Luxusní grand tourer Volkswagen se po třech letech na trhu dočkal faceliftu, který mu vedle technologií a omlazení vzhledu nadělil i druhou karosářskou variantu, kterou je praktičtější Shooting Brake. Foto: Volkswagen

Luxusní grand tourer Volkswagen se po třech letech na trhu dočkal faceliftu, který mu vedle technologií a omlazení vzhledu nadělil i druhou karosářskou variantu, kterou je praktičtější Shooting Brake. | Foto: Volkswagen

Karoserie sličného moderního kombi slaví v nabídce Volkswagenu premiéru a značka chce tímto krokem rozšířit nůžky potenciálních klientů. Ale hezky jedno po druhém. Foto: Volkswagen

Karoserie sličného moderního kombi slaví v nabídce Volkswagenu premiéru a značka chce tímto krokem rozšířit nůžky potenciálních klientů. Ale hezky jedno po druhém. | Foto: Volkswagen

Nový Arteon si zachovává poznávací znaky předchůdce a jen dolaďuje některé prvky. Přední nárazník je například jinak tvarovaný a má větší nasávací otvory po stranách. Foto: Volkswagen

Nový Arteon si zachovává poznávací znaky předchůdce a jen dolaďuje některé prvky. Přední nárazník je například jinak tvarovaný a má větší nasávací otvory po stranách. | Foto: Volkswagen

Novinkou je možnost propojení denních LED světlometů pomocí lišty přes přední masku, což Arteonu dodá zajímavý světelný podpis.  Foto: Volkswagen

Novinkou je možnost propojení denních LED světlometů pomocí lišty přes přední masku, což Arteonu dodá zajímavý světelný podpis.  | Foto: Volkswagen

Karosářská verze se od té původní liší až od B sloupku. „Výrazně jsme zasáhli do střechy a bočních oken. Nepatrně jsme také rozšířili zadní blatníky, aby měl Shooting Brake ramenatější postoj. Chtěli jsme tak vytvořit dojem sportovního vozu navzdory pětidveřové karoserii“, říká o svém výtvoru Marco Pavone, vedoucí oddělení designu exteriéru. Foto: Volkswagen

Karosářská verze se od té původní liší až od B sloupku. „Výrazně jsme zasáhli do střechy a bočních oken. Nepatrně jsme také rozšířili zadní blatníky, aby měl Shooting Brake ramenatější postoj. Chtěli jsme tak vytvořit dojem sportovního vozu navzdory pětidveřové karoserii“, říká o svém výtvoru Marco Pavone, vedoucí oddělení designu exteriéru. | Foto: Volkswagen

Zadní část Arteonu se nijak výrazně nezměnila. Najdete tu ale novou grafiku zadních svítilen a u verze Shooting pochopitelně i jiné páté dveře, které ovšem nijak nevyčnívají z designového jazyku sedanu. Foto: Volkswagen

Zadní část Arteonu se nijak výrazně nezměnila. Najdete tu ale novou grafiku zadních svítilen a u verze Shooting pochopitelně i jiné páté dveře, které ovšem nijak nevyčnívají z designového jazyku sedanu. | Foto: Volkswagen

Za nimi se nachází prostor o velikosti 565 litrů (fastback 563) a po sklopení druhé řady sedadel 1632 litrů. Ložná plocha je u obou vozů totožná. Foto: Volkswagen

Za nimi se nachází prostor o velikosti 565 litrů (fastback 563) a po sklopení druhé řady sedadel 1632 litrů. Ložná plocha je u obou vozů totožná. | Foto: Volkswagen

Pro posádku vpředu má nový Arteon připravené lehce pozměněné prostředí. Pro řidiče bude nejzajímavější kapacitní volant, jeden z nejnovějších výkřiků techniky VW.  Foto: Volkswagen

Pro posádku vpředu má nový Arteon připravené lehce pozměněné prostředí. Pro řidiče bude nejzajímavější kapacitní volant, jeden z nejnovějších výkřiků techniky VW.  | Foto: Volkswagen

K mání jsou tři infotainmenty - Ready 2 Discover a Discover Media s úhlopříčkou 8“ a Discover Pro o velikosti 9,2“. Již standardní infotainment podporuje funkci elektronické SIM karty a lze do něj připlatit navigaci. Foto: Volkswagen

K mání jsou tři infotainmenty - Ready 2 Discover a Discover Media s úhlopříčkou 8“ a Discover Pro o velikosti 9,2“. Již standardní infotainment podporuje funkci elektronické SIM karty a lze do něj připlatit navigaci. | Foto: Volkswagen

Obě karosářské varianty mají nyní digitální přístrojový štít (10,25“) již ve standardu. Panel klimatizace přišel o otočné ovladače a vsadil na digitální řešení. Foto: Volkswagen

Obě karosářské varianty mají nyní digitální přístrojový štít (10,25“) již ve standardu. Panel klimatizace přišel o otočné ovladače a vsadil na digitální řešení. | Foto: Volkswagen

Výdechy ventilace se již netáhnou po celé délce palubní desky a končí před spolujezdcem. Tento krok dal více místa ozdobným lištám, které můžete mít v dřevěném či hliníkovém provedení. Foto: Volkswagen

Výdechy ventilace se již netáhnou po celé délce palubní desky a končí před spolujezdcem. Tento krok dal více místa ozdobným lištám, které můžete mít v dřevěném či hliníkovém provedení. | Foto: Volkswagen

O motorové paletě jsme měli jasno ještě před premiérou. Nabídku zážehových variant otevírá patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a pro zájemce o větší dynamiku tu bude dvoulitr ve dvou výkonových variantách - 140 kW a 206 kW.  Foto: Volkswagen

O motorové paletě jsme měli jasno ještě před premiérou. Nabídku zážehových variant otevírá patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a pro zájemce o větší dynamiku tu bude dvoulitr ve dvou výkonových variantách - 140 kW a 206 kW.  | Foto: Volkswagen

Slabší verze dvoulitru bude k mání i s převodovkou DSG a silnější bude spárována s pohonem všech kol 4Motion. Arteony s těmito motory se začnou vyrábět ještě v letošním roce. Foto: Volkswagen

Slabší verze dvoulitru bude k mání i s převodovkou DSG a silnější bude spárována s pohonem všech kol 4Motion. Arteony s těmito motory se začnou vyrábět ještě v letošním roce. | Foto: Volkswagen

Vznětové motory zastupuje jednotka 2.0 TDI Evo. Verze s výkonem 110 kW (150 koní) bude k dispozici s manuálem i DSG. Silnější verze o výkonu 147 kW (200 koní) bude standardně s automatem a volitelně i s pohonem všech kol. Motor 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW z nabídky zmizel, stejně jako tomu bylo v nabídce značky Škoda. Foto: Volkswagen

Vznětové motory zastupuje jednotka 2.0 TDI Evo. Verze s výkonem 110 kW (150 koní) bude k dispozici s manuálem i DSG. Silnější verze o výkonu 147 kW (200 koní) bude standardně s automatem a volitelně i s pohonem všech kol. Motor 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW z nabídky zmizel, stejně jako tomu bylo v nabídce značky Škoda. | Foto: Volkswagen

Vedle těchto standardních motorizací nabídne Arteon nově i dvě zcela odlišné tváře. Tou první je plug-in hybridní motorizace eHybrid známá z Passatu GTE, která bude spočívat ve spolupráci čtrnáctistovky TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW. Foto: Volkswagen

Vedle těchto standardních motorizací nabídne Arteon nově i dvě zcela odlišné tváře. Tou první je plug-in hybridní motorizace eHybrid známá z Passatu GTE, která bude spočívat ve spolupráci čtrnáctistovky TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW. | Foto: Volkswagen

Kombinovaný výkon soustavy činí 160 kW (218 koní). Elektromotor podporuje spalovací motor do rychlosti 140 km/h. Foto: Volkswagen

Kombinovaný výkon soustavy činí 160 kW (218 koní). Elektromotor podporuje spalovací motor do rychlosti 140 km/h. | Foto: Volkswagen

Akumulátor o kapacitě 13 kWh je umístěný mezi přední a zadní nápravou a Arteon s ním může cestovat až 54 kilometrů čistě na elektřinu. Motor je vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní motorizace a pohání pouze přední nápravu. Arteon eHybrid se začne vyrábět na začátku příštího roku. Foto: Volkswagen

Akumulátor o kapacitě 13 kWh je umístěný mezi přední a zadní nápravou a Arteon s ním může cestovat až 54 kilometrů čistě na elektřinu. Motor je vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní motorizace a pohání pouze přední nápravu. Arteon eHybrid se začne vyrábět na začátku příštího roku. | Foto: Volkswagen

Pro zájemce o opravdu zajímavou dynamiku je tu zbrusu nová verze R. Ta odhazuje veškeré zábrany a naplno využívá designový potenciál vozu. Foto: Volkswagen

Pro zájemce o opravdu zajímavou dynamiku je tu zbrusu nová verze R. Ta odhazuje veškeré zábrany a naplno využívá designový potenciál vozu. | Foto: Volkswagen

Její největší předností je dvoulitrový motor EA888 v nejaktuálnější verzi s výkonem 235 kW (320 koní) a s 420 Nm točivého momentu. Spárovaný je s automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol bude standardem. Foto: Volkswagen

Její největší předností je dvoulitrový motor EA888 v nejaktuálnější verzi s výkonem 235 kW (320 koní) a s 420 Nm točivého momentu. Spárovaný je s automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol bude standardem. | Foto: Volkswagen

Arteon R bude vybaven novým systém vektorování točivého momentu (R Torque Vectoring). Ten rozhazuje výkon nejen mezi nápravy, ale i mezi zadní kola. Foto: Volkswagen

Arteon R bude vybaven novým systém vektorování točivého momentu (R Torque Vectoring). Ten rozhazuje výkon nejen mezi nápravy, ale i mezi zadní kola. | Foto: Volkswagen

V závislosti na situaci tak dokáže systém poslat až 100 % výkonu jen na jedno zadní kolo. Arteon R je vybavený i sportovním podvozkem, který jej sníží o dva centimetry. Foto: Volkswagen

V závislosti na situaci tak dokáže systém poslat až 100 % výkonu jen na jedno zadní kolo. Arteon R je vybavený i sportovním podvozkem, který jej sníží o dva centimetry. | Foto: Volkswagen

Arteon R má vedle více zamračeného vzhledu i vlastní 20palcová kola, pod nimiž jsou modré brzdové třmeny. Designově jej odlišují i černé doplňky exteriéru a dvě zdvojené koncovky výfuku. Foto: Volkswagen

Arteon R má vedle více zamračeného vzhledu i vlastní 20palcová kola, pod nimiž jsou modré brzdové třmeny. Designově jej odlišují i černé doplňky exteriéru a dvě zdvojené koncovky výfuku. | Foto: Volkswagen

Připraven je pro něj i speciální modrý lak Lapiz Blue. Stejně jako všechny motorizace, bude i R dostupná pro obě karosářské varianty. Foto: Volkswagen

Připraven je pro něj i speciální modrý lak Lapiz Blue. Stejně jako všechny motorizace, bude i R dostupná pro obě karosářské varianty. | Foto: Volkswagen

Nabídku nového arteonu otevře výbava jednoduše nazvaná „Arteon“, která bude na 17palcových kolech a vybavena například adaptivním tempomatem s asistentem pro kolony. Nabídka výbav se poté rozděluje na luxusní Elegance a sportovně vyhlížející R Line.  Foto: Volkswagen

Nabídku nového arteonu otevře výbava jednoduše nazvaná „Arteon“, která bude na 17palcových kolech a vybavena například adaptivním tempomatem s asistentem pro kolony. Nabídka výbav se poté rozděluje na luxusní Elegance a sportovně vyhlížející R Line.  | Foto: Volkswagen

Možnosti výbavy pro novinku budou opravdu rozmanité. Vedle výše zmíněných prvků nabídne i bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, bezdrátové připojení Apple CarPlay, rozšářenou konektivitu We Connect a We Connect Plus nebo sadu asistenčních systémů IQ.Drive. Foto: Volkswagen

Možnosti výbavy pro novinku budou opravdu rozmanité. Vedle výše zmíněných prvků nabídne i bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, bezdrátové připojení Apple CarPlay, rozšářenou konektivitu We Connect a We Connect Plus nebo sadu asistenčních systémů IQ.Drive. | Foto: Volkswagen

Kompletní technická data nového Volkswagenu Arteon a přesný datum vstupu modelu na trh prozatím nemáme.  Foto: Volkswagen

Kompletní technická data nového Volkswagenu Arteon a přesný datum vstupu modelu na trh prozatím nemáme.  | Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

Karoserie sličného moderního kombi slaví v nabídce Volkswagenu premiéru a značka chce tímto krokem rozšířit nůžky potenciálních klientů. Ale hezky jedno po druhém. Foto: Volkswagen
Nový Arteon si zachovává poznávací znaky předchůdce a jen dolaďuje některé prvky. Přední nárazník je například jinak tvarovaný a má větší nasávací otvory po stranách. Foto: Volkswagen
Novinkou je možnost propojení denních LED světlometů pomocí lišty přes přední masku, což Arteonu dodá zajímavý světelný podpis.  Foto: Volkswagen
Karosářská verze se od té původní liší až od B sloupku. „Výrazně jsme zasáhli do střechy a bočních oken. Nepatrně jsme také rozšířili zadní blatníky, aby měl Shooting Brake ramenatější postoj. Chtěli jsme tak vytvořit dojem sportovního vozu navzdory pětidveřové karoserii“, říká o svém výtvoru Marco Pavone, vedoucí oddělení designu exteriéru. Foto: Volkswagen
27
Fotogalerie

VW Arteon R má české ceny. 320 koní a spoustu místa dostanete za milion a půl

Nejvýkonnější provedení Arteonu vstupuje na český trh ve verzích liftback i Shooting brake. V konfigurátoru je najdete již nyní.

Volkswagen spouští předprodej vrcholných verzí modelu Arteon. Provedení R má pod kapotou čtyřválec EA888 evo4 s výkonem 235 kW (320 koní) a točivým momentem 420 Nm, dostupným mezi 2100 a 5350 ot./min. Skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku jsou poháněny obě nápravy, přičemž Arteon R umí rozdělovat točivý moment nejen mezi přední a zadní kola, ale také vektorovat hnací sílu mezi zadními koly pro zlepšení ovladatelnosti.

Arteon R zrychlí na 100 km/h za 4,9 v obou svých verzích liftback a Shooting brake, jejich maximem je 250 km/h. S příplatkovým paketem zrušení omezovače (36.500 Kč + 34.800 Kč za povinnou kombinaci s 20“ koly) se ale umí rozjet až na 270 km/h. Ceny začínají na 1.536.900 Kč za liftback, Arteon R Shooting brake stojí od 1.561.900 Kč.

Základní výbava Arteonu R zahrnuje litá 18palcová kola, adaptivní podvozek DCC, infotainment s 8palcovým displejem a navigací, 10,25palcový virtuální kokpit, digitální příjem rádia DAB+, komfortní přední sedadla a vyhříváním, vyhřívaný sportovní kapacitní volant, 8 airbagů, bezklíčové odemykání a startování, adaptivní tempomat, automatickou klimatizaci Climatronic či ambientní osvětlení interiéru s 30 odstíny barev.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud