Volkswagen Caddy: pro firmu i pro rodinu (představení)

Možnosti nového Caddy jsou velmi široké: auto se profiluje jako výkonná skříňová dodávka, kombi nebo rodinný automobil. Verze kombi přepraví až sedm pasažérů. Nový Caddy vyniká i vyspělými technologiemi: přes 50 procent komponentů pochází z modelů Golf a Touran.
Volkswagen Caddy: pro firmu i pro rodinu (představení)

Poznámka: Následující text byl převzat z tiskové mapy Volkswagenu.

Caddy dává  jasně najevo, že jeho tvůrci zaznamenali posun ve vývoji preferencí a požadavků zákazníků ze sektoru lehkých užitkových vozidel. Moderní dodávkový automobil už nevystačí s vysokou užitečnou hmotností a objemnou skříní. Úspěšná dodávka musí nabízet komfort, jízdní vlastnosti i míru ochrany a bezpečnosti srovnatelnou s moderními osobními automobily. Stejně důležité je i estetické hledisko – a nový Caddy je bezesporu atraktivním automobilem. Tvůrcům se podařilo vytvořit vyvážený užitkový vůz, který bude ideálním partnerem řemeslníků, rozvážkových firem a podnikatelů v nejrůznějších službách.

Stejně tak dobře dokáže Caddy v osobních verzích posloužit i cestovním kancelářím nebo větším rodinám a uplatnění najde i jako flotilový model ve velkých vozových parcích silných firem. Předností nového Caddy je jeho flexibilita, snadno se protahuje úzkými uličkami center měst, nepotřebuje mnoho místa pro zaparkování... Manipulaci se zbožím usnadňují posuvné dveře v boku skříně – každý Caddy má nejméně jedny posuvné dveře v pravém boku skříně, na přání mohou být posuvné dveře po obou stranách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O kousek větší

Nový Caddy povyrostl, což dobře dokládá jeho platforma, která vychází z nového Golfu a Touranu. Využití platformy vozů střední třídy je v segmentu městských dodávek novinkou, protože dosud se využívaly spíše podvozky a deriváty menších kompaktních modelů. Vyspělá platforma modelu Caddy není jedinou konkurenční výhodou, připočíst je třeba i atraktivní styling karoserie, přísně ergonomicky řešený interiér a v neposlední řadě i hospodárný provoz.

Nákladový prostor skříňové dodávky Caddy má objem 3,2 m3, je tedy o 300 litrů větší než u jeho předchůdce. Přístup do skříně usnadňují velké dveře v zádi a posuvné dveře v pravém boku karoserie. Asymetricky dělené zadní dvoukřídlé dveře umožňují nakládání předmětů vysokých až 1137 mm. Zákazníci mohou sami zvolit, zda si vyberou prosklené nebo neprosklené zadní dveře, na přání se dodávají i výklopné zadní dveře, stejně jako druhé posuvné dveře v levém boku skříně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud si to ovšem budoucí majitel přeje, dostane vůz také bez bočních posuvných dveří na obou stranách. Maximální šířka vnitřního profilu skříně činí 1340 mm. Ložná plocha, která je naprosto rovná, je mezi podběhy zadních kol široká 1172 mm, což spolu s její délkou 1781 mm umožňuje snadnou přepravu zboží uloženého přímo na standardních Euro-paletách. Maximální užitečná hmotnost nového Caddy činí (bez ohledu na motor a provedení) až 750 kg, což je v této třídě nejlepší hodnota.

Pohodlí pro pasažéry....i náklad

Nový Caddy Kombi je prvním vozem své třídy, který dokáže nabídnout až sedm pohodlných míst. Vděčí za to dvoumístné lavici se sklopnými opěradly ve druhé řadě za sedadly řidiče a spolujezdce. Zadní lavici lze také v případě potřeby celou snadno vyjmout z vozu ven. Na lavici za sedadly řidiče a spolujezdce se pohodlně usadí tři pasažéři. Také tato lavice má sklopné opěradlo a lze ji celou vyjmout z vozu ven. Všechna místa mají k dispozici tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na vozech, jako je nový Volkswagen Caddy, se často střídají řidiči, a proto každý musí najít vše tam, kde to očekává. Interiér je proto uspořádaný podle tzv. intuitivního konceptu, řidič má všechny ovladače v pohodlném dosahu, všechny přístroje přehlédne jediným mžiknutím oka. Každý řidič si také najde snadno svoji optimální pozici za volantem, do kterého je standardně zabudovaný airbag (u modelu Kombi také na místě spolujezdce s možností deaktivace).

Při každodenním využívání vozu přijde vhod spousta nejrůznějších odkládacích schránek a prostorů, pochvalu si nový Caddy zaslouží především za velkou schránku v přístrojové desce před spolujezdcem, další dvě menší schránky jsou integrované do její horní části. Do velkých kapes ve dveřních výplních se vejdou i velké lahve s nápoji o objemu až 1,5 l. V oblasti okolo páky ruční brzdy lze najít celkem čtyři držáky nápojů a další menší odkládací schránky.

Čtyři motory

Ovládací prvky vytápění, ventilace a na přání dodávané klimatizace jsou rozmístěny v horní části středové konzoly, kde je má v pohodlném dosahu řidič i spolujezdec. Nad velkými otočnými ovladači ventilačního systému má své místo spínač klimatizace (je-li vůz tímto prvkem vybaven) a menší otočné ovladače na přání dodávaného elektrického vyhřívání sedadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro nový Volkswagen Caddy jsou připraveny celkem čtyři motory – dva zážehové a dva vznětové. Základním agregátem je zážehový čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 55 kW/75 k, druhým zážehovým motorem, který obohatí nabídku v další fázi uvádění tohoto model na tuzemský trh, je čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW/102 k. Na zájemce o vznětové agregáty čeká čtyřválec 2.0 SDI o výkonu 51 kW/69 k, o něco později přibude ještě turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k.

Nový Volkswagen Caddy má na všech kolech kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením), jejichž výkon a naladění odpovídá proměnlivému zatížení vozu. Do hydraulického okruhu brzd je standardně zařazený protiblokovací systém brzd ABS. Modely Caddy Kombi je možné na přání vybavit elektronickým stabilizačním systémem ESP.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků