Volkswagen Beetle v prvním ladění VWvortex

Třetí generace volks wagenu „brouk“, která ale již zdaleka není ničím „lidovým“, přináší první tuning. Ve stylu Porsche 911...

Kompaktní Volkswagen Beetle třetí generace se veřejnosti představil teprve nedávno a české publikum se s ním mohlo dopodrobna seznámit na nedávném brněnském Autosalonu 2011, ale již nyní vám můžeme nabídnout první ladičský projekt, který z tohoto „brouka“ vychází. S ohledem na pověst tohoto kultovního stroje se můžeme v následujících týdnech těšit na hotovou smršť individuálních staveb odvozených od modelu, který se začne oficiálně prodávat až v srpnu. Pokud „nemůžete dospat“, podpoříme vaše chutě tímto „malým Porsche“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nese jméno 2012 Beetle RS Stage 1 a vzniklo v dílnách Volkswagenu oddané společnosti VWvortex na základě vozu z předprodukční série poskytnutého Volkswagenem. Díky tomu stroj postrádá jakékoli výrobní štítky či značky a pánové z VWvortexu mohli nechat naplno propuknout své fantazii, která „brouka“ nakonec přibližuje vozům Porsche (řeč je zejména o modelu Porsche 911 GT3 RS), s nimiž toho měl původní VW Type 1 tolik společného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme u kol, jež přeci „dělají auto“. Firma VWvortex tohoto „brouka“ opatřila sadou dvacetipalcových litých ráfků VMR710. Lakovány jsou jasně oranžovou barvou a vpředu i vzadu obouvají pneumatiky Continental ExtremeContact DW o rozměru 245/35 ZR20. Za nimi se nacházejí brzdy Brembo Stage II s odvrtávanými kotouči a čtyřpístkovými hliníkovými třmeny. Na žádné extrémní modifikace karoserie se netěšte, zatím se omezují na oranžovou grafiku ve spodní části dveří a broušené logo 3M Titanium na zádi. Nad ním se pak nachází křidélko, vyvedené opět ve stylu Porsche 911 GT3 RS.

Pánové z firmy VWvortex slibují, že po náběhu sériové výroby třetí generace Volkswagenu Beetle promptně přispěchají s dalšími sadami úprav včetně diferenciálu s aktivním dělením točivého momentu mezi obě přední kola, přeplňování či výfukového traktu.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků