Volkswagen: ceny baterií pro elektromobily prudce klesnou

Dusan  |  03. 04. 2012 11:31  |  [85.160.30.xxx]

Ja ocekavam prudky narust sveho platu az k nadoblacnym vysinam. Mame s VW priblizne stejnou sanci, ze se nam ocekavani vyplni.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  03. 04. 2012 13:08

Taky nevěřím že ceny prudce klesnou. Ale i kdyby furt to moc nepomůže pokud neklesne i jejich váha a objem

Odpovědět  |   | 
Hlína  |  03. 04. 2012 15:39  |  [85.160.44.xxx]

Přesně to jsem chtěl říct. Cena je celkem irelevantní v momentě, kdy mají akumulátory danou kapacitu vzhledem k hmotnosti a objemu a takovou dobu nabíjení. Zrovna dneska k tomu vyšel pěkný článek tady: http://www.autoforum.cz/bleskovky/budou-elektromo... ... Tenhle problém trvá už století a je úplně jedno, jak budou akumulátory drahé, problémy z hlediska využitelnosti to neřeší.

Odpovědět  |   | 
V0174  |  03. 04. 2012 16:57

Já bych si například takový elektromobil hnedle koupil, pokud by stál jako základní benzínové auto - kolem 200 000 Kč. Proč zbytečně utrácet za benzín v malém autě na dojíždění do práce a supermarketu? Se současnými cenami se to ale nevyplatí. Snad nikdo netvrdí, že je elektromobil vhodnější na přepravu rodiny na dovolenou do Alp.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  04. 04. 2012 22:22  |  [83.240.49.xxx]

Souhlasím. Do práce to mám 10 km, v garáži mám elektriku, takže žádný problém. Chápu že každý nemá garáž, a do práce to může mít podstatně dál.
- Proč by nemohl být výběr mezi baterií na dojezd cca 60 km a na dojezd cca 150 km? Samozřejmě za různou cenu.
- Volvo zveřejnilo projekt na elektromobil, který má pomocný spalovací motor s alternátorem. Dokážu si představit, že do práce bych jezdil jen na elektriku a na delší jízdy by se po xx km přidal spalovací motor na výrobu elektřiny. Už vidím ty záporné reakce na účinnost přeměny energie. Jenomže, pokud máme pohon na kola spalovacím motorem, musí tento motor mít takový výkon, jaký potřebujeme jen dejme tomu po dobu 5% jízdy. V ostatním čase je výkon motoru nevyužitý. Proto by pomocný spalovací motor by mohl mít podstatně menší výkon, mohl být menší a lehčí. Na oněch zmíněných 5% jízdy by bylo možné využít akumulovanou energii v baterii.
K původnímu tématu. Zajímalo by mne, jestli cena akumulátorů je vysoká proto, že jsou vysoké výrobní náklady, nebo jestli je to cenová politika výrobců.

Odpovědět  |   | 
exd  |  10. 04. 2012 11:32  |  [90.176.70.xxx]

uzinost pri motoru s alternatorema pohonem elektromotoru je prave vyssi. Takto napr funguji lokomotivy. Motor muze bezet porad v idealnich otackach

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  03. 04. 2012 13:59

Klesne akorát něčí pe**s

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. …

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších vozů této korejské automobilky

21.  9.  2017 | | 5 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A