Volkswagen Buggy Up!: nový člen široké řady

Značka Volkswagen ve Frankfurtu představila svůj strategický minivůz Up! ve společnosti škály odvozených prototypů.

Netřeba dodávat, jak významnou roli hraje nový subkompakt Volkswagen Up! v plánu koncernu VW Group stát se v roce 2018 největší automobilkou na světě. Podobně jako tomu bylo třeba v případě modernizovaného Renaultu Twingo pro modelový rok 2012, také VW Up! se na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu prezentoval ve společnosti celé řady odvozených modelů. Tentokrát šlo o prototypy, jejichž budoucnost v sériové produkci zatím není zcela jistá, a kromě elektromobilu Volkswagen e-Up! mezi nimi vynikla stavba Buggy Up!.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato studie ideově odkazuje na sérii „bugyn“ odvozených v šedesátých letech ze sériových „brouků“ první generace v Kalifornii. Dvoumístný, otevřený koncept bez bočních dveří se vyznačuje mimořádně lehkou konstrukcí s řadou výztužných prvků včetně ochranného oblouku nad hlavami cestujících. VW Buggy Up! je 3 584 mm dlouhý a 1 672 mm široký, oproti výchozímu modelu Up! je tedy o něco větší do všech směrů, světlá výška narostla o zhruba 20 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jednoduchý vozík se vyznačuje instalací pětipaprskových, osmnáctipalcových litých kol s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx o rozměru 205/40 R18. Jelikož jde o skutečné plážové vozítko, interiér je zcela vodovzdorný, otevřené prahy a kanálky na podlaze mají zajistit, že při případné vodní smršti nedojde k vyplavení interiéru. Ačkoli Volkswagen zatím nepotvrdil, že by s touto studií počítal do sériové výroby, jeho představitelé uvedli, že VW Buggy Up! předznamenvá celou řadu nových modelů odvozených z řady VW Up!.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků