Volkswagen Caddy prý slaví 30 let, přichází oslavná edice

Lehký užitkový Volkswagen se jménem Caddy se vyrábí ve své třetí generaci již třetí dekádu. V Anglii připravili speciální sérii.

Zůstává otázkou, proč nyní Volkswagen připomíná 30. výročí své řady Caddy, když se tato řada vyrábí již od roku 1979. Je možné, že jde o výročí vstupu na britský trh, pro který je také výhradně určena nová edice s označením Edition 30. Podobné speciální série se většinou pro vozy této kategorie nepřipravují, ale světoběžník Caddy si ji asi zaslouží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Caddy ve verzích Type 14, Type 9K a Type 9U

První generace modelu Caddy (Type 14) byla pick-upem na základě modelu Golf první generace a v různých obměnách a na různých trzích se vyráběla v letech 1979 až 2007. V roce 1996 přišla generace druhá a šlo alternativně o modifikaci Seatu Ibiza (Type 9K), nebo Škody Felicia Pick-up (Type 9U).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Caddy Edition 30 je určen pouze pro Velkou Británii

Třetí generace Caddy slavila premiéru na sklonku roku 2003 a stala se opět samostatným modelem, byť jde ve značné míře o kombinaci komponent modelů Volkswagen Golf V a Touran. Zatím posledním rozsáhlým faceliftem prošel Volkswagen Caddy v roce 2010. Na speciální sérii Caddy Edition 30 si na první pohled všimneme zejména bílého lakování s kontrastně černými střešními podélníky a střechou.

Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

Nárazníky jsou stejně jako dveřní kliky a zpětná zrcátka lakovány v barvě karoserie, vůz se dále dočkal sedmnáctipalcových slitinových ráfků, chromovaných lišt na masce a emblémů Edition 30. Uvnitř novinka skrývá rozšířenou standardní výbavu zahrnující nově třeba Bluetooth, automatickou klimatizaci, kožený volant, elektrické ovládání oken a zrcátek, mlhovky, výškově stavitelná sedadla nebo zatmavená zadní okna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástí verze Edition 30 jsou rozšířená výbava a emblémy

Bonusem pro verze s dvouspojkovou převodovkou DSG je čalounění v kombinaci kůže a Alcantary. Dvoumístná lehká dodávka je poháněna vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI s výkonem 140 koní (103 kW) v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou, nebo automatem DSG. Vozy lze ve Velké Británii objednávat již nyní. V sérii Edition 30 jich vznikne jen 117 kusů a ceny začínají v přepočtu na částce 529 000 Kč bez daně.
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků