Volkswagen Amarok: produkční verze je tu

Automobilka Volkswagen představuje svůj velký pick-up Amarok, který se kupodivu příliš neliší od studie.

A na úvod si ujasněme jednu věc: jedná se skutečně o Amarok, nikoli Amorak, jak se dosud občas psalo. Každopádně jde o robustní čtyřdvéřový vůz s otevřenou ložnou plochou (později se objeví i dvoudvéřové provedení s delší plochou), plochými boky, moderní přídí s rozměrnou maskou a docela originálními zadními sdruženými světly.

V základním čtyřdvéřovém provedení Crew Cab uložíte na korbu 2,52 krychlových metrů nákladu, který může být maximálně 1 620 mm široký, 1 555 mm dlouhý  a jeho podlaha je ve výšce 525 mm nad zemí. Užitečná hmotnost dosahuje až 1 150 kg a za Amarokem bude možno tahat přívěsy s hmotností až 2 800 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Amarok stojí na odděleném rámovém podvozku, takže by nemělo jít o žádnou vyšňořenou městskou panenku, o čemž svědčí také alternativní instalace trvalého pohonu všech kol, nebo trvalého pohonu s možností přepínání na pohon zadních kol, méně nároční pak budou moci volit pouze náhon „na zadek“. Díky tomu podle Volkswagenu i plně vytížený Amarok zvládne „stoprocentní stoupání“, tedy 45 stupňový náklon. Soustava trvalého pohonu obou náprav disponuje diferenciálem Torsen a deleguje 60 % výkonu dozadu. Bez ohledu na zvolenou soustavu bude možno připlácet za uzávěrku diferenciálu zadní nápravy.

Zprvu bude Volkswagen Amarok dodáván s vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI naladěným na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment až 400 Nm, přičemž v půli příštího roku přijde i slabší varianta o výkonu 122 koní (90 kW) a točivém momentu 340 Nm. V kombinaci s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a slabším motorem má Amarok dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 7,6 l/100 km, výkonnější provedení v podobném uspořádání pak spotřebuje 7,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní varianta má postrádat elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek, vyznačovat se bude nelakovanými částmi karosérie (přední nárazník a kryty klik a zrcátek), šestnáctipalcovými ocelovými ráfky nebo výškově stavitelnými předními sedadly. Středové provedení Trendline přidává lakované doplňky karosérie, rádio s CD, tempomat, mlhovky, lité ráfky a elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek. Vrcholná verze Highline nabídku korunuje použitím chromovaných doplňků, sedmnáctipalcovými ráfky, automatické klimatizace nebo špičkové audiosoustavy.

Volkswagen Amarok se se bude vyrábět v továrně VW Pacheco v Buenos Aires a nejprve se objeví na jihoamerických trzích, Evropa na řadu přijde ve druhé půli příštího roku.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků