Volkswagen chce investovat do výroby a vývoje 51,6 miliardy Eur

Během následujících pěti let chce koncern Volkswagen Group nasypat do své automobilové divize enormních 51,6 miliard Eur. A to je hodně peněz, takže se možná konečně dočkáme opravdu nových modelů, stěžejní řady Passat a Golf VI mají totiž do skutečně „nových“ poměrně daleko.

Podle Martina Winterkorna, nejvyššího muže VW Group, má tato investice zajistit, aby se „Volkswagen stal nejodolnějším automobilovým koncernem na světě“. Větší část z celé sumy, přesně 41,3 miliardy Eur poputuje do továren a jejich vybavení, přičemž 57 % z těchto prostředků má zůstat v Německu, zbývajících 10,3 miliardy Eur pak půjde přímo do vývoje. V otázce pohonných jednotek prý Volkswagen pracuje na nových spalovacích motorech s „vylepšeným výkonem a sníženou spotřebou a emisemi CO2“ i modelech elektrických a hybridních.Přesně 27,7 miliardy Eur se ať už po stránce výroby či vývoje dotkne modernizace současných modelů a přípravy modelů nových.

Něco přes 13 miliard je vyčleněno pro investice do zahraničních výrobních závodů včetně jednoho v USA, jehož výroba má naběhnout již během příštího roku. Zajímavostí je částka 10,6 miliard Eur určená pro zájmy Volkswagenu v Číně, jež v celkové sumě 51,6 miliard zahrnuta není, neboť má být plně hrazena z marží tamních aktivit VW Group...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jedné z budoucích novinek VW, další generaci New Beetle, se zřejmě plánované investice již nedotknou

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků