Volkswagen Brouk se přestane vyrábět

Není mnoho automobilů, které lze bez  ostychu označit za legendární. Volkswagen Brouk jím zcela určitě je. Na trhu přebývá již 64 let. Za tu dobu byl vyroben ve více jak jednadvaceti milionech exemplářích. Sympatické minivozítko se zasloužilo o poválečnou motorizaci Německa, neboť válkou zdecimovaná země potřebovala automobil s nízkou pořizovací cenou a ještě nižšími provozními náklady.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Plynoucí čas se na vzhledu Brouka příliš nepodepsal. -- I dnes ho můžeme spatřit na ulici  

S ubíhajícími lety se zbídačené Německo pomalu zvedalo z prachu a jeho obyvatelé stejně jako obyvatelé celé Evropy začali měnit kritéria, dle nichž vybírali automobil. Volkswagen Brouk se bohatnoucím Evropanům již nezdál dost dobrý. Rostoucí ekonomika si žádala větší automobily. Do popředí se dostaly požadavky na silnější motor, více vnitřního prostoru, větší komfort atd.

Brouk již v Evropě nenacházel uplatnění. Volkswagen, který Evropanům mezi tím nabídl  další generaci „lidových“ vozů, učinil rázný krok. V roce 1978 zavelel k odjezdu, nechal tisíce příznivců Brouka zamávat šátečkem a přesunul výrobu malé legendy do mexického Puebla. Tam se brouk do dnešních dnů vyráběl v počtu padesáti kusů denně. Do Mexika se Volkswagen Brouk přestěhoval po úspěšném tažení Amerikou, které skončilo výsledkem 4 miliony prodaných kusů.

Propad zájmu o podobou takřka nezměněný Volkswagen Brouk se dal dříve či později očekávat také v Jižní Americe. Tamější trhy neměl logicky v hledáčku pouze Volkswagen. Konkurenční produkty začaly přestárlý model válcovat. Čas Brouka se naplnil. S ukončením jeho výroby skončí pro VW jedna kapitola, která mu na chvíli opět přisoudila přívlastek lidový. Brouk se však, jak se na legendu sluší, rozloučí se ctí. V létě bude vyrobena speciální série vozů v nejpopulárnější barvách 50. let – světle modré a krémově bílé.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen New Beetle se těší velkému zájmu především v Americe. Za retro styl
ale lidovou cenu rozhodně nezaplatíte

Volkswagen nemohl nechat veleúspěšného brouka bez nástupce. Od roku 1998 se proto prodává New Beetle II, který měl svého staršího a zkušenějšího bratříčka v prodejnosti napodobit. Ačkoliv se Volkswagen Beetle s pořadovým číslem II dočkal vřelého přijetí především na americkém kontinentu (kde také vznikal), statutu legendy se asi nikdy nedočká. New Beetle II má totiž k lidovému vozítku docela daleko. Stovky fanklubů (850 jich nalezneme jen v Německu) původního Broučka, tak budou navždy uctívat jen jednu legendu.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků