Volkswagen chce investovat do výroby a vývoje 51,6 miliardy Eur

Volkswagen chce investovat do výroby a vývoje 51,6 miliardy Eur

Během následujících pěti let chce koncern Volkswagen Group nasypat do své automobilové divize enormních 51,6 miliard Eur. A to je hodně peněz, takže se možná konečně dočkáme opravdu nových modelů, stěžejní řady Passat a Golf VI mají totiž do skutečně „nových“ poměrně daleko.

Podle Martina Winterkorna, nejvyššího muže VW Group, má tato investice zajistit, aby se „Volkswagen stal nejodolnějším automobilovým koncernem na světě“. Větší část z celé sumy, přesně 41,3 miliardy Eur poputuje do továren a jejich vybavení, přičemž 57 % z těchto prostředků má zůstat v Německu, zbývajících 10,3 miliardy Eur pak půjde přímo do vývoje. V otázce pohonných jednotek prý Volkswagen pracuje na nových spalovacích motorech s „vylepšeným výkonem a sníženou spotřebou a emisemi CO2“ i modelech elektrických a hybridních.Přesně 27,7 miliardy Eur se ať už po stránce výroby či vývoje dotkne modernizace současných modelů a přípravy modelů nových.

Něco přes 13 miliard je vyčleněno pro investice do zahraničních výrobních závodů včetně jednoho v USA, jehož výroba má naběhnout již během příštího roku. Zajímavostí je částka 10,6 miliard Eur určená pro zájmy Volkswagenu v Číně, jež v celkové sumě 51,6 miliard zahrnuta není, neboť má být plně hrazena z marží tamních aktivit VW Group...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jedné z budoucích novinek VW, další generaci New Beetle, se zřejmě plánované investice již nedotknou

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků