Volkswagen Atlas oficiálně. Je to největší a nejodvážnější VW z USA

Volkswagen konečně oficiálně ukázal svůj nový sedmimístný přírůstek. Model Atlas z Tennessee stojí na platformě MQB.

Premiéra vozu se měla uskutečnit až na blížícím se autosalonu v Los Angeles, Volkswagen ale nové SUV jménem Atlas nechtěl držet pod pokličkou tak dlouho. Oceňuji, že s tím nedělal zbytečné cavyky a nepouštěl každý den jiný detail karoserie. Vůz stojí na platformě MQB pro příčnou zástavbu motorů, je 5037 milimetrů dlouhý, 1979 milimetrů široký a 1767 milimetrů vysoký. Jde o největší Volkswagen uvedený ve Spojených státech.

Volkswagen Atlas v další upoutávce. S dieselem (zatím) nepočítejme

Volkswagen Atlas v další upoutávce. S dieselem (zatím) nepočítejme

Je to pořádný kus auta. Zepředu vypadá jako kombinace evropského Tiguanu s Amarokem, má svalnaté blatníky a pro nejnovější Volkswageny typickou spodní linii oken se zalomením u posledního sloupku. Záď je ale naopak spíše americká – spousta chromu, dvě pořádné koncovky výfuku a obrovská světla. Spíše než design je ale důležitější něco jiného – nápis V6 odkazující na pohonnou jednotku.

Motorová paleta čítá pouze dva agregáty, přičemž ani jeden z nich není turbodiesel. Ten menší, čtyřválcový dvoulitr TSI o výkonu 178 kW, je dostupný pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou osmistupňovou převodovkou. Druhou možností je vidlicovo-řadový šestiválec 3,6 VR6 o výkonu 206 kW, které lze párovat s předním pohonem i čtyřkolkou 4Motion. Systém s mezinápravovou spojkou má nastavitelné režimy jako u Tiguanu, vždyť také Atlas v podstatě ani nic jiného není.

Sedmimístné SUV Volkswagen má jméno. Bude to Atlas

Sedmimístné SUV Volkswagen má jméno. Bude to Atlas

Tři řady sedadel jsou v Americe výhodou, skoro by se až chtělo říci, že jde o německo-americkou interpretaci Škody Kodiaq. Ta je ale rozměrově menší.
Kokpit je přehledný, přístrojová deska se pyšní obrovským kapacitním displejem infotainmentu a digitálním přístrojovým štítem. Výbava zahrnuje dnes již obvyklé funkce MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, vrcholné audio Fender má 12 reproduktorů a zesilovač o výkonu 480 W. Bezpečnostní výbava obsahuje například přednárazový systém, multikolizní brzdu, adaptivní tempomat, systém aktivního držení v jízdním pruhu nebo sledování slepého úhlu. Taktéž klasika i v měřítkách Evropy.

„Je to největší a nejodvážnější Volkswagen postavený ve Spojených státech, přináší osobitý design, pro který jsme známí, nyní také s prostorem pro sedm cestujících. Atlas představuje novou cestu Volkswagenu do srdce amerického trhu,“ řekl Hinrich J. Woebcken, generální ředitel americké divize Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků