Volkswagen Caddy prý slaví 30 let, přichází oslavná edice

Lehký užitkový Volkswagen se jménem Caddy se vyrábí ve své třetí generaci již třetí dekádu. V Anglii připravili speciální sérii.

Zůstává otázkou, proč nyní Volkswagen připomíná 30. výročí své řady Caddy, když se tato řada vyrábí již od roku 1979. Je možné, že jde o výročí vstupu na britský trh, pro který je také výhradně určena nová edice s označením Edition 30. Podobné speciální série se většinou pro vozy této kategorie nepřipravují, ale světoběžník Caddy si ji asi zaslouží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Caddy ve verzích Type 14, Type 9K a Type 9U

První generace modelu Caddy (Type 14) byla pick-upem na základě modelu Golf první generace a v různých obměnách a na různých trzích se vyráběla v letech 1979 až 2007. V roce 1996 přišla generace druhá a šlo alternativně o modifikaci Seatu Ibiza (Type 9K), nebo Škody Felicia Pick-up (Type 9U).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Caddy Edition 30 je určen pouze pro Velkou Británii

Třetí generace Caddy slavila premiéru na sklonku roku 2003 a stala se opět samostatným modelem, byť jde ve značné míře o kombinaci komponent modelů Volkswagen Golf V a Touran. Zatím posledním rozsáhlým faceliftem prošel Volkswagen Caddy v roce 2010. Na speciální sérii Caddy Edition 30 si na první pohled všimneme zejména bílého lakování s kontrastně černými střešními podélníky a střechou.

Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

Nárazníky jsou stejně jako dveřní kliky a zpětná zrcátka lakovány v barvě karoserie, vůz se dále dočkal sedmnáctipalcových slitinových ráfků, chromovaných lišt na masce a emblémů Edition 30. Uvnitř novinka skrývá rozšířenou standardní výbavu zahrnující nově třeba Bluetooth, automatickou klimatizaci, kožený volant, elektrické ovládání oken a zrcátek, mlhovky, výškově stavitelná sedadla nebo zatmavená zadní okna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástí verze Edition 30 jsou rozšířená výbava a emblémy

Bonusem pro verze s dvouspojkovou převodovkou DSG je čalounění v kombinaci kůže a Alcantary. Dvoumístná lehká dodávka je poháněna vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI s výkonem 140 koní (103 kW) v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou, nebo automatem DSG. Vozy lze ve Velké Británii objednávat již nyní. V sérii Edition 30 jich vznikne jen 117 kusů a ceny začínají v přepočtu na částce 529 000 Kč bez daně.
 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků