Volkswagen však nyní prohlašuje, že jeho vlastní bionafta nazvaná R33 BlueDiesel právě dokončila testovací fázi. Od začátku roku tímto palivem značka poháněla firemní vozidla svého sídla ve Wolfsburgu.

Projekt byl společnou prací německého výrobce a univerzity aplikované vědy v Coburgu, přičemž základ složení bionafty pochází od finské olejářské společnosti Neste, která na palivu pracovala již před deseti lety. I zde se přitom k výrobě částečně využívá i použitý kuchyňský olej. Volkswagen tento proces popisuje sloganem „z friťáku do nádrže“.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Podle Volkswagenu bylo měřeními zjištěno, že používání bionafty snižuje emise CO2 o rovných 20 % vůči autům, používajícím konvenční motorovou naftu. Pozitivní výsledky nakonec přesvědčily VW, aby v prostorách továrny ve Wolfsburgu doplnil vlastní čerpací stanici právě o toto palivo. R33 mimochodem splňuje standardní normu pro naftu DIN EN 590.

Stále ovšem mluvíme o čistě experimentálním použití, zatímco nové testy paliva budou probíhat také v továrně Volkswagenu v Salzgitteru. Už nyní však automobilka zvažuje možnost R33BlueDiesel nabízet také na veřejných místech. Pokud by k prodeji bionafty opravdu došlo, VW by ji rád označoval jako ekologickou prémiovou naftu (Green Premium).

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

„Výsledky testování R33 BlueDieselu jsou velice povzbudivé, jak pro Volkswagen, tak pro jeho partnery. Do budoucna se tedy připravujeme na nárůst zájmu o kapalná biopaliva ze zbytkových produktů a jejich pokročilé varianty. Doufám, že v blízké době začnou R33 jako Green Premium nabízet i klasické čerpací stanice,“ uvedl projektový manažer Thomas Garbe.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků