Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

VW Caddy je primárně užitkovým modelem, často ale plní úlohu rodinného automobilu. Pojďme se podívat na jeho faceliftované provedení.

Divize užitkových vozů v rámci značky Volkswagen právě představila inovované provedení lehkého skříňového modelu s tradičním jménem Caddy a možností rozšířených vlastností osobní přepravy. Volkswagen sice vůz prezentuje jako zcela novou generaci Caddy, ale není to pravda, jde pouze o rozsáhlejší facelift dosavadního provedení. Ten doplňuje vzhled vozu o charakteristické rysy současných Volkswagenů a inovuje jeho techniku. A právě na tu se hned můžeme podívat.

Novinka se bude dodávat především se čtveřicí vznětových motorů, přičemž dva z nich využívají soustavy BlueMotion. Tyto jednotky CR zaměřené na minimalizaci spotřeby dávají v případě motoru 1,6 TDI výkon 75 a 102 koní (55, resp. 75 kW) a jsou doplněny soustavou start/stop a regenerativním bržděním. K dispozici však budou, zejména k provozu i mimo město, též konveční common raily 2,0 TDI s výkony 110 a 140 koní (81, 103 kW). Všem je však společné použití filtru pevných částic

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jednotka 1,6 TDI s výkonem 102 koní může být kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol, zatímco nevýkonnější 2,0 TDI 140 koní se bude muset spokojit s šestistupňovým ústrojím DSG. Podrobnosti k provozním vlastnostem byly dosud zveřejněny pouze právé pro tyto dva motory. Caddy 1,6 TDI 102 koní gtak vykazuje průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, nejvýkonnější „turbodiesel“ 2,0 TDI si pak řekne o 6,6 l/100 km.

K dispozici pro Caddy ale budou i dvě zážehové jednotky, ale s ohledem na typické využití vozu zřejmě příliš frekventovanými nebudou. Půjde o čtyřválec 1,2 TSI dodávaný ve výkonových verzích 86 a 105 koní (63 a 77 kW). Zde máme pro změnu k dispozici podrobnější data pouze pro výkonnější verzi se 77 kW resp. 105 koňmi. Zde má údaj průměrné spotřeby paliva podobu 6,6 litru na 100 kilometrů u skříňového provedení Caddy. V porovnání s předchozím modelem se srovnatelným výkonem byla papírová spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.

Caddy navíc nabídne i sedmou pohonnou jednotiku - variantu 2,0 Eco Fuel o výkonu 80 kW/109 k na stlačený zemní plyn (CNG), která je zcela totožná s tou dodávanou pro dosavadní provedení vozu.

Všechny vozy Volkswagen Caddy budou vybaveny stabilizačním systémem ESP, světly pro denní svícení a asistentem pro rozjezd do kopce. Novinka se bude dodávat v několika uzavřených karosářských verzích a ve výbavových stupních Starline, Trendline a Comfortline, k mání bude též „cestovatelské“ provedení Tramper.

Všechny varianty se budou vůbec poprvé vyznačovat vyjímatelnou druhou řadou sedadel. Prostor pro náklad činí po jejím vyjmutí 3 030 litrů, verze Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem pak pohltí až 3 880 litrů nejrozmanitějšího nákladu.

V Německu se tyto vozy začnou prodávat během září za ceny od 14 205 eur (cca 365 tisíc Kč), další trhy mají následovat v zápětí. Na ten český se inovovaný Caddy dostane v říjnu, české ceny budou upřesněny později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný Volkswagen Caddy pro rok 2011
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků