Volkswagen Beetle si zajel nový rychlostní rekord

Volkswagen Beetle se na solných pláních Bonneville v Utahu během akce World of Speed rozjel na rychlost 328,195 km/h a podle mateřské automobilky je tak nejrychlejším zástupcem své modelové řady.

Pro dosažení rychlostního rekordu nebyl přitom postaven žádný speciál, který pouze svou siluetou připomíná aktuální Beetle, ale byl upraven sériový automobil. Výsledkem všech provedených změn se pak stal Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record).

Karoserie tohoto rekordního vozu se od sériového provedení odlišuje prakticky jen novou spodní hranou předního nárazníku, novými bočními okny a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. K dalším viditelným úpravám patří nová kola s pneumatikami pro jízdu po solných pláních, snížená světlá výška a dvojice padáků na zádi.

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Interiér byl upraven podobně jako závodních automobilů pro rallye nebo okruhy. Vše co není potřebné k jízdě, z něj zmizelo a nastěhovala se sem ochranná klec, anatomické sedadlo s pětibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Nejzásadnější změny se odehrály v motorovém prostoru. Benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který ve své sériové podobě nabízel 125 kW (170 k), byl totiž za pomoci nového turbodmychadla, pístu, ojnic, vačkových hřídelí a dalších komponentů naladěn na výkon 405 kW (550 k) a točivý moment 571 N.m. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků