Volkswagen Arteon R mohl mít motor 3.0 VR6 a 400 koní. Proč ho nakonec nemá?

Mnozí si po premiéře nového Volkswagen Arteon R říkali, jestli je to opravdu všechno. Před pár lety totiž VW tvrdil, že nový Arteon testuje s motorem VR6.

Nový Volkswagen Arteon dorazil minulou středu a vedle karosářské varianty Shooting Brake ohromil i ostrou verzí R, se kterou díky přeplňovanému čtyřválci produkuje výkon 235 kW (320 koní) a 420 N.m točivého momentu. Někteří ovšem čekali větší bombu a měli na to právo. Volkswagen Arteon R měl totiž být mnohem divočejší.

Martin Hube z automobilky VW předloni prohlásil, že mají na testování prototyp nového Arteonu s motorem VR6. Mělo jít o jednotku o třítrovém objemu, která měla vycházet z dva-pětky z modelu Teramont, což je čínský bratranec modelu Atlas. Tvrdilo se, že výkon měl dosahovat hodnoty až 400 koní a výsledek se tak neměl bát ani Porsche Panamera.

Volkswagen Arteon má po faceliftu. Nový Shooting Brake je krásný! Má až 320 koní

Volkswagen Arteon má po faceliftu. Nový Shooting Brake je krásný! Má až 320 koní

Kam tato slibovaná jednotka zmizela? Martin Hube na tuto otázku odpověděl serveru carthrottle.com. „Pro několik našich aut jsme vedle čtyřválce připravili i motor VR6 TSI. K rozhodnutí zůstat u řadových čtyřválců došlo, když jsme se s oběma variantami svezli. Hodně jsme totiž investovali do vektorování točivého momentu na zadní nápravě, aby naše vozy byly co nejagilnější. Těžší šestiválce tuto výhodu znevažovaly, takže jsme se rozhodli pouze pro čtyřválce.“

Jedním z dalších faktorů byla i uhlíková stopa, kterou by měl šestiválec větší. Volkswagen tak byl i rád, že se šestiválec tak dobře neřídil, a navíc, kdyby později došlo na lámání chleba, by se po čase nemusel zbavovat dalšího Černého Petra. Někdo by určitě namítl, že kdyby chtěl Volkswagen v novém arteonu větší motor, mohl se obrátit na Audi.

Volkswagen ID.3 odhalil základní výbavu. Za 800.000 Kč nedostanete zrovna málo

Volkswagen ID.3 odhalil základní výbavu. Za 800.000 Kč nedostanete zrovna málo

Audi totiž má v nabídce pětiválec o objemu 2,5 litru, který třeba v SUV RS Q3 dosahuje výkonu 400 koní. Hube se ale nechal slyšet, že by to nebyl dobrý nápad. Doslova řekl, že velká a těžká klika se v tomto motoru otáčí jako gyroskop a že nejlepší volbou je prostě lehký a výkonný čtyřválec, který dává hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a má lepší emise. Tak tady to máte. Nejprestižnější jednotkou VW Arteon je stále čtyřválec, ale mohlo to být jinak.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků