Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Volkswagen oficiálně zahájil prodej modelu Beetle na českém trhu. V rámci tiskové konference samozřejmě došlo také na testovací jízdy a zde jsou naše první dojmy.
Seznam kapitol
  1. Beetle třikrát jinak, Klasický interiér?
  2. Staří známí, Za 379 000 Kč
  3. Fotogalerie

Volkswagen Brouk je pro německou automobilku doslova kultovním modelem. První generace se prodávala od roku 1938 do roku 2003 a za tuto neuvěřitelnou dobu si zvolilo roztomilé autíčko 21 529 464 majitelů. Není bez zajímavosti, že na úplném počátku stála myšlenka mobilizovat celou Německou říši levným autem, které nepřesáhne svou pořizovací cenou hranici jednoho tisíce Marek. Hádejte, od koho tato myšlenka vzešla.

Volkswagen Brouk zaznamenal obrovský úspěch, a proto se není čemu divit, že automobilka v roce 1998 přišla s nástupcem, který nesl jméno New Beetle. Také tato verze i přes svou ne úplně nejnižší pořizovací cenu si nemohla stěžovat na nezájem ze strany zákazníků. Vyrobeno bylo přibližně milion exemplářů. Aktuálně tedy VW přichází se třetí variací, která chce být na jednu stranu opět v rámci možností lidová, na druhou stranu už nechce být tím roztomilým autíčkem, ale hodlá poskytnout svému majiteli také patřičnou dávku emocí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový Beetle navazuje na svého stařičkého předchůdce. Design je ale agresivnější.

Beetle třikrát jinak

Volkswagen Beetle stojí na platformě, kterou používá Jetta/Golf a podvozek je převzatý z Golfa šesté generace. Auto měří na délku 4278 mm, široké je 1808 mm a vysoké 1486 mm. Oproti New Beetlu narostl Beetle do všech směrů, pouze na výšku měří o 12 mm méně. Narostl také rozvor náprav, a to konkrétně o 22 mm na hodnotu 2537 mm. Zájemci mohou vybírat mezi provedeními Basic, Design nebo Sport.

Volkswagen Beetle: „brouk“ přichází potřetí

Volkswagen Beetle: „brouk“ přichází potřetí

Podle toho, co zvolíte, se odvíjí nabídka motorizací a vnější vzhled. Tak například Basic stojí na ocelových šestnáctipalcových kolech, Design má lité šestnáctky a Sport standardně sedmnáctipalcové disky Spin. Design a Sport poznáte zvenku podle zadního spoileru (pouze v kombinaci s motory 1.4 TSI a 2.0 TSI), Sport přidává také dvojitou chromovou koncovku výfuku. Celkově dostal Beetle agresivnější výraz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Beetle může být "lidový" a může stát na ocelových kolech s retro designem. Opakem je verze Sport standardně dodávaná s dvojitou koncovkou výfuku a spoilerem.

Za zmínku stojí také deset základních laků karoserie plus další příplatkové metalízy, možnost objednat například panoramatické střešní okno, které lze úplně otevřít a za příplatek 1100 Kč si můžete nechat na zádi vyměnit nápis Beetle za Volkswagen nebo si sem případně nemusíte nechat dát vůbec nic.

Klasický interiér?

Interiér je klasický Volkswagen, německy strohý, kvalitně zpracovaný. Beetle ale přidává trochu designových „vychytávek“ navíc. Po vzoru například Fiatu 500 zde najdete lakované lesklé plasty. Prostřední úroveň Design je má lakované do barvy karoserie, vrcholný sport používá imitaci karbonu. Nechybí ani možnost dokoupit ambientní osvětlení a udělat si ze svého „broučka“ opravdu luxusní auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je německou klasikou. Výbava Sport používá dekor s imitací karbonu.

Prostor v interiéru najdou čtyři lidé. Vstup na zadní sedadla logicky vyžaduje určité kompromisy, a když se podíváte na auto z profilu, musí vám být jasné, že na hlavu ve druhé řadě zas až tolik místa není. Ale znáte to, pro krásu se musí trpět a občas pěkný design karoserie znamená jistá omezení v interiéru. Zavazadelník pojme v základu 310 litrů, po sklopení zadních sedaček zvládne nový Broku 905 litrů.

Nesmíte ale zaškrtávat položku příplatkového audiosystému Fender. Ano, to je ta značka, kterou mnozí znají z různých kytarových aparátů. Ve spolupráci s Panasonicem připravila audiosystém s osmi reproduktory a subowooferem umístěným na pravé straně zavazadelníku. Celkový výkon činí 400 W a cena 17 400 Kč. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Beetle třikrát jinak, Klasický interiér?
  2. Staří známí, Za 379 000 Kč
  3. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků