Volkswagen California XXL bude skutečným pojízdným bytem pro rodinu

Na Caravan Salonu v Düsseldorfu divize Volkswagen užitkové vozy představuje studii California XXL. Vůz je postaven na základě velké dodávky Crafter.

Skutečně velkorysý životní prostor nabídne pro čtyřčlennou rodinu obytný vůz California XXL. Tedy, pokud se skutečně nynější studie vystavovaná na veletrhu v Düsseldorfu přemění v sériově vyráběný vůz.

Auto je postaveno na základech crafteru se středně dlouhým rozvorem (3640 milimetrů). Celková délka je 5986 milimetrů - ovšem to je rozměr mezi předním a zadním nárazníkem. Vůz je totiž ve skutečnosti nad linií procházející dveřními klikami prodloužen o další zhruba čtvrt metr.

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Šířka auta pak činí 2030 milimetrů (se zrcátky 2424 milimetrů), výška je 2900 milimetrů. To mimo jiné zajišťuje, že uvnitř mohou vzpřímeně stát i osoby s tělesnou výškou 220 centimetrů.

Auto je rozčleněno do celkem pěti částí - první tvoří obytná a jídelní část, navazuje kuchyň s dřezem, plynovým vařičem a ledničkami, dále je v autě koupelna se sprchou, umyvadlem a WC. Vzadu pak je velký prostor pro spaní. Nahoře nad předními sedačkami zase alkovna pro dvě děti.

V interiéru je 9 zásuvek na 230 Voltů a šest USB zásuvek. Na stropě se nachází panoramatické střešní okno s obřími rozměry 1100 x 3700 milimetrů.

V kuchyni se nachází dvě ledničky, z nichž každá má objem 50 litrů. Kromě toho je tu také čtyřlitrový mrazicí box.

Koupelnovou kabinku je možno vysunout a díky tomu se tak zdvojnásobí její plochu až na 1200 x 600 milimetrů.

Volkswagen Touran: Prodloužený Sportsvan dorazil na český trh

Volkswagen Touran: Prodloužený Sportsvan dorazil na český trh

Různé funkce vozu lze ovládat pomocí tabletu s aplikací California XXL App. Například se tak zapíná a vypíná osvětlení, které má čtyři režimy (Den, noc, bodové osvětlení a spánek).

Lůžko na zádi je vyhřívané a odvětrávané a vybavené videoprojektorem. Jeho prostřední část lze sklopit a zvětšit tak průchod ve voze. Podlahové topení zajišťuje celoroční využitelnost.

Na snímky studie, včetně průřezu interiérem, se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků