TEST Volkswagen Caddy Maxi Style 2.0 TDI: Konec doby užitkové

Rodinný přepravník dospěl po všech stránkách, i když ne všechny změny musí být vítané. Příbuznost s Golfem přináší mnoho pozitiv i pár drobností, ze kterých nebude nadšený každý.
Radosti
Dospělé jízdní vlastnosti a komfort
Úsporný motor
Praktický vnitřek
Starosti
Hodil by se silnější motor
Ovládání základních funkcí dotykovými ploškami
8  /10

Zásadní změna v lidském životě, jakou je příchod dětí, znamená z hlediska motorismu jedno důležité poznání. Místa v autě není nikdy dost. Pokud nemáte osobní dodávku typu Multivanu, změna priorit s orientací na prostor a pohodlí řidiče logicky pošle vstříc MPV. Předchozí generace Caddy byla na trhu již od roku 2003 a i když během svého dlouhého života zvládla odvést spoustu užitečné práce, nikdy se nezbavila stop po užitkovém zaměření. Nová verze na platformě MQB odhazuje vše staré a servíruje po všech stránkách modernější svezení.

Nový Volkswagen Multivan T7 bude i do zásuvky. Dojezd mu vystačí na běžný den

Nový Volkswagen Multivan T7 bude i do zásuvky. Dojezd mu vystačí na běžný den

Z jízdního hlediska je zřejmě tou nejdůležitější změnou nahrazení zadních listových per vinutými pružinami. Oproti předchozí verzi je nový Caddy výrazně klidnější při přejezdu nerovností a i když mohla houpavost zádi minulé generace budit dojem pohodlí, setrvačné kmity karoserie po přejezdu větší nerovnosti příliš radosti nepřinášely. Zde je vše v pořádku, Caddy pruží způsobně a dospěle jako každé druhé osobní auto.

Celkově lze jízdní komfort jen a jen chválit i na 17“ kolech, rodinný Volkswagen bez větších problémů zvládá spáry v asfaltu, výmoly i zapuštěné kanály, aniž by rázy zbytečně přenášel skrze sedačky k posádce. Řízení je přesné a čitelné, řidiče nezahrne přehršlem informací. Navzdory vysokým bokům Caddy důstojně odolává bočnímu větru na dálnici a ve vyšším tempu nemá tendenci vlát ze strany na stranu.

Nový VW Caddy přijíždí do ČR s akčními cenami. Už se vejde pod 400.000 Kč

Nový VW Caddy přijíždí do ČR s akčními cenami. Už se vejde pod 400.000 Kč

Z hlediska pohonu představuje dvoulitrové TDI s 90 kW maximum – může být spojeno i se sedmistupňovým automatem DSG, ale pokud nemáte k manuálnímu řazení vyslovený odpor, klasický šestikvalt bohatě stačí. Má klasicky koncernově přesný chod, nepere se s vámi a rychlost vždy strefíte napoprvé. Jeho páka je hezky po ruce. Motor má kultivovaný běh, v nižších otáčkách se nedusí a nad nějakými patnácti sty rychle nabírá dech směrem k silnému středu otáčkoměru. Na nedostatek síly si lze stěžovat jen s plně naloženým autem ve výškově členitém prostředí nebo vysokém tempu na dálnici na šestku. Spotřeba se i ve městě pohybuje okolo šesti litrů, mimo něj se pak dostanete níže.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 37 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků