Volkswagen Caddy Edition 35: Jubilant pro výstavu v Hannoveru

Volkswagen Caddy Edition 35: Jubilant pro výstavu v Hannoveru

Volkswagen Caddy patří ke stálicím segmentu lehkých užitkových automobilů, nicméně přestože se jedná o automobil evropské značky, výroba první generace se rozběhla v roce 1979 v Pensylvánii. Tehdy šlo o vůz na základech prvního Golfu, který se v Evropě objevil až o tři roky později. Pokud se tedy bavíme čistě o evropských specifikacích, bude mít Caddy v příštím roce „odkrouceno“ už pětatřicet let, a to si zaslouží malou oslavu.

Aktuální čtvrtá generace se už nějaký ten pátek vyrábí a není tajemstvím, že kdyby Škoda Auto na poslední chvíli, patrně kvůli emisnímu skandálu Volkswagenu, nezatrhla výrobu druhé generace Roomsteru, šlo by v podstatě o Caddyho dvojče. Už příští měsíc proběhne v Hannoveru výstava užitkových automobilů, na které bude k vidění také nová generace Crafteru, a mimo to také Caddy v edici příznačně označené 35. Nepůjde o nic převratného, díky designovým odlišnostem se ale jedná o relativně pohledný „užitkáč“.

Zrušená Škoda Roomster nové generace vyfocena přímo v továrně

Zrušená Škoda Roomster nové generace vyfocena přímo v továrně

Jak vůz vypadá, vidíte na snímcích. Prim hraje kontrastní kombinace barev v čele s černou střechou, litá 17“ kola a černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Vůz není přehnaně vyzývavý a na speciální edici jinak upozorňuje pouze decentními nálepkami na bocích karoserie. Uvnitř pak najdeme například kožené čalounění s kontrastním prošíváním, multifunkční volant, diodové osvětlení a u verzí s převodovkou DSG také páčky pro řazení pod volantem.

Volkswagen bude Caddy Edition 35 nabízet v osobní i skříňové verzi a existuje celkem třináct kombinací motorů a převodovek. Nechybí ani dvě verze s pohonem všech kol (2.0 TDI/90 kW s manuální převodovkou, 2.0 TDI/110 kW s převodovkou DSG) nebo čtrnáctistovka TGI spalující benzin i zemní plyn.

Volkswagen Caddy nabídne kombinaci DSG/CNG

Volkswagen Caddy nabídne kombinaci DSG/CNG

Edice je založená na výbavě Comfortline (prostřední linie) a od listopadu ji bude možné objednávat. Nejlevnější skříňová verze má pod kapotou dvanáctistovku TSI o výkonu 62 kW a stojí 18.750 eur (asi 506.000 Kč bez DPH), nejlevnější osobní verzi pohání tříválec 1.0 TSI se 75 kilowatty za cenu 22.455 eur (asi 606.000 Kč bez DPH). První vozy budou dodány v únoru příštího roku, k dispozici budou pouze s krátkým rozvorem náprav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků