Volkswagen Beetle: „brouk“ přichází potřetí

Německý Volkswagen představil v pořadí již třetí generaci svého legendárního „brouka“. Nastupuje přesně 75 let po té první.

Nový VW Beetle se oficiálně představí již za několik dní na autosalonu v Šanghaji, ale již nyní máme první informace a snímky. Právě letos přitom původní Volkswagen „brouk“ slaví své 75. jubileum, ve výrobě vydržel více než půl století a roku 1998 na něj alespoň po stránce stylistické navázal model New Beetle, jehož výroba, během níž vzniklo něco málo přes milion vozů, skončila vloni. Novinka se v Evropě do prodejů dostane až na počátku příštího roku, zatímco v USA se na ni mohou těšit již letos. Pro odlišení od druhé generace nový „brouk“ přišel ve svém názvu o slůvko „New“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V porovnání s předchůdcem je Beetle větší a působí jaksi dospělejším dojmem, designéři pod vedením Waltera de Silvy navíc podle zadání měli vytvořit vůz pro obě pohlaví. Při pohledu na přiložené snímky si možná vzpomenete na studii New Beetle Ragster, kterou Volkswagen vystavil na autosalonu v Detroitu roku 2005 a z níž proporce sériového provedení vycházejí. V porovnání s New Beetlem je třetí generace méně „opuchlá“, ale přesto se snaží držet si retrospektivní prvky připomínající slavné první generace. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Totéž lze říci také o interiéru, kde již odzvonilo módním doplňkům včetně vázičky na středovém panelu, ale je to možná trochu škoda, neboť tím padají zbytky jakéhosi svérázu na oltář důsledné koncernové unifikace. Za povšimnutí stojí volant s plochým věncem na spodní části, dvojice krytých odkládacích schránek před spolujezdcem, kaplička s trojicí doplňkových přístrojů nad středovou konzolí (teploměr oleje, stopky a tlakoměr přeplňování), rozměrná prosklená střecha, bi-xenonové světlomety s vestavěnými LED pro denní svícení nebo vestavěná audioaparatura (za příplatek Fender ze spolupráce legendárního producenta kytar a zesilovačů s firmou Panasonic!) s monitorem s úhlopříčkou 5, nebo 6,5 palce.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Beetle bude dodáván ve výbavových stupních Beetle, Design a Sport a již od loňského roku vás průběžně informujeme o unikajících snímcích z testování. Jak bylo řečeno již výše, Volkswagen Beetle připravený pro modelový rok 2012 poněkud povyrostl. Dlouhý je 4 278 mm (+ 152 mm), široký 1 808 mm (+ 84 mm) a vysoký 1 486 mm (- 12 mm), prodloužil se také rozvor náprav až na 2 537 mm. Díky tomu nabyl prostor pro posádku i její zavazadla, Beetle 2012 nabízí „kufr“ s objemem alespoň 310 l namísto mrzkých 209 litrů u New Beetlu a sklopná zadní opěradla. V závislosti na konkrétním odbytišti bude k mání široká škála vpředu uložených motorů pohánějícím přední kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V USA se mezi nimi objeví také atmosféricky plněný zážehový pětiválec 2,5 l s výkonem 170 koní (125 kW), pro většinu dalších trhů jsou ale určeny výhradně čtyřválcové jednotky s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Zastánci benzínu mají na výběr z jednotek 1,2 TSI s výkonem 105 koní (77 kW), 1,4 TSI s výkonem 160 koní (118 kW) a vrcholného „dvoulitru“ 2,0 TSI naladěného na rovných 200 koní (147 kW). Ten vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 225 km/h při kombinované spotřebě 7,4 l/100 km. Pokud vám jde ale vyloženě o co nejnižší spotřebu, sáhnete po vznětovém čtyřválci 1,6 TDI CR dodávaném ve výkonových verzích 105 koní (77 kW) a 140 koní (103 kW), přičemž ta slabší má vykazovat průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km. Všech těchto pět motorů lze na přání kombinovat s populárními dvouspojkovými převodovkami DSG. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků