Volkswagen BlueMotion: Polo, Golf a Passat naráz

Letošní expozice Volkswagenu na autosalonu ve Frankfurtu se ponese ve znamení úspornosti. Svědčí o tom hned tři takové novinky.

Řada BlueMotion od Volkswagenu se stala v segmentu úsporných vozidel jasným synonymem pro modely s „pohádkovou“ spotřebou, která jistě potěší každého, kdo rád ušetří na pohonných hmotách. Tato řada se přitom stala už jakýmsi standardem při odhalování nových modelů, nejprve zde máme základní model a hned krátce poté vypouští automobilka i předprodukční verzi této úsporné varianty. Tři nové modely, s nimiž se VW již brzy představí na domácí půdě, nejsou ani tak úplně nové a zajisté vám nevyrazí dech, poprvé ale budeme moci shlédnout modely Polo a Golf BlueMotion v sériové podobě a podíváme se i na to, jak se inženýrům z Wolfsburgu podařilo docílit vyšší úspornost u Passatu. Pojďme ale po pořádku.

Nejmenší z úsporné řady je vybaven 1,2 litrovým turbodieselem s výkonem 55 kW/75 koní a kombinovanou spotřebou 3,3 l/100 km, na jeden kilometr pak vyprodukuje „modré“ Polo 87 gramů emisí CO2. V porovnání se standardní verzí vybavenou tím samým agregátem byl zaznamenán dvacetiprocentní pokles emisí a snížení kombinované spotřeby o znatelných 0,9 l/100 km. Až do roku 2010 však bude Polo BlueMotion i nadále k dispozici s dieselovou jedna-šestkou a pak jej v nabídkách definitivně nahradí zmíněná motorizace.
Větší z rodiny úsporných, model Golf, zůstává věrný 1,6 litrovému TDI, jenž disponuje výkonem 66 kW/90 koní a pochlubit se může spotřebou 3,8 l/100 km. Oproti běžné verzi jsou zde taky celkem znatelné rozdíly v hospodárnosti, avšak nutnými technickými zásahy neutrpěly příliš ani jízdní vlastnosti. Pro rozběh z nuly na stovku postačí úspornému Golfu 11,3 sekundy a za vhodných povětrnostních podmínek se řidiči jistě podaří i dosáhnout maximální rychlosti 190 km/h.
Poslední z nových v řadě BlueMotion je Passat, jenž využije 77 kW/105 koní, pocházejících z 1,6 litrového turbodieslu TDI. Oproti předchozí BlueMotion verzi je zde zlepšení kombinované spotřeby o 0,5 l/100 km, takže nyní tomuto vozu postačí na 100 km v kombinovaném provozu průměrně 4,4 litry nafty. Samozřejmě nejde o žádného atleta, z klidu na 100 km/h bude potřebovat 12,5 sekundy, zatímco maximální rychlost činí 193 km/h.
Všechny nové modely z této řady disponují standardními systémy, jež jsou v současnosti hojně využívány automobilovými výrobci pro velice žádané snížení spotřeby a to nejedenkrát i na úkor jízdních vlastností. Seznam technických úprav obsahuje technologii regenerativního brzdění, odlehčených kol, aerodynamické doplňky, systém Start/Stop a v neposlední řadě i pneumatiky s nižším valivým odporem. Kdo dhce od svého modelu výrazně nižší spotřebu, nesmí očekávat, že jeho auto bude vynikat v dynamice. Daň za nižší spotřebu je línější chod a upravené převody, nicméně, pro toho, kdo je ochoten tyto neduhy „překousnout“ a dynamické auto nepotřebuje, může být toto vcelku dobrá volba i když třeba počítat s vyšší pořizovací cenou.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Polo, Golf a Passat BlueMotion

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků