Volkswagen Atlas oficiálně. Je to největší a nejodvážnější VW z USA

Volkswagen konečně oficiálně ukázal svůj nový sedmimístný přírůstek. Model Atlas z Tennessee stojí na platformě MQB.

Premiéra vozu se měla uskutečnit až na blížícím se autosalonu v Los Angeles, Volkswagen ale nové SUV jménem Atlas nechtěl držet pod pokličkou tak dlouho. Oceňuji, že s tím nedělal zbytečné cavyky a nepouštěl každý den jiný detail karoserie. Vůz stojí na platformě MQB pro příčnou zástavbu motorů, je 5037 milimetrů dlouhý, 1979 milimetrů široký a 1767 milimetrů vysoký. Jde o největší Volkswagen uvedený ve Spojených státech.

Volkswagen Atlas v další upoutávce. S dieselem (zatím) nepočítejme

Volkswagen Atlas v další upoutávce. S dieselem (zatím) nepočítejme

Je to pořádný kus auta. Zepředu vypadá jako kombinace evropského Tiguanu s Amarokem, má svalnaté blatníky a pro nejnovější Volkswageny typickou spodní linii oken se zalomením u posledního sloupku. Záď je ale naopak spíše americká – spousta chromu, dvě pořádné koncovky výfuku a obrovská světla. Spíše než design je ale důležitější něco jiného – nápis V6 odkazující na pohonnou jednotku.

Motorová paleta čítá pouze dva agregáty, přičemž ani jeden z nich není turbodiesel. Ten menší, čtyřválcový dvoulitr TSI o výkonu 178 kW, je dostupný pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou osmistupňovou převodovkou. Druhou možností je vidlicovo-řadový šestiválec 3,6 VR6 o výkonu 206 kW, které lze párovat s předním pohonem i čtyřkolkou 4Motion. Systém s mezinápravovou spojkou má nastavitelné režimy jako u Tiguanu, vždyť také Atlas v podstatě ani nic jiného není.

Sedmimístné SUV Volkswagen má jméno. Bude to Atlas

Sedmimístné SUV Volkswagen má jméno. Bude to Atlas

Tři řady sedadel jsou v Americe výhodou, skoro by se až chtělo říci, že jde o německo-americkou interpretaci Škody Kodiaq. Ta je ale rozměrově menší.
Kokpit je přehledný, přístrojová deska se pyšní obrovským kapacitním displejem infotainmentu a digitálním přístrojovým štítem. Výbava zahrnuje dnes již obvyklé funkce MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, vrcholné audio Fender má 12 reproduktorů a zesilovač o výkonu 480 W. Bezpečnostní výbava obsahuje například přednárazový systém, multikolizní brzdu, adaptivní tempomat, systém aktivního držení v jízdním pruhu nebo sledování slepého úhlu. Taktéž klasika i v měřítkách Evropy.

„Je to největší a nejodvážnější Volkswagen postavený ve Spojených státech, přináší osobitý design, pro který jsme známí, nyní také s prostorem pro sedm cestujících. Atlas představuje novou cestu Volkswagenu do srdce amerického trhu,“ řekl Hinrich J. Woebcken, generální ředitel americké divize Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

VW Multivan 2,5
Rok výroby: 2003
Stav: 179 735 km
Cena: 276 000 Kč
VW Bora 1,9
Rok výroby: 2000
Stav: 229 083 km
Cena: 65 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2000
Stav: 195 858 km
Cena: 51 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2006
Stav: 204 828 km
Cena: 140 000 Kč
VW Golf 2
Rok výroby: 2016
Stav: 16 507 km
Cena: 520 000 Kč
VW Golf 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 140 091 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků