Volkswagen Beetle už je nadobro mrtev! Poslední kus sjel z výrobní linky v Mexiku

Volkswagen se už nadobro loučí s Broukem. Poslední kus současné generace modelu Beetle nyní sjel z výrobní linky v Mexiku.

Po 81 letech a třech generacích se Volkswagen už doopravdy loučí s modelem Beetle. Co započala první generace Brouka v roce 1938 a do moderní doby převedla v roce 1998 jeho znovuoživená verze New Beetle, to nyní ukončuje v pořadí třetí evoluce modelové řady, jejíž poslední kus sjel z výrobní linky Puebla v Mexiku.

Volkswagen Passat slaví produkční milník. Modelu se již vyrobilo 30 milionů kusů

Volkswagen Passat slaví produkční milník. Modelu se již vyrobilo 30 milionů kusů

O konci jednoho slavného jména jsme věděli už dlouhou dobu. Pro Beetle neplánuje Volkswagen nástupce, tedy aspoň prozatím. Přestože se Brouk nepochybně zapsal do dějin motoristické historie jako jeden z nejvýznamnějších automobilů vůbec, v posledních letech už popularita současného retro hatchbacku rapidně upadala a Volkswagenu se produkce modelu nevyplácela.

Mnozí by přitom řekli, že smrt Brouku jsme už jednou zažili. Originální generace dostupného modelu se totiž vyráběla od roku 1938 až do roku 2003 (produkce byla ukončena na stejné výrobní lince v Mexiku jako nyní). Původního Brouku tak nakonec vzniklo přes 21 milionů kusů a produkoval se ještě v období, když už byla na trhu i jeho moderní podoba.

TEST Volkswagen Beetle 1.4 TSI: Rozlučka s retro mánií

TEST Volkswagen Beetle 1.4 TSI: Rozlučka s retro mánií

New Beetle z roku 1998 pak v roce 2011 nahradila právě současná generace s kódovým označením A5. V Evropě jsme se s Broukem loučili už minulý rok, kdy vstoupily do prodeje úplně poslední kusy a jeden z nich jsme ještě stihli projet.

V celosvětovém trendu bude nyní zmíněný závod v Pueble připravovat výrobní linku na zbrusu nové kompaktní SUV určeně výhradně pro trh Severní Ameriky. Velikostně by se měla novinka zařadit pod Tiguan. A co se týče posledního vyrobeného kusu Beetlu, ten bude vystaven v místním muzeu Volkswagenu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků