Volkswagen Caddy Edition 35: Jubilant pro výstavu v Hannoveru

Volkswagen Caddy Edition 35: Jubilant pro výstavu v Hannoveru

Volkswagen Caddy patří ke stálicím segmentu lehkých užitkových automobilů, nicméně přestože se jedná o automobil evropské značky, výroba první generace se rozběhla v roce 1979 v Pensylvánii. Tehdy šlo o vůz na základech prvního Golfu, který se v Evropě objevil až o tři roky později. Pokud se tedy bavíme čistě o evropských specifikacích, bude mít Caddy v příštím roce „odkrouceno“ už pětatřicet let, a to si zaslouží malou oslavu.

Aktuální čtvrtá generace se už nějaký ten pátek vyrábí a není tajemstvím, že kdyby Škoda Auto na poslední chvíli, patrně kvůli emisnímu skandálu Volkswagenu, nezatrhla výrobu druhé generace Roomsteru, šlo by v podstatě o Caddyho dvojče. Už příští měsíc proběhne v Hannoveru výstava užitkových automobilů, na které bude k vidění také nová generace Crafteru, a mimo to také Caddy v edici příznačně označené 35. Nepůjde o nic převratného, díky designovým odlišnostem se ale jedná o relativně pohledný „užitkáč“.

Zrušená Škoda Roomster nové generace vyfocena přímo v továrně

Zrušená Škoda Roomster nové generace vyfocena přímo v továrně

Jak vůz vypadá, vidíte na snímcích. Prim hraje kontrastní kombinace barev v čele s černou střechou, litá 17“ kola a černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Vůz není přehnaně vyzývavý a na speciální edici jinak upozorňuje pouze decentními nálepkami na bocích karoserie. Uvnitř pak najdeme například kožené čalounění s kontrastním prošíváním, multifunkční volant, diodové osvětlení a u verzí s převodovkou DSG také páčky pro řazení pod volantem.

Volkswagen bude Caddy Edition 35 nabízet v osobní i skříňové verzi a existuje celkem třináct kombinací motorů a převodovek. Nechybí ani dvě verze s pohonem všech kol (2.0 TDI/90 kW s manuální převodovkou, 2.0 TDI/110 kW s převodovkou DSG) nebo čtrnáctistovka TGI spalující benzin i zemní plyn.

Volkswagen Caddy nabídne kombinaci DSG/CNG

Volkswagen Caddy nabídne kombinaci DSG/CNG

Edice je založená na výbavě Comfortline (prostřední linie) a od listopadu ji bude možné objednávat. Nejlevnější skříňová verze má pod kapotou dvanáctistovku TSI o výkonu 62 kW a stojí 18.750 eur (asi 506.000 Kč bez DPH), nejlevnější osobní verzi pohání tříválec 1.0 TSI se 75 kilowatty za cenu 22.455 eur (asi 606.000 Kč bez DPH). První vozy budou dodány v únoru příštího roku, k dispozici budou pouze s krátkým rozvorem náprav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský