TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI 4Motion: Ideální stroj pro rodinu konečně se čtyřkolkou!

Perfektní rodinné auto vám nejlépe nakreslí malé dítě: Krabička na kolech, malé převisy, velká okna, svislá záď… Zatímco s tvary je to jednoduché, výbava a pohon umí dospělákovi zamotat hlavu.
Radosti
Praktický a variabilní vnitřek
Velmi rozumná spotřeba
Dospělé jízdní vlastnosti a komfort
Starosti
Za pohon 4x4 připlácíte skoro sto tisíc korun
Čtyřkolku nedostanete s automatem
Dotykové plošky ovládání hlasitosti a klimatizace
8  /10

Aktuální Volkswagen Caddy se po našich silnicích pohybuje už druhým rokem. Nejde o žhavou novinku, ale má vlastnost, která nestárne a aktuální je vždy: užitečnost, k níž přidal tolik žádanou dávku civilizovanosti. Velké technické změny, které prodělal v mezigeneračním přerodu, uhodily hřebík na hlavičku. Stejně jako prakticky všechno od koncernu VW stojí na platformě MQB, konkrétně její nejaktuálnější verzi Evo z roku 2019, což mu umožnilo zbavit se listových per na zadní nápravě. Nyní využívá tuhou nápravu s vodicími rameny, Panhardovu tyč a vinuté pružiny.

Moderní architektura znamená i nasazení aktuálních asistenčních a bezpečnostních systémů, o kterých si (byť robustní a užitečná) předchozí verze mohla nechat jenom zdát. Mimochodem, pokud si odmyslíme změny motorů a designu, minulá generace byla na trhu v podstatě od roku 2003 po následujících sedmnáct let.

Na tvarech auta, které dostanete jako užitkáč i rodinné MPV, není moc co vymýšlet ani zkazit. Když se rozhlédnete po současné nabídce, siluety Caddy, Berlinga, Kangoo a dalších vozů této kategorie jsou vlastně zaměnitelné. Proto u nich a ani u Volkwagenu nepřekvapí (ale potěší) třeba nízko položená nakládací hrana kufru, v tomto případě 56 cm nad zemí. Dozadu se na šířku vejdou předměty veliké téměř 1,2 metru, v pětimístné konfiguraci a se standardním rozvorem pak za zadními sedadly najdete prostor o délce 1,1 metru.

Zadní výklopné dveře mají pro normálně rostlého člověka dobrou podchozí výšku a nemusíte s nimi zápasit díky servopohonu. Šikovná je také odkládací schránka po pravé straně nákladového prostoru, vedle níž najdete pod krytem místo pro opravnou sadu pneumatik (Caddy 4Motion nemá rezervní kolo, předokolky ano a automaticky), po levé straně je pak místo pro uložení výstražného trojúhelníku. Vzadu se vám tak nic z povinné výbavy nemotá a nepřekáží.

V duchu praktičnosti se nese i zbytek interiéru. Zadní sedadla, dělená v poměru 1/3 ku 2/3, můžete kromě sklopení opěradel také překlopit dopředu nebo zcela vyjmout. Tím uvnitř získáte zcela rovnou podlahu až k předním sedačkám a maximální objem lehce přes 2,5 krychlového metru.

Pokud si Volkswagen Caddy nekoupíte v základní výbavě, vždy má užitečné a robustně působící sklopné stolky pro druhou řadu, uchycené na opěradlech předních sedadel, nebo třeba odkládací zásuvky pod křesly řidiče a spolujezdce. V předních i zadních dveřích najdete příjemně velké kapsy a své věci můžete uložit i do poličky pod stropem vpředu nebo před čelní sklo. Míst, kam položit, schovat nebo odložit vše možné, je zde skutečně přehršel.

Užitečné, ne užitkové

Zkoušená výbava Style je v nabídce nejvyšší dostupnou – pod ní stojí provedení Life a Caddy. V úplném základu velkému Volkswagenu nechybí třeba poloautomatická klimatizace, multifunkční volant, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio s 6,5“ dotykovým barevným displejem a také balík bezpečnostních systémů. V našem  špičkovém provedení najdeme klimatizaci automatickou, 8,5“ displej rádia, digitální přístrojový štít, LED světla vpředu i vzadu, dva USB-C porty vpředu a dva další vzadu – vše potřebné pro civilizované cestování. Když se ale nekrotíte s volitelnou výbavou, ceny stoupají vcelku rychle.

U tohoto konkrétního exempláře činí součet za příplatky lehce přes 200 tisíc korun. Je zde například 10“ navigace Discover Media Plus za 30.686 Kč. Ta má sice přehlednou grafiku a celkem snadno se obsluhuje, stále se ale nezbavila velmi pomalých startů – vzhledem k bezproblémovému zrcadlení chytrých telefonů si můžete ušetřit čas i peníze s nižší sériovou specifikací. Navíc je zde naše „oblíbené“ ovládání hlasitosti a teploty dotykovými ploškami.

Příjemným společníkem je adaptivní tempomat, který ale kvůli manuální převodovce nemá prostor pro ukázku plného potenciálu svých kouzel. Ale za pouhých 7341 Kč se jistě vyplatí. Výhodnou cenu mají také boční dveře se servopohonem – necelé čtyři tisíce korun za kus. Obecně vzato není dvakrát rozumné zaškrtávat v konfigurátoru vše možné, zvlášť když jako základ slouží toto vůbec nejdražší provedení Caddyho v nejvyšší výbavě.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Diskuze (49) Další článek: Odchozí šéf Škody vyzpovídal známou fotografku. Pomůže vám správně vyfotit vaše auto

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta Volkswagen na Heureka.cz