Volkswagen Caddy prošel modernizací a downsizingem

Představovat nějak rozáshle malou dodávku Volkswagen Caddy asi nemusíme. Nyní tento oblíbený model prošel poměrně rozsáhlou modernizací, která se dotkla nejen designu exteriéru a interiéru, ale i motorů pod kapotou, kam se nastěhovaly výhradně přeplňované jednotky TSI a TDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle klasické základní pracovní verze s černými nárazníky můžete mít i vyzdobenou stylovou osobní verzi. Existují i různé varianty úložného prostoru

Minulé generace se prodalo 1,5 milionu, automobilka chce na tento úspěch navázat. 

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Z novinek se objevují bezpečnostní systémy, které známe z Golfů, Octavií a Passatů. VW Caddy tak může mít třeba multikolizní brzdu, systém nouzového brzdění a dokonce i adaptivní tempomat, který pro vozy s manuálem funguje v rozmezí 30 — 160 km/h, ve verzi s automatem dokonce umí sám zcela zastavit vozidlo a opět ho rozjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní ergonomické rozvržení je pro všechny verze výbavy stejné

Pod kapotou se objevuje tříválec 1.0 TSI o výkonu 75 kW (102 k), který je dokonce výkonnější než čtyřválcová jednotka 1.2 TSI (62 kW / 84 k). Vrchol nabídky benzínových motorů tvoří jednotka 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Motor 1,4 l se bude prodávat i ve verzi TGI na zemní plyn CNG. Tato verze se spotřebou 4,1 kg/100 km nahradí atmosférický dvoulitr na CNG ze starší generace.

Největší zájem bude asi o čtyři naftové verze. Pod kapotou je vždycky jednotka 2.0 TDI o různých stupních naladění od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Spotřeba základní verze BlueMotion je pod 4 litry nafty na 100 km. Většinu motorů lze kombinovat i s automatickou převodovkou DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků