Volkswagen Amarok: produkční verze je tu

Automobilka Volkswagen představuje svůj velký pick-up Amarok, který se kupodivu příliš neliší od studie.

A na úvod si ujasněme jednu věc: jedná se skutečně o Amarok, nikoli Amorak, jak se dosud občas psalo. Každopádně jde o robustní čtyřdvéřový vůz s otevřenou ložnou plochou (později se objeví i dvoudvéřové provedení s delší plochou), plochými boky, moderní přídí s rozměrnou maskou a docela originálními zadními sdruženými světly.

V základním čtyřdvéřovém provedení Crew Cab uložíte na korbu 2,52 krychlových metrů nákladu, který může být maximálně 1 620 mm široký, 1 555 mm dlouhý  a jeho podlaha je ve výšce 525 mm nad zemí. Užitečná hmotnost dosahuje až 1 150 kg a za Amarokem bude možno tahat přívěsy s hmotností až 2 800 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Amarok stojí na odděleném rámovém podvozku, takže by nemělo jít o žádnou vyšňořenou městskou panenku, o čemž svědčí také alternativní instalace trvalého pohonu všech kol, nebo trvalého pohonu s možností přepínání na pohon zadních kol, méně nároční pak budou moci volit pouze náhon „na zadek“. Díky tomu podle Volkswagenu i plně vytížený Amarok zvládne „stoprocentní stoupání“, tedy 45 stupňový náklon. Soustava trvalého pohonu obou náprav disponuje diferenciálem Torsen a deleguje 60 % výkonu dozadu. Bez ohledu na zvolenou soustavu bude možno připlácet za uzávěrku diferenciálu zadní nápravy.

Zprvu bude Volkswagen Amarok dodáván s vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI naladěným na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment až 400 Nm, přičemž v půli příštího roku přijde i slabší varianta o výkonu 122 koní (90 kW) a točivém momentu 340 Nm. V kombinaci s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a slabším motorem má Amarok dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 7,6 l/100 km, výkonnější provedení v podobném uspořádání pak spotřebuje 7,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní varianta má postrádat elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek, vyznačovat se bude nelakovanými částmi karosérie (přední nárazník a kryty klik a zrcátek), šestnáctipalcovými ocelovými ráfky nebo výškově stavitelnými předními sedadly. Středové provedení Trendline přidává lakované doplňky karosérie, rádio s CD, tempomat, mlhovky, lité ráfky a elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek. Vrcholná verze Highline nabídku korunuje použitím chromovaných doplňků, sedmnáctipalcovými ráfky, automatické klimatizace nebo špičkové audiosoustavy.

Volkswagen Amarok se se bude vyrábět v továrně VW Pacheco v Buenos Aires a nejprve se objeví na jihoamerických trzích, Evropa na řadu přijde ve druhé půli příštího roku.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků