Volkswagen Bora

Není pouze čtyřdveřovým Golfem, i když s ním má hodně společného a podobného. V nižší střední třídě zaujímá Bora do jisté míry výjimečné postavení.
Volkswagen Bora
Karoserie

Karoserie Bory je klasickým příkladem limuzíny nižší střední třídy. Upoutá výrazná maska chladiče, široké světlomety apod. Díky klínovité siluetě působí Bora dojmem sportovního sedanu, což také zejména s šestiválcovým motorem do značné míry je. Bora nabízí při svých 4 376 mm dostatek vnitřního prostoru i prostoru pro zavazadla. Bora se vyrábí ve dvou karosářských variantách. První je již zmíněný sedan a druhou je kombi, tradičně označované jako variant. Kombík se však u nás neprodává, a proto zákazníci, kteří chtějí kombi, musí zakoupit model Golf.

Kromě pěti míst pro cestující nabízí Bora i 455 litrů zavazadlového prostoru, který je možné ještě zvýšit sklopením zadních sedadel, která jsou dělená v poměru 60:40.

Interiér

Podud jste již měli automobil od Volkswagenu (samozřejmě jeden z těch novějších), tak vás Bora v interiéru asi ničím nepřekvapí. „Uniformita“ má i své výhody. Neusíme si dlouho zvykat, kde co je. K pohodlí řidiče přispívá výškově stavitelné sedadlo a výškově i podélně stavitelný volant. Stejně jako u ostatních modelů i Bora je k dispozici kromě základního provedení i v provedeních Trendline, Comfortline a Highline. Jednotlivé stupně obsahují kola z lehkých slitin, sportovní sedačky, elektrické ovládání oken i zrcátek, dešťový senzor, palubní počítač nebo vnitřní zrcátko s automatickým zatmavením při oslnění.

Pod kapotou Boru můžou pohánět benzínové i vznětové motory. Nabídka benzínových motorů zahrnuje čtyřválec 1.4 o výkonu 75 ks, 1.6 o výkonu 102 ks , 1.6 o výkonu 107 ks, 1.8 Turbo o výkonu 150 ks, 2.0 o výkonu 115 ks, 2.3V5 o výkonu 170 ks a na vrcholu nabídky stojí šestiválec 2.8 V6 o výkonu 204 ks. Vznětové motory jsou zastoupeny čtyřválci o objemu 1.9 s výkony od 75 ks do 150 ks.

Všechny motory jsou standardně dodávány s pohonem předních kol. Neplatí to pro V6, kde je standardem pohon všech kol 4Motion. Pohon všech kol 4Motion je možné získat ještě k motorům 2.0, 2.3V5, a 1.9 TDI (verze se 130 ks 150 ks)

Kolik stojí Bora?

Motor
Výkon kW (ks)
Převodovka
Cena Kč
Základní
1.4
55 (75)
5st.
485 500
1.6
77 (105)
5st.
499 900
1.6
75 (102)
4st. aut.
541 400
2.0
85 (115)
5st.
578 400
2.0 4Motion
85 (115)
5st.
636 700
1.9 SDI
50 (68)
5st.
535 600
1.9 TDI
66 (90)
5st.
598 000
1.9 TDI
66 (90)
4st. aut.
643 000
1.9 TDI
81 (110)
5st.
621 400
1.9 TDI
85 (115)
6st.
640 100
1.9 TDI
85 (115)
5st. aut. Tiptronic
691 400
1.9 TDI 4Motion
85 (115)
6st.
698 400
1.9 TDI
96 (130)
6st.
655 800
1.9 TDI
96 (130)
5st. aut. Tiptronic
707 100
1.9 TDI 4Motion
96 (130)
6st.
714 100
Trendline
1.4
55 (75)
5st.
527 300
1.6
77 (105)
5st.
541 700
1.6
75 (102)
4st. aut.
583 200
2.0
85 (115)
5st.
621 300
2.0 4Motion
85 (115)
5st.
679 600
1.9 SDI
50 (68)
5st.
578 600
1.9 TDI
66 (90)
5st.
640 900
1.9 TDI
66 (90)
4st. aut.
685 900
1.9 TDI
81 (110)
5st.
664 300
1.9 TDI
85 (115)
6st.
683 000
1.9 TDI
85 (115)
5st. aut. Tiptronic
734 300
1.9 TDI 4Motion
85 (115)
6st.
741 300
1.9 TDI
96 (130)
6st.
698 700
1.9 TDI
96 (130)
5st. aut. Tiptronic
750 000
1.9 TDI 4Motion
96 (130)
6st.
757 000
Comfortline
1.4
55 (75)
5st.
532 900
1.6
77 (105)
5st.
547 300
1.6
75 (102)
4st. aut.
588 800
2.0
85 (115)
5st.
627 000
2.0 4Motion
85 (115)
5st.
685 300
1.9 SDI
50 (68)
5st.
584 300
1.9 TDI
66 (90)
5st.
646 600
1.9 TDI
66 (90)
4st. aut.
691 600
1.9 TDI
81 (110)
5st.
670 000
1.9 TDI
85 (115)
6st.
688 700
1.9 TDI
85 (115)
5st. aut. Tiptronic
740 000
1.9 TDI 4Motion
85 (115)
6st.
747 000
1.9 TDI
96 (130)
6st.
704 400
1.9 TDI
96 (130)
5st. aut. Tiptronic
755 700
1.9 TDI 4Motion
96 (130)
6st.
762 700
Highline
2.0
85 (115)
5st.
716 200
2.0 4Motion
85 (115)
5st.
774 600
1.8T
110 (150)
5st.
755 400
2.3 V5
125 (170)
5st.
790 400
2.3 V5
125 (170)
5st. aut. Tiptronic
847 500
2.3 V5 4Motion
125 (170)
6st.
860 700
2.8 V6 4Motion
150 (204)
6st.
961 900
1.9 TDI
66 (90)
5st.
735 800
1.9 TDI
66 (90)
4st. aut.
780 800
1.9 TDI
81 (110)
5st.
759 200
1.9 TDI
85 (115)
6st.
777 900
1.9 TDI
85 (115)
5st. aut. Tiptronic
829 200
1.9 TDI 4Motion
85 (115)
6st.
836 200
1.9 TDI
96 (130)
6st.
793 600
1.9 TDI
96 (130)
5st. aut. Tiptronic
844 900
1.9 TDI 4Motion
96 (130)
6st.
851 900
1.9 TDI
110 (150)
6st.
850 200
1.9 TDI 4Motion
110 (150)
6st.
908 500

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků