Volkswagen CC: první jízdní dojmy

Volkswagen uvedl na český trh omlazený Passat CC, ze kterého se stal samostatný model označovaný pouze jako CC. Zásadní technické inovace nečekejte, nicméně i tak je novinek více než dost.
Seznam kapitol
  1. Phaeton vzorem, Celá řada asistentů
  2. Klasický Passat, Prodej startuje „teď“
  3. Fotogalerie

Volkswagen představil velmi atraktivní čtyřdveřové kupé Passat CC v roce 2008. Tento model si rychle našel velkou spoustu zákazníků, na což tak trochu doplatil klasický sedan. Ale proč kupovat sedan, když je v nabídce de facto stejné auto s o poznání lepším designem. Působení první verze definitivně končí. Minulý rok automobilka představila facelift, který označuje už pouze jako Volkswagen CC a ambice s ním rozhodně nemá malé. Prodeje tohoto by měly vzrůst o padesát procent.

V úvodu už padla zmínka o tom, že facelift nepřinesl žádnou vyloženě výraznou změnu. Nakonec proč měnit něco, co do teď tak dobře fungovalo. Stále jde o ten dobře známý Passat, což platí jak o exteriéru, tak o interiéru. Pokud by vás zajímaly konkrétní novinky, pak už na první pohled je patrná nová přední část. Aktuální provedení není žádným překvapení, Volkswagen se snaží vzhledově sjednotit úplně všechny své modely.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen CC dostal v rámci faceliftu především novou přední část. Bezrámové dveře samozřejěm zůstaly. 

Phaeton vzorem

CC připomíná při pohledu zepředu tak trochu Phaeton, což není náhoda. Čtyřdveřové kupé by mělo dělat dojem sportovně-luxusního auta. Kromě přední části je další novinkou grafika zadních svítilen a několik málo detailů. Možná, že někteří z vás nebudou designovou inovací nadšeni, Passat CC přeci jen trochu vyčníval z řady vzhledově si velmi blízkých sourozenců, ale s tím se prostě musíme smířit. Nakonec pořád platí, že auto nevypadá vůbec špatně.

V interiéru najdeme ještě méně změn, než na karoserii jako takové. Facelift přinesl přepracované sportovní sedačky a pozor, přímo obří inovací jsou předělané hodiny na palubní desce. CC je standardně čtyřmístné, kdo potřebuje, ten si může doobjednat zadní třímístnou lavici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Grafika zadních svítilen je nová. Podobnou nenajdete na žádném z ostatních modelů VW.

Celá řada asistentů

Volkswagen CC dostal po vzoru základního Passatu celou armádu asistentů a technologických vychytávek. Kde začít? Tak třeba u čelního skla, které v sobě obsahuje velmi tenkou vrstvu stříbra. Ta umožňuje vyhřívání, ale není vidět tak, jak je to u provedení s tenkými drátky. V zájmu o co nejnižší spotřebu dostal model CC klimatizaci s kompresorem vybaveným spojkou. Díky ní se tak v momentě, kdy to není potřeba, odpojí pohon tohoto zařízení od motoru, tomu klesnou ztráty a sníží se spotřeba. Ale zpět k asistentům.

V základní výbavě pro CC je například asistent, který sleduje únavu řidiče. Funguje podobně, jako například ten z Mercedesu. Nedívá se na vás pomocí nějakého zařízení (to používá Lexus LS), ale sleduje pohyby volantu a dávkování plynu. Na základě toho vyhodnotí vaše chování a zobrazí na přístrojovém štítu šálek kávy. Učiní tak také, pokud jedete nepřetržitě déle než čtyři hodiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
V interiéru novinky nehledejte. Vše zůstalo v podstatě nezměněno. 

Velmi zajímavý je Side Assist +. Ten v sobě spojuje sledování mrtvého úhlu a asistent pro jízdu v jízdních pruzích. Pokud vůz detekuje v mrtvém úhlu jiné vozidlo (například vás bude předjíždět zleva), vy dáte blinkr a budete chtít přejet doleva, zasáhne do řízení a vrátí zpět auto do původního směru. Samozřejmě jakmile řidič vyvine větší sílu, asistent se deaktivuje a nebude se s vámi přetahovat. Pokud nejsou na vozovce čáry a auto tak nemůže sledovat jízdní pruhy, ve stejné situaci vás upozorní vibracemi ve volantu.

A konečně i CC nabídne možnost čtení dopravních značek. Technologie už došly tak daleko, že auto dokáže přečíst i dodatkové tabulky a navíc systém využívá také dešťový senzor a GPS. Tedy podle polohy zjistí, že jste v ČR, kde je na okresce klasicky 90 a tu vám zobrazí, aniž by potřeboval nějakou značku. V jiném státě, kde je jiný limit, zobrazí na základě GPS jiný údaj.

Rychlostní limity podmíněné deštěm systém také rozezná a zobrazí pouze v případě, že dešťový senzor detekuje vodu na čelním skle. Vzpomínám si, že před několika málo lety se podobné vychytávky prezentovaly s velkou hrdostí v souvislosti s vlajkovou lodí Audi A8. Doba pokročila a technologie pomalu postupují k levnějším modelům. Kromě zmíněného je k dispozici ještě celá řada dalších pomocníků od přednárazového systému, přes aktivní tempomat až po aktivní parkovací asistent. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Phaeton vzorem, Celá řada asistentů
  2. Klasický Passat, Prodej startuje „teď“
  3. Fotogalerie
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků