Volkswagen chce být do osmi let největší automobilkou světa

Koncern Volkswagen rozhodně nelze obvinit z nedostatku sebedůvěry. Martin Winterkorn z vedení VW Group nyní oznámil, že se hodlá do osmi let dotáhnout na současnou jedničku, japonskou Toyotu. To by zároveň vyžadovalo pokořit i General Motors, který se zatím drží na druhém místě. Včera zveřejněný plán naznačuje, že v roce 2018 chce Volkswagen prodávat o 60 % více automobilů než nyní, zisk se má pochopitelně zvýšit také.

Vloni VW Group na celém světě prodala celkem 6,3 milionů vozidel včetně produktů značek Porsche, Audi, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Škoda a Seat, což znamenalo meziroční růst o 1,1 %. To není nijak špatný výsledek, vezmeme-li v úvahu krizi, jež srazila prodeje Toyoty o 13 % na výsledných 7,81 milionů aut. Toyota má v porovnání s VW Group přednost v tom, že je velmi dobře usazena na severoamerických trzích, zatímco vozy impéria VW Group zde hrají stále jen druhořadou úlohu. Nový plán však vkládá velké naděje do náběhu výroby v nové továrně Volkswagenu ve státě Tennessee a rozšíření počtu dílů s životností na celou dobu provozu nových vozidel.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků