TEST Volkswagen Caddy 1.5 TSI DSG: Prostě skvělý a sexy. Ale co na to vaše peněženka?

Se světem praktických MPV to jde poslední roky z kopce. Jenže momentálně není ani mezi osobními dodávkami z čeho vybírat, což dobře hraje do karet právě Volkswagenu.
Radosti
Úsporný motor
Jízdní vlastnosti
Praktický a ergonomický interiér
Široké možnosti příplatkové výbavy
Starosti
Pomalejší odezva infotainmentu
Lišta ovládání klimatizace a hlasitosti
Pouze konektory USB-C
8  /10

Představte si, že jste živnostník, a k tomu máte rodinu se dvěma dětmi a v ideálním případě ještě psa. V týdnu vozíte zboží a o víkendu vyrážíte na společné výlety.  A pokud hledáte nové auto, pravděpodobně sáhnete po osobní dodávce. Náhle však zjistíte, že prakticky není z čeho vybírat.

Fiat Doblo už nemá nejnovější koncepci a nástupce je za dveřmi, tak proč si na poslední chvíli kupovat morálně starý model? Navíc stále není jasné, jestli se vůbec dočkáme spalovacího pohonu. Ford Tourneo Connect už v ceníku nenajdete, jelikož také čeká na novou generaci. Stejně tak teprve přijde osobní verze Renaultu Kangoo. Jestli jste si zrovna vzpomněli na trojčata Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Opel Combo Life, tak máte opět smůlu. Spalovací verze končí a budou jen elektrické.

Výsledek? Zůstávají nám Toyota Proace City Verso, Mercedes-Benz Citan a Volkswagen Caddy. A právě toho si pravděpodobně vyberete, jelikož se toho do něj vejde nejvíce. Jeho pátá generace se na českém trhu objevila začátkem loňského roku a přinesla v rámci své řady významnou revoluci, která významně ukrojila z rozdílu mezi pracovní dodávkou a rodinným MPV.

Zvenku sexy, uvnitř praktický

Nasednutí do interiéru navozuje poněkud rozpačitý dojem. Ano, jsou zde dvě velké obrazovky usazené v černém lesklém dekoru, ale když si je odmyslím, nemohu se ubránit dojmu, že zpracování předešlé generace působilo hodnotnějším dojmem, což je vidět zejména na volantu, který máte neustále na očích. Ano, automobilky obecně šetří, ale právě pro pocit „něčeho navíc“ si lidé byli ochotni připlatit za Volkswagen. Je to subjektivní, ale onen pocit se jednoduše nedostavil.

A přitom zvenčí vypadá Caddy naprosto fantasticky, zvláště v tom černém perleťovém laku doplněném 17palcovými koly Colombo. Celkový dojem pak dotvářejí zadní LED světla s kouřovým podkladem. V téhle konfiguraci je prostě sexy a to se dá říct o málokteré dodávce.

Nutno ale říci, že se automobilka snažila navodit příjemný dojem plasty s různými texturami, těch s hladkým provedením je zde minimum a je to dobře. Ergonomie pozice řidiče je exemplární. Sedadlo je nastavitelné v širokém podélném i svislém směru a nechybí ani možnost prodloužení sedáku. Ujet několik set kilometrů za den nebude problém. Loketní opěrka je rovněž výškově nastavitelná a lze ji vysunout.

Digitální přístrojový panel má výrazný kontrast i syté barvy, takže je za všech okolností perfektně čitelný. Reakce na pokyny skrze tlačítka multifunkčního volantu jsou rychlá. Naopak svižnější odezvu bych čekal od 10palcové obrazovky navigace Discover Media Plus za téměř 31.000 Kč. Zejména pokud jde o rozhraní komfortních prvků jako vyhřívání sedadel nebo klimatizace. Její teplota se dá spolu s hlasitostí rádia nastavit na dotykové liště pod displejem. Můžete po ní jezdit ze strany na stranu, nebo zběsile klepat, funguje obojí. Ve Wolfsburgu ovšem zapomněli na její podsvícení, takže v noci zcela splyne s palubní deskou, stane se neviditelnou a je prakticky k ničemu. Určitou záchranou je prosvětlené dotykové zkratkové tlačítko právě pro klimatizaci a jízdní nastavení vozu ve spodní části středového panelu.

Místo prakticky na cokoliv

Jednou z dominant dodávek je nepřeberné množství velkých odkládacích míst, v tom je Volkswagen Caddy příkladný. Elektronická zařízení si odložíte do velké přihrádky za voličem automatické převodovky, kde jsou i dva USB-C konektory. Dolů se vejdou dva kelímky s nápoji a pod loketní opěrku zbytek drobností. Mapu a další dokumenty odložíte do police nad hlavou. Hlavně tam nedávejte propisky a malé předměty, dno není hladké a snadno něco může zapadnout do záludného prolisu.

O možnost občerstvení nejsou ochuzení ani cestující vzadu, kde zázemí zajišťují výklopné stolky s držákem nápojů. Mimochodem, díky velmi lehkým posuvným dveřím je nasedání dozadu snadné. Opěradla jsou nastavitelná v širokém rozsahu, takže si je přizpůsobí i dvoumetroví spolucestující. Ti navíc nebudou mít v žádném ohledu problém, ani v oblasti kolen a už vůbec ne nad hlavou.

Dobrou zprávou je, že navzdory prostorné kabině zůstalo dostatek místa na zavazadla, sportovní náčiní i třeba pytle s betonem. Nákladový prostor měří v základní konfiguraci 1100 mm, po vyjmutí druhé řady naložíme předměty dlouhé 1913 mm. Jestliže klientovi vezete sochu, může mít výšku až 1200 mm a základnu širokou 1185 mm. Komfortní nakládce pomůže hrana umístěná 562 mm nad zemí. Kromě rovné podlahy můžete mít za příplatek 22.743 Kč další dvě sedadla. Kvůli sedmi místům ani nemusíte připlácet za prodlouženou verzi Maxi.

Citroen Berlingo

Na základech užitkového modelu vyvinul Citroen praktické a cenově dostupné MPV s vynikajícími užitnými vlastnostmi. Žádané jsou diesely HDi, ale Berlingo se vyrábí i s benzínovou šestnáctistovkou.

Nová generace • Test Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 130

Diskuze (74) Další článek: Na novou Toyotu Land Cruiser 300 si můžete počkat až čtyři roky. Jedna už ale jezdí i v Česku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta Volkswagen na Heureka.cz