Volkswagen chce být do osmi let největší automobilkou světa

Koncern Volkswagen rozhodně nelze obvinit z nedostatku sebedůvěry. Martin Winterkorn z vedení VW Group nyní oznámil, že se hodlá do osmi let dotáhnout na současnou jedničku, japonskou Toyotu. To by zároveň vyžadovalo pokořit i General Motors, který se zatím drží na druhém místě. Včera zveřejněný plán naznačuje, že v roce 2018 chce Volkswagen prodávat o 60 % více automobilů než nyní, zisk se má pochopitelně zvýšit také.

Vloni VW Group na celém světě prodala celkem 6,3 milionů vozidel včetně produktů značek Porsche, Audi, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Škoda a Seat, což znamenalo meziroční růst o 1,1 %. To není nijak špatný výsledek, vezmeme-li v úvahu krizi, jež srazila prodeje Toyoty o 13 % na výsledných 7,81 milionů aut. Toyota má v porovnání s VW Group přednost v tom, že je velmi dobře usazena na severoamerických trzích, zatímco vozy impéria VW Group zde hrají stále jen druhořadou úlohu. Nový plán však vkládá velké naděje do náběhu výroby v nové továrně Volkswagenu ve státě Tennessee a rozšíření počtu dílů s životností na celou dobu provozu nových vozidel.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků