Volkswagen chce investovat do výroby a vývoje 51,6 miliardy Eur

Volkswagen chce investovat do výroby a vývoje 51,6 miliardy Eur

Během následujících pěti let chce koncern Volkswagen Group nasypat do své automobilové divize enormních 51,6 miliard Eur. A to je hodně peněz, takže se možná konečně dočkáme opravdu nových modelů, stěžejní řady Passat a Golf VI mají totiž do skutečně „nových“ poměrně daleko.

Podle Martina Winterkorna, nejvyššího muže VW Group, má tato investice zajistit, aby se „Volkswagen stal nejodolnějším automobilovým koncernem na světě“. Větší část z celé sumy, přesně 41,3 miliardy Eur poputuje do továren a jejich vybavení, přičemž 57 % z těchto prostředků má zůstat v Německu, zbývajících 10,3 miliardy Eur pak půjde přímo do vývoje. V otázce pohonných jednotek prý Volkswagen pracuje na nových spalovacích motorech s „vylepšeným výkonem a sníženou spotřebou a emisemi CO2“ i modelech elektrických a hybridních.Přesně 27,7 miliardy Eur se ať už po stránce výroby či vývoje dotkne modernizace současných modelů a přípravy modelů nových.

Něco přes 13 miliard je vyčleněno pro investice do zahraničních výrobních závodů včetně jednoho v USA, jehož výroba má naběhnout již během příštího roku. Zajímavostí je částka 10,6 miliard Eur určená pro zájmy Volkswagenu v Číně, jež v celkové sumě 51,6 miliard zahrnuta není, neboť má být plně hrazena z marží tamních aktivit VW Group...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jedné z budoucích novinek VW, další generaci New Beetle, se zřejmě plánované investice již nedotknou

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků