Volkswagen Amarok: produkční verze je tu

Automobilka Volkswagen představuje svůj velký pick-up Amarok, který se kupodivu příliš neliší od studie.

A na úvod si ujasněme jednu věc: jedná se skutečně o Amarok, nikoli Amorak, jak se dosud občas psalo. Každopádně jde o robustní čtyřdvéřový vůz s otevřenou ložnou plochou (později se objeví i dvoudvéřové provedení s delší plochou), plochými boky, moderní přídí s rozměrnou maskou a docela originálními zadními sdruženými světly.

V základním čtyřdvéřovém provedení Crew Cab uložíte na korbu 2,52 krychlových metrů nákladu, který může být maximálně 1 620 mm široký, 1 555 mm dlouhý  a jeho podlaha je ve výšce 525 mm nad zemí. Užitečná hmotnost dosahuje až 1 150 kg a za Amarokem bude možno tahat přívěsy s hmotností až 2 800 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Amarok stojí na odděleném rámovém podvozku, takže by nemělo jít o žádnou vyšňořenou městskou panenku, o čemž svědčí také alternativní instalace trvalého pohonu všech kol, nebo trvalého pohonu s možností přepínání na pohon zadních kol, méně nároční pak budou moci volit pouze náhon „na zadek“. Díky tomu podle Volkswagenu i plně vytížený Amarok zvládne „stoprocentní stoupání“, tedy 45 stupňový náklon. Soustava trvalého pohonu obou náprav disponuje diferenciálem Torsen a deleguje 60 % výkonu dozadu. Bez ohledu na zvolenou soustavu bude možno připlácet za uzávěrku diferenciálu zadní nápravy.

Zprvu bude Volkswagen Amarok dodáván s vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI naladěným na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment až 400 Nm, přičemž v půli příštího roku přijde i slabší varianta o výkonu 122 koní (90 kW) a točivém momentu 340 Nm. V kombinaci s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a slabším motorem má Amarok dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 7,6 l/100 km, výkonnější provedení v podobném uspořádání pak spotřebuje 7,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní varianta má postrádat elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek, vyznačovat se bude nelakovanými částmi karosérie (přední nárazník a kryty klik a zrcátek), šestnáctipalcovými ocelovými ráfky nebo výškově stavitelnými předními sedadly. Středové provedení Trendline přidává lakované doplňky karosérie, rádio s CD, tempomat, mlhovky, lité ráfky a elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek. Vrcholná verze Highline nabídku korunuje použitím chromovaných doplňků, sedmnáctipalcovými ráfky, automatické klimatizace nebo špičkové audiosoustavy.

Volkswagen Amarok se se bude vyrábět v továrně VW Pacheco v Buenos Aires a nejprve se objeví na jihoamerických trzích, Evropa na řadu přijde ve druhé půli příštího roku.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků