Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

VW Caddy je primárně užitkovým modelem, často ale plní úlohu rodinného automobilu. Pojďme se podívat na jeho faceliftované provedení.

Divize užitkových vozů v rámci značky Volkswagen právě představila inovované provedení lehkého skříňového modelu s tradičním jménem Caddy a možností rozšířených vlastností osobní přepravy. Volkswagen sice vůz prezentuje jako zcela novou generaci Caddy, ale není to pravda, jde pouze o rozsáhlejší facelift dosavadního provedení. Ten doplňuje vzhled vozu o charakteristické rysy současných Volkswagenů a inovuje jeho techniku. A právě na tu se hned můžeme podívat.

Novinka se bude dodávat především se čtveřicí vznětových motorů, přičemž dva z nich využívají soustavy BlueMotion. Tyto jednotky CR zaměřené na minimalizaci spotřeby dávají v případě motoru 1,6 TDI výkon 75 a 102 koní (55, resp. 75 kW) a jsou doplněny soustavou start/stop a regenerativním bržděním. K dispozici však budou, zejména k provozu i mimo město, též konveční common raily 2,0 TDI s výkony 110 a 140 koní (81, 103 kW). Všem je však společné použití filtru pevných částic

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jednotka 1,6 TDI s výkonem 102 koní může být kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol, zatímco nevýkonnější 2,0 TDI 140 koní se bude muset spokojit s šestistupňovým ústrojím DSG. Podrobnosti k provozním vlastnostem byly dosud zveřejněny pouze právé pro tyto dva motory. Caddy 1,6 TDI 102 koní gtak vykazuje průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, nejvýkonnější „turbodiesel“ 2,0 TDI si pak řekne o 6,6 l/100 km.

K dispozici pro Caddy ale budou i dvě zážehové jednotky, ale s ohledem na typické využití vozu zřejmě příliš frekventovanými nebudou. Půjde o čtyřválec 1,2 TSI dodávaný ve výkonových verzích 86 a 105 koní (63 a 77 kW). Zde máme pro změnu k dispozici podrobnější data pouze pro výkonnější verzi se 77 kW resp. 105 koňmi. Zde má údaj průměrné spotřeby paliva podobu 6,6 litru na 100 kilometrů u skříňového provedení Caddy. V porovnání s předchozím modelem se srovnatelným výkonem byla papírová spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.

Caddy navíc nabídne i sedmou pohonnou jednotiku - variantu 2,0 Eco Fuel o výkonu 80 kW/109 k na stlačený zemní plyn (CNG), která je zcela totožná s tou dodávanou pro dosavadní provedení vozu.

Všechny vozy Volkswagen Caddy budou vybaveny stabilizačním systémem ESP, světly pro denní svícení a asistentem pro rozjezd do kopce. Novinka se bude dodávat v několika uzavřených karosářských verzích a ve výbavových stupních Starline, Trendline a Comfortline, k mání bude též „cestovatelské“ provedení Tramper.

Všechny varianty se budou vůbec poprvé vyznačovat vyjímatelnou druhou řadou sedadel. Prostor pro náklad činí po jejím vyjmutí 3 030 litrů, verze Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem pak pohltí až 3 880 litrů nejrozmanitějšího nákladu.

V Německu se tyto vozy začnou prodávat během září za ceny od 14 205 eur (cca 365 tisíc Kč), další trhy mají následovat v zápětí. Na ten český se inovovaný Caddy dostane v říjnu, české ceny budou upřesněny později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný Volkswagen Caddy pro rok 2011
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků