Volkswagen Beetle si zajel nový rychlostní rekord

Volkswagen Beetle se na solných pláních Bonneville v Utahu během akce World of Speed rozjel na rychlost 328,195 km/h a podle mateřské automobilky je tak nejrychlejším zástupcem své modelové řady.

Pro dosažení rychlostního rekordu nebyl přitom postaven žádný speciál, který pouze svou siluetou připomíná aktuální Beetle, ale byl upraven sériový automobil. Výsledkem všech provedených změn se pak stal Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record).

Karoserie tohoto rekordního vozu se od sériového provedení odlišuje prakticky jen novou spodní hranou předního nárazníku, novými bočními okny a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. K dalším viditelným úpravám patří nová kola s pneumatikami pro jízdu po solných pláních, snížená světlá výška a dvojice padáků na zádi.

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Interiér byl upraven podobně jako závodních automobilů pro rallye nebo okruhy. Vše co není potřebné k jízdě, z něj zmizelo a nastěhovala se sem ochranná klec, anatomické sedadlo s pětibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Nejzásadnější změny se odehrály v motorovém prostoru. Benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který ve své sériové podobě nabízel 125 kW (170 k), byl totiž za pomoci nového turbodmychadla, pístu, ojnic, vačkových hřídelí a dalších komponentů naladěn na výkon 405 kW (550 k) a točivý moment 571 N.m. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků