Volkswagen by mohl kompletně převzít Porsche už letos

Volkswagen by mohl kompletně převzít Porsche už letos

Německá automobilka Volkswagen by mohla ještě v letošním roce kompletně převzít výrobce sportovních vozů Porsche. Informoval o tom německý časopis Der Spiegel. Volkswagen již v Porsche vlastní podíl 49,9 procenta. Zbývajících 50,1 procenta by podle listu mohl získat za 3,9 miliardy eur (téměř 100 miliard korun).
 
Fúze společností Volkswagen a Porsche se měla původně uskutečnit již v loňském roce. Volkswagen však v září ohlásil její odložení kvůli nevyřešeným právním otázkám a vyšetřování bývalých nejvyšších manažerů Porsche.

Mluvčí automobilky Volkswagen se podle agentury AFP k informacím listu Der Spiegel odmítl vyjádřit. „V zásadě ale máme za cíl tuto transakci co nejrychleji dokončit,“ řekl.

Jednou z překážek pro dokončení transakce je skutečnost, že bude teprve od konce roku 2014 osvobozena od daně přesahující miliardu eur. Finanční odborníci však podle listu našli způsob, jak daň již nyní výrazně snížit, napsala agentura DPA.

Doplňková smlouva má navíc údajně zajistit splnění požadavku šéfa závodní rady Porsche Uweho Hücka, aby si automobilka v rámci koncernu Volkswagen zachovala značnou nezávislost a mohla sama rozhodovat o investicích a modelech.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků