Volkswagen Beetle si zajel nový rychlostní rekord

Volkswagen Beetle se na solných pláních Bonneville v Utahu během akce World of Speed rozjel na rychlost 328,195 km/h a podle mateřské automobilky je tak nejrychlejším zástupcem své modelové řady.

Pro dosažení rychlostního rekordu nebyl přitom postaven žádný speciál, který pouze svou siluetou připomíná aktuální Beetle, ale byl upraven sériový automobil. Výsledkem všech provedených změn se pak stal Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record).

Karoserie tohoto rekordního vozu se od sériového provedení odlišuje prakticky jen novou spodní hranou předního nárazníku, novými bočními okny a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. K dalším viditelným úpravám patří nová kola s pneumatikami pro jízdu po solných pláních, snížená světlá výška a dvojice padáků na zádi.

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Interiér byl upraven podobně jako závodních automobilů pro rallye nebo okruhy. Vše co není potřebné k jízdě, z něj zmizelo a nastěhovala se sem ochranná klec, anatomické sedadlo s pětibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Nejzásadnější změny se odehrály v motorovém prostoru. Benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který ve své sériové podobě nabízel 125 kW (170 k), byl totiž za pomoci nového turbodmychadla, pístu, ojnic, vačkových hřídelí a dalších komponentů naladěn na výkon 405 kW (550 k) a točivý moment 571 N.m. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků