Volkswagen chce být do osmi let největší automobilkou světa

Volkswagen chce být do osmi let největší automobilkou světa

Koncern Volkswagen rozhodně nelze obvinit z nedostatku sebedůvěry. Martin Winterkorn z vedení VW Group nyní oznámil, že se hodlá do osmi let dotáhnout na současnou jedničku, japonskou Toyotu. To by zároveň vyžadovalo pokořit i General Motors, který se zatím drží na druhém místě. Včera zveřejněný plán naznačuje, že v roce 2018 chce Volkswagen prodávat o 60 % více automobilů než nyní, zisk se má pochopitelně zvýšit také.

Vloni VW Group na celém světě prodala celkem 6,3 milionů vozidel včetně produktů značek Porsche, Audi, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Škoda a Seat, což znamenalo meziroční růst o 1,1 %. To není nijak špatný výsledek, vezmeme-li v úvahu krizi, jež srazila prodeje Toyoty o 13 % na výsledných 7,81 milionů aut. Toyota má v porovnání s VW Group přednost v tom, že je velmi dobře usazena na severoamerických trzích, zatímco vozy impéria VW Group zde hrají stále jen druhořadou úlohu. Nový plán však vkládá velké naděje do náběhu výroby v nové továrně Volkswagenu ve státě Tennessee a rozšíření počtu dílů s životností na celou dobu provozu nových vozidel.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků