TEST Volkswagen Arteon 2.0 TDI SB 147 kW: Super dálniční křižník, ale se dvěma výhradami

Za Volkswagen Arteon si oproti Passatu nepřiplatíte moc navíc. Jak jezdí s motorem 2.0 TDI Evo o výkonu 147 kW?
Radosti
Hezký design
Skvělá spotřeba
Prostorný zavazadelník
Tichý motor
Solidní hudba
Starosti
Prodleva převodovky DSG
Funkce systém start/stop
Sedadlo řidiče by mohlo být níž
Dotykové ovládání na volantu
Ve vyšších rychlostech svist od bezrámových oken
8  /10

Volkswagen Arteon se dá obecně považovat za líbivé auto. Není nijak křiklavý a má fajn oblé tvary doplněné vkusnými vodorovnými linkami. Designově není v ničem přehnaný, jen bere linky modelu Passat a trochu je uhlazuje do tvaru gran toureru. Jeho přítomnost na silnici vám tak přidá asi více kreditu než Passat nebo Škoda Superb, které s ním mají shodné technické základy.

Dostal jsem do ruky klíče od praktičtější karosářské varianty Shooting Brake s motorem 2.0 TDI o výkonu 147 kW, který je spojený se sedmistupňovým automatem a pohání všechna čtyři kola. Stejný setup měla i Škoda Superb Combi, se kterou jsem v loňském roce najezdil téměř 4000 kilometrů. Volkswagen Arteon mi tak velkou porci kilometrů společnost sice nedělal, ale na jasný závěr to bohatě stačilo.

Nešetřit na správných místech

Začnu opravdu velkým pozitivem, kterým jsou přední sedadla ergoComfort. Připlácí se za ně 35.800 Kč a jsou dostupná ve spojení s potahy z kůže Nappa za 46.900 Kč. Pomiňme teď masážní a paměťovou funkci, nejdůležitější jsou vynikající tvarování pro tělo a elektrické nastavení ve 14 směrech. Najít ideální řidičskou pozici bylo velmi snadné, sedadlo podpírá na těch správných místech, drží v zatáčkách a ani po dlouhé cestě vás neunaví.

Jel jsem s Arteonem do Salzburgu, což je nějakých pět hodin jízdy. Na zastávce k protažení ani nebylo nutné vylézat z auta a v cílové destinaci jsem vystoupil odpočatý. Chválím dobrou podporu stehen, dlouhé sedáky, vedení opěradla i správně předsazenou opěrku hlavy. Vadu vidím jedinou, a tou je, že vyšší postavy už asi budou škrtat hlavou o strop. Já občas jen cítil dotek vlasů o stropnici. Klidně bych ho tak usadil níž, ale to by přes tu masu elektroniky asi stejně moc nešlo. Příplatek tak doporučuji všem, kdo plánuje v autě překonávat delší trasy. Na poposkakování po okresních silnicích je však příplatek asi zbytečný.

Takhle už to bude pořád?

Ovládání palubních funkcí? No tak tady už je to horší. Digitální ovládání klimatizace není tak dobré jako předchozí provedení s tlačítky, ale tak nějak jsme ho už vzali na milost. Mnohem horší je to totiž s dotykovými tlačítky na volantu. Ovládat tlačítka poslepu není tak přesné, špatně se vám budou jednotlivé funkce nahmatávat a klidně se stane, že vám prst prostě někam sklouzne. Haptická odezva také moc nepomáhá.

Infotainment s dotykovým ovládáním mě na druhou stranu nijak neuráží, nabíhá už poměrně rychle a grafika je přehledná. Věčné vady na kráse s připojením Apple Carplay jsou už ale k vzteku. Bezdrátově tuto funkci nepoužívám, protože se pak telefon přehřívá. Po kabelu problém není, ale když telefon vypojíte a opět připojíte, systém ho občas nepozná a musíte čekat, nebo celý proces opakovat. Na druhý pokus se mi ale systém vždy chytil.

Facelift přinesl Volkswagenu Arteon i karosářskou variantu Shooting Brake, což je vlastně kombi varianta klasických grand tourerů. Jde ale opět pouze o stylovku, kapacita zavazadelníku se totiž zvedla o pouhé dva litry, konkrétně z 563 a 565 litrů. Po sklopení zadních sedadel to pak dělá 1632 litrů. To už je oproti klasické verzi s 1557 litry sice větší rozdíl, ale pořád žádná hitparáda.

Vůbec to ale není špatně. Kufr je obrovský, pravidelný a dá se říct, že využijete každý litr. Jeli jsme do Rakouska ve třech lidech fotit a natáčet a zavazadelník pojal techniku naprosto bez problému. Týdenní dovolenou ve čtyřech v něm tedy podle mého v klidu zvládnete. Po této stránce tak Arteon SB neztrácí nic oproti Škodě Superb Combi nebo VW Passatu Variant. Z interiéru tedy máme shrnuto to nejdůležitější, tak pojďme na ty jízdní rozdíly.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Diskuze (27) Další článek: Fisker opět ukazuje své menší SUV Pear. Na trhu má být za dva roky se zajímavou cenovkou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta Volkswagen na Heureka.cz