Volkswagen Arteon má po faceliftu. Nový Shooting Brake je krásný! Má až 320 koní

64 komentářů

JardaP
12. července • 10:28

stejná písnička jak s Phaetonem. Arteon se cenou blíží německé prémii Audi, VW a MB, přitom je to stále uvnitř Passat. Stát o 300 tis méně, chápal bych důvody pro jeho koupi. Takhle ale je to tak, že nechápu jediného člověka, který si ho koupí.

Chytrak
9. srpna • 13:09

Cena auta je ok. Stat o 300 tis méně tak stojí o více než 200 tis méně než passat.

OnlyTruth
25. června • 20:53

Ako pytat za priecne ulozeny motor 50k je dobry vtip ale auto je velmi pekne

kari
25. června • 12:18

"pro zájemce o větší dynamiku tu bude dvoulitr ve dvou výkonových variantách - 140 kW a 206 kW. Slabší verze dvoulitru bude k mání i s převodovkou DSG"
Takže chcete říct, že 2.0TSI 140kW bude i s manuálem? To se mi moc nezdá. Byla by to úžasná zpráva a naprosto ideální kombinace.

WP
25. června • 14:11

Podle AE bude slabší dvoulitr možný jako FWD s MT;-)

kari
25. června • 16:18

Kéž by tohle rozšířili napříč koncernem. Ideální motork k MT převodovce.

Standa
25. června • 8:31

Me se to auto moc libi, ale shooting brake v tom absolutně nevidím, kombi pěkný.

Joe Doe
24. června • 17:00

Kombik.

Karel
24. června • 16:04

A k čemu že je to vlastně dobrý? Větší a větší, silnější a silnější, rychlejší a rychlejší, dražší a dražší... dopiči, k čemu? žeby to nějak souviselo s ekologií? :-O

WP
25. června • 4:42

Případě si jako ostrej bourák, když jsi se vyjádřuješ coby dobytek? Doufám, že bydlíš na stromě, dlabeš jen kořínky a snažíš se moc nedýchat. Jinak je tvá myšlenka o ekologii opět jen dalším žvatlavým nesmyslem.

Moik
24. června • 13:58

Wow efekt tunou chromu? Nebo nechutnou přední maskou ve stylu Vetřelce?
Jistojistě to bude mít dobrý tlačítka v interieru, bude to umět dojet do Prahy skoro bez držačky, bez DCC se v tom nebude dát jezdit, ze zatáček to bude chtít pochodovat předkem a bude to mít odraný tlačítko vypínání světel nebo adaptivního tempomatu. Je to prostě VW. Však do milionu s daní ve výbavě s automatem a DCC OK.

WP
25. června • 4:55

Zklamal tě bazarový Pašík po prvním majiteli s garantovanými 100tkm za 20 let provozu? Bez nesmyslů o DCC (jak velká kola si dáš, o tolik máš nižší komfort...platí všude), bez typické nedotáčivosti (která předokolka i principiální je při jízdě přetáčivá? Aspoň tři napiš).
O odraných věcech tu bude mlít hlavně bazarový frustrát.

JK
24. června • 9:37

Je to jen kombík. Shooting ani náhodou. Z profilu to evokuje tím šíleným převisem na řiti kombíky od Seatu. Tohle je jednoznačně jedno z největších zklamání letoška - mohli udělat pěkný vůz - no a neudělali. Škoda, tedy VW, no.

OTTO
24. června • 18:31

Tak trochu Shooting to je, protože to vypadá jako nízkonákladová kusová přestavba provedená někde v kůlně (jako když se nadšenci rozhodnou, že přestaví Aston na kombíka). Dobře to každopádně nevypadá, design je podivně nevyvážený, zřejmě by to chtělo pro kombi jiná světla. Holt se šetřilo, což je s ohledem na očekávaný objem prodejů pochopitelné.

bujku
24. června • 8:26

To prostě VW. Z něčeho tak pěknýho, jako je Arteon sedan, udělá něco jako je Porsche Panamera. Prostě zklamání a ani nevidím důvod vzniku kombíku. Kdo na to má, tak si za to koupí raději Audi.

Roman
24. června • 7:23

Ta původní verze vozu byla hezčí.
Mimochodem mám KIA ProCeed GT shooting brake, který se mi líbí daleko více, stojí polovinu a má srovnatelnou výbavu. Ted až na o něco slabší motor.

WP
25. června • 4:50

Duster může mít sice míň výbavy, ale stojí taky polovinu tvého, ne? Dětský argument.

Falco
24. června • 7:33

Tvá Ceed jde proti Golfu. Srovnávat s vozem o 1.5 třídy výše nemá význam.

Freddka
24. června • 22:44

Kia.
Too bad it’s a Kia.:-)Ale neber to zle, ber to jako humor!Kia ma super auta za ty prachy, ProCeed je fajn az na trochu moc tvrdy podvozek. Zadny ohrnovani nosu se nedeje. Pokud tedy mas 1.6 nebo aspon 1.4 benzin, jinak sorry ale udelal jsi chybu :-) Ja jsem zkousel 1.6 a teda Focus 1.6 Ecoboost 180k co jsem mel byla sakra jina pila, ale i tak Kia v klidu.Sakra ta 1.6 EB ve Focusu byl uzasny motor i podvozek (sportovni) ... se nekdy proste stane ze normalni auto je pecka a dojde ti to az o par let pozdeji :-) Ale aspon jsem si na nem nalital par desitek tisic ... par rychlych desitek tisic ... :-)

Roman
25. června • 9:04

Mám verzi GT 1.6 GDI s automatem. 7 let záruka je velké plus

Freddka
25. června • 9:33

To je fajn auticko s tou 1.6 :-)

Lubos
24. června • 11:02

Arteon je klasicka stredna trieda, takze ziadne o 1.5 vyssie. Je to krajsi Passat, nic viac. Je ale potrene uznat, ze zvonku je to asi najkrajsi model od VW, Vo vnutri je to ale stale iba strohy Passat, aj ked teraz trochu zmeneny. Cenou ale uz silne atakuje premiu.

Petr
24. června • 13:23

S tou posledni vetou nesouhlas. Premiu neatakuje vubec. Zkus dorovnat vybavu u BMW/Mercedesu/Audi a jsi o 1/2mega jinde se srovnatelne silnym motorem.
Tohle pisou priblbly teoretici, kteri realne pro ta auta nikdy nemeli nabidky. Navic u VW je docela vyrazna sleva. Takze se dostanes bez potizi o 200-300TKc niz..

stevosk
25. června • 9:56

Velmi záléží od ochoty príslušných predajní poskytnúť zľavu. Moja skúsenosť s volkswagenom je taká, že ako odberateľ s jedným autom bez nejakého kontaktu Vám viac ako 12-14 percent nezlavia. Ak ste však odberateľ (flotilový zákazník) tak sa za určitých podmienok viete dostať na 25 percent a viac. To však nikdy nebol môj prípad. Naopak napr. u takého BMW ste sa napr. pri BMW 5 alebo 3GT vedeli dostať na zľavy 30-35 percent. No a tak sa stalo, že rozdiel medzi Superbom LK 4x4 TDI 190 koní a BMW 3 GT (v plnej výbave okrem šíbru) xdrive diesel 190 koní bol iba 5 000 Eur. A tam už nebolo o čom rozmýšlať (dokonca Arteon vychádzal o 3700 Eur drahšie po zľave aj keď pravdou je že tam bol v konfigurácii ten užraný VW 2.0 diesel o 240 koňoch).

bujku
25. června • 6:25

Aerton je v základu asi o 100 levnější, než A5, ale VW ho udává jako vyšší třídu, než je A5.

RR
24. června • 16:29

U Bmw nebo MB si taky slušnou slevu domluviš pokud víš jak...mozna i větší než u VW B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
24. června • 18:08

MB je špičková značka, o tom žádná. Vdoleček je šidítko, dudlík ..... něco jako LV v hadrech..

Petr
24. června • 9:38

Ja kdyz vidim Kiu, tyden z toho bliju :)

Falco
24. června • 7:08

Můj názor je takový, že když chce někdo takto obří auto, tak má být postaveno pořádně, tak jak má, tzn. Audi A6. Ne mainstreamovou kopii za podobné peníze. Jinak je Arteon pohledný, ano.

Tias
24. června • 11:08

Tohle auto bude cenově naprosto nesmyslné, stejně jako původní Arteon.
Verze 320 koní R-line bude ve výbavě atakovat, dle mého i pokoří, 1,5 mil, což je hranice, ve které Vám i prémie je schopna nabídnout skvělý vůz s výbavou (jakkoliv menší). Stejně jako při nedávném testu Seat Tarraco vs. Mercedes GLB tak zjistíte, že srovnatelný Mercedes Vás nakonec možný vyjde levněji než Arteon, ale dostanete kvalitní plasty, zpracování, motor podélně a pohon primárně zadních kol....

Green
24. června • 15:58

GLB nemá motor podél, nemá primárně pohon zadnich kol a kvalitní plasty jsou pořád jenom plasty. GLB je běžný fejk plně srovnatelný s mainstreamem a není na něm prémiového vůbec nic. Dokonce v některý parametrech (šířka interiéru, sedačky) zaostává i za takovým šmudlou jako je Seat.

RR
24. června • 16:27

On to Tias asi myslel Arteon vs. C nebo E...B-]

Tias
24. června • 22:07

Přesně tak. Protože současný arteon byl cenově naprosto srovnatelný s odcházející třídou C.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
24. června • 22:31

Vsak jo zacina se to michat, za vybaveny arteon mas “primerene” osekany Ecko nebo GLC, Cecko je levnejsi.
Ale ta premie ma min vybavy. Pokud dorovnas vybavu, i to C bude drazsi nez Arteon.Ale to je ta nemecka nemoc konfigurace.
Podivejte se ted na vyprodej E kombi, prichazi facelift. ja ted ziju v anglii a prave ted stoji E kombi AMG line 220d to stejny co Kodiaq Laurin a Klement... zastava dechu ... :-)

Freddka
24. června • 22:37

Oprava NOVY Mercedes E kombi AMG line 220d prave nyni stoji o 2tis liber mene nez SUV skodovka Kodiaq L&K s madlem prednich dveri z tak tvrdyho plastu, ze i v ty Fabii ho maji henom nekde ... :-)
Svet je proste srandovni.
Kdo si nesednul do Mercedes E ten proste vubec nechape co tady resim, ale to auto ma takovy materialy uvnitr a sedadla atd. ze nazdar, uplne jiny vesmir :-)

WP
25. června • 4:45

Takže srovnáváš nějakou skladovou s ceníkem?:-OJe jedno kde žiješ, ale to co píšeš je principiálně nesmysl. E220 má ceníkovou cenu, stejně jako Kaďák a ta bude při srovnatelné výbavě zcela jiná.

Freddka
25. června • 9:07

No a to je prave to - to neni skladovka, to si objednas, jeste 2 tydny.

Ptr078
25. června • 11:45

Ale premia je v uk vo vseobecnosti lacnejsia, doplatis to na vyssom poisteni

TiaS
25. června • 11:55

Jenže on to už skutečně není tak, že by prémie byla vždy dražší, jen to mají lidi zažité.VW Passat R-line 150 koní DSG - cena od 983.000 Kč
Mercedes C Class - AMG linie, 156 koní, automat - cena od 993.000 KčKdyž si k tomu vezmete, že za 60 tis. nabízí Mercedes paket, kde máte Comand online, Multibeam led světlomety, bezdrátové dobíjení telefonu, ambient osvětlení interiéru, vyhřívaní sedadel, digitální přístrojový štít a podobné srandy, které Passat ne všechny má za tuto cenu, tak je cenový rozdíl stejně vybaveného Passatu a Mercedesu třídy C třeba 30 tisíc. A teď přichází na řadu ten zásadní rozdíl, a to ten, že mercedes je zadokolka, takže zcela jiný pocit z jízdy, má nesrovnatelně lepší odhlučnění, materiály apod. Přijde mi, že dnes už se cenové rozdíly prémie a mainstreamu tak stírají, že se vyplatí koupit prémii, či její skladovku.

WP
25. června • 12:57

Vyhodil jsem R-Line a AMG paket. Vybavil oba stejně a je tam 200k rozdíl. Tak nevím;-)

TiaS
25. června • 15:20

WR - Jasně, neplatí to bezvýjimečně a ani jsem to tím nechtěl tvrdit. Napravím se - Mainstream v základních a nižších výbavových stupních dává naprostý smysl a je to vidět i na silnicích, kde jich jezdí spousta.
Mainstream ve vrcholných verzích je cenově zcela srovnatelný s prémií a opět je to vidět na prodejích.Green - sis trochu naběhl, protože si troufám tvrdit, že jsem naprosto jediný v diskuzi, který má jasnou představu a zkušenost s nákupem těchto vozů. Vybírám si zrovna vůz střední třídy do výroby. Mám na stole cenové nabídky na Mercedes C, BMW 3, Jaguar XE, Alfu Giulii Veloce, Volvo S 60, Mazdu 6 a pravděpodobně další. Takže vím přesně kolik stojí srovnatelné motorové a výbavové konfiguraci, kolik stojí pojištění na jednotlivé vozy, kolik servis, kolik je poskytovaná slevu u jednotlivých zastoupení značek, které značky chtějí poplatek za "předprodejní servis" apod.Takže to, co jsem napsal výše, říkám na základě jednoznačně podložených informací, které si troufám říct, tady nikdo z diskutujících v současné době nemá.... A ano, v době, kdy byl Arteon v kongifurátoru vyšel na pár tisíc dráž než motorově a výbavově srovnatelné Céčko (což s příchodem nového modelu přestane platit).

Green
25. června • 12:56

To jsou jenom bychařské kecy v kleci lidí, kteří mají minimální nebo dokonce nulovou zkušenost s nákupem takových aut. Rozdíl v ceně mezi prémií a mainstreamem vždy byl, je a bude. Je jenom potřeba porovnávat porovnatelné (velikost auta, motorizace, pohon, výbava) za stejných podmínek (auta do výroby nebo skladovky, se slevou nebo bez slevy). Lidí nejsou úplní blbci a kdyby tomu bylo tak, jal tady līčíte, tak prodeje Passatu nebo Arteonu dávno zkrachovaly. To, že nezkrachovaly a naopak jsou to nejprodávanější auta ve třídě svědčí jenom o vaší naivtě a minimálním rozhledu.

Petr
25. června • 8:59

Presne tak. Ecko vzdy bude drazsi, nez treba Arteon. A srovnavat E220d a Arteona s 320k - to je mimo misu. E220d je pro paprdu, bez naroku na dynamiku. Arteon je pro nekoho, kdo nebude olizovat plasty, ale vyuzije slusny vykon.

Freddka
25. června • 9:09

0-100 za 7,3s mi prijde dostatecne

WP
25. června • 12:46

Samozřejmě. Na to, že je to R4 nafta, tak jezdí tiše a poměrně dynamicky. Výkonově strádáš až v rychlostech nad dálničním limitem, kdy už motor nemá sílu. Jinak ovšem král mezi naftovými čtyřválci. To ovšem nemění nic na tom, že E-Klasse ceník vs Arteon ceník je jiná liga.
Tahat do toho skladovky nebo předváděčky nemá smysl.

Taraba
25. června • 17:35

Král mezi naftovými čtyřválci? To těžko, BiTDI v Passatu ho pojede rozdílem třídy.

RR
26. června • 7:24

Pojede dokud jede...ale většinou stojí v servise :-D

WP
26. června • 4:02

Přečti si to znovu, nebavím se o výkonech jako takových, ale o celkových vlastnostech motoru. Sladěnost je taková, že BiTDI by málokdo dal naživo přednost, pokud by vybíral jen obecně lepší motor.

Allamarein
25. června • 18:56

Těch pár desetin bereš jako "rozdíl třídy", Máš tedy divné třídy, asi jen prvních pět ze základky, jak se zdá.

Taraba
25. června • 23:10

To zdaleka není pár desetin
zeperfs.com/en/duel6216-5545.htm

WP
26. června • 4:05

Jel jsi oba motory nebo jen mrskáš tabulky a čísla v nich? Kultivovanost a projev 220cdi je nesrovnatelná s BiTDI, ale i s chcíplým TDI 190hp. Tenhle nový motor MB je velmi povedený.

Taraba
26. června • 8:50

Ano, jel jsem obě auta, když se domluvíme, tak tě mohu kdykoliv svézt, ve firmě je stále máme. Samozřejmě, že Ečko je kultivovanější, pohodlnější a celkově utlumenější auto, ale to je dané třídou auta, nikoliv motorem, ten je pořád jenom naftový čtyřválec na danou velikost a hmotnost auta žádný zázrak a v této třídě typická budget volba. A bohužel nemá ani zdaleka dynamiku toho mainstreamu. A když si oba motory nastartuješ, zvedneš kapoty a stoupneš před ně a zavážu ti oči, tak se klidně vsadím, že je nerozesnáš, poznáš, že je to R4 diesel, nic víc. Ano, v kabině to poznáš, ale to není o kvalitě motoru, ale o celkové kvalitě auta.

Freddka
27. června • 6:51

Jen dodam - kluci vime, ze taky je tu E 300d s 500Nm a 6,3 0-100 a potom seativalce, zejo?
Ja jen ze BiTDI je potreba srovnavat s tim stejnym brachou v tom Mercedesu zejo. 220d s 180k tdi a 300d s bitdi.
Jinak chapu, ze vam 7s 0-100 asi tezko muze stacit, ale ja jsem jednoduchej kluk a vim, ze kdyz to zacina sedmickou, nemam s autem problem, dokud to teda neni sportak.

Petr
24. června • 23:30

No to urcite. Ecko je stejny orezamy rozvrzany kram. A kdo by boha koupí 220D

WP
25. června • 4:48

Řekl někdo, kdo do E sednul max jako do taxíku dozadu. 220d má dynamiku naftových šestiválců před 15-ti lety. A řekl bych, že to bude jedna z nejprodávanějších motorizací.

Ginter
24. června • 6:52

Volič automatu vypadá jak robertek --- dnešní době vrchol nevkusu. Vnitřek klasická VW design nuda.

petr r. (petrumr)
24. června • 19:38

položme si otázku jak můžeš vědět jak vypadá robertek?

petr r. je blb
25. června • 17:28

:-D:-D:-D

Kankunen
24. června • 5:52

Vypadá to výborně a tak jak lidi kupují SUV coupe, tak budou kupovat Passat SB.

OTTO
24. června • 0:20

Facelift přesně dle očekávání, tedy s bizarní porcí chromu a fejkových výfuků. Nakonec ta R verze je ještě z těch vkusnější (tam jsou možná i dva výfuky ze čtyř funkční).

Charouz
24. června • 20:12

A já jsem si myslel, že podle zdejších odborníků tyto estetické doplňky nahrazují kvalitu pouze u korejských, čínských a japonských značek. A ono i modla českého motoristy VW.

Freddka
24. června • 2:12

PR zvasty bla bla bla to prece vsichni vidime jak to vypada a kaky v tom budou motory - jako v kazdym jinym VW.Radsi nam konecne reknete kdy a za kolik, to je v tuhle chvili jedina relevantni informace.

Michal
24. června • 13:02

Kdy nevím, za kolik taky ne. Vím jen, že to bude pěkně drahé - spíš předražené. Raději bych ubral na výbavě a šel do A4.

Petr Vaněk
27. června • 6:37

Jsem zvědav kolik se v našem pepíkově prodá kusů:-|

Doporučujeme

Články odjinud