Volkswagen Beduin: menší bráška Touaregu

Volkswagen plánuje do roku 2007 postavit malý Touareg, který by mohl dostat jméno Beduin. Oproti CrossGolfu půjde o skutečné SUV, které bude využívat prvky Golfu i Passatu. Vrcholem nabídky bude verze s motorem 3.6 V6 FSI, která by mohla konkurovat i BMW X3.
Volkswagen Beduin: menší bráška Touaregu

Malý offroad

Už několikrát jsme se na AutoRevue.cz zmínili, že Volkswagen pilně pracuje na novém malém SUV, které bude technicky vycházet z modelu Golf Plus; pracovně ho nazýváme CrossGolf. Volkswagen ale připravuje i další SUV, které už bude „více offroad“. Menší Touareg by se mohl jmenovat Beduin, uvádí britský Autocar a dodává, že si Volkswagen tuto značku zaregistroval pro celosvětové použití. Volba jména může být na první pohled překvapivá, na druhý pohled je ale jasné, kde se vzalo: Beduíni a Touaregové jsou pouštní národy. Volkswagen chce oběma jmény vyjádřit, že jeho vozy si bez problému poradí s horším terénem a třeba i pouští.

Nový Beduin - tedy, pokud se tak bude skutečně jmenovat - je o poznání menší než Touareg, na délku bude mít jen okolo 4 320 mm, výška by měla být 1 700 mm, šířka okolo 1 740 mm. Základem bude nový podvozek používající prvky z plaftormy Golfu (PQ35) a Passatu (PQ46) s rozvorem 2 578 mm (Golf) a rozchodem kol 1 540 mm vpředu a 1 520 mm vzadu (Passat). Vpředu bude mít vůz klasickou nápravu McPherson, vzadu pak víceprvkové zavěšení. Oproti tomu CrossGolf bude celý postaven na modelu Golf Plus a půjde de facto jen o modifikaci vzhledu. Autocar také uvádí, že CrossGolf by nemusel dostat pohon všech kol 4Motion a šlo by tedy pouze o předokolku. To se ovšem rozchází s našimi dřívějšími informacemi.

Konkurence pro RAV4

Je zatím příliš brzy na říci, zda bude Beduin dostupný podobně jako Toyota RAV4 kromě čtyřkolky také s pohonem pouze předních kol. Jisté ale je, že modely se silnějšími motory budou mít v základu pohon 4Motion. Oproti Touaregu dostane menší bráška pohon všech kol pomocí elektronický ovládané spojky Haldex druhé generace, což znamená ve standardních podmínkách 90 procent výkonu vpředu a deset procent vzadu. V případě potřeby lze přenést až sto procent výkonu na zadní nápravu. Zlé jazyky tvrdí, že Haldex není skutečný pohon všech kol, to se ale týkalo první generace. Druhá generace již byla znatelně vylepšena, takže úvahy o nevhodnosti tohoto řešení jsou poměrně liché.

Klepněte pro větší obrázek Jedna z možných podob Beduinu

Volkswagen chce novinkou konkurovat malým SUV jako Toyota RAV4, Honda CR-V nebo třeba Land Rover Freelander. Důvody jsou nasnadě, Volkswagenu se nedaří příliš dobře, takže hledá možnosti, jak rozšířit svou nabídku. Nejnižší verze budou pro „běžné“ řidiče, ty dražší (s motorem 3.6 V6) by pak mohly konkurovat třeba i BMW X3. Na trh by se měl Beduin dostat během roku 2007, cena by mohla být cca o 100-150 tisíc vyšší než cena Golfu 4Motion (Autocar uvádí základ okolo 750 tisíc). Ještě předtím se začne prodávat CrossGolf, který si odbude premiéru na frankfurtském autosalonu.

Známé motory

Pod kapotou Beduinu najdeme známe motory, základ bude klasický benzín 1.6 FSI 85 kW, následovat bude 2.0 FSI 110 kW a 2.0 TFSI s výkonem 147 kW. Nejvýkonnějšími benzíny budou šestiválce 3.2 V6 FSI 184 kW a 3.6 V6 FSI 208 kW; posledně jmenovaný motor dostane i Golf a Passat (minimálně na americkém trhu). Ani nafta nepřekvapí, základem bude klasický 1.9 TDI 77 kW, dále 2.0 TDI 103 kW a maximem se stane 2.0 TDI 125 kW, který bude mít premiéru v Passatu letos na podzim. V základu bude vždy šestistupňový manuál, za příplatek pak automat pro benzín a DSG pro naftu. Není bez zajímavosti, že Volkswagen plánuje i Touran 4x4.

Tip: Další novinky Volkswagenu pro následující roky jako nové kupé-kabrio či sportovní roadster najdete přehledně seřazeny a popsány v našem nedávném článku. Komu se nechce klikat, nechť si alespoň prohlédne stručný přehled:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
CrossGolf alias Golf Freestyle

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků