Volkswagen chce být do osmi let největší automobilkou světa

Koncern Volkswagen rozhodně nelze obvinit z nedostatku sebedůvěry. Martin Winterkorn z vedení VW Group nyní oznámil, že se hodlá do osmi let dotáhnout na současnou jedničku, japonskou Toyotu. To by zároveň vyžadovalo pokořit i General Motors, který se zatím drží na druhém místě. Včera zveřejněný plán naznačuje, že v roce 2018 chce Volkswagen prodávat o 60 % více automobilů než nyní, zisk se má pochopitelně zvýšit také.

Vloni VW Group na celém světě prodala celkem 6,3 milionů vozidel včetně produktů značek Porsche, Audi, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Škoda a Seat, což znamenalo meziroční růst o 1,1 %. To není nijak špatný výsledek, vezmeme-li v úvahu krizi, jež srazila prodeje Toyoty o 13 % na výsledných 7,81 milionů aut. Toyota má v porovnání s VW Group přednost v tom, že je velmi dobře usazena na severoamerických trzích, zatímco vozy impéria VW Group zde hrají stále jen druhořadou úlohu. Nový plán však vkládá velké naděje do náběhu výroby v nové továrně Volkswagenu ve státě Tennessee a rozšíření počtu dílů s životností na celou dobu provozu nových vozidel.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků