Volkswagen Amarok: cesta do vod neznámých

Nový pickup Volkswagen, s nímž se značka pustí do nové tržní oblasti, ještě nezná svou podobu, zato své jméno ano. Jmenuje se Amarok.

Sériová podoba prvního velkého pickupu od evropského velkoobjemového výrobce bude odhalena na podzim tohoto roku. Vyrábět se bude v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires a s názvem  Amarok přijde na jihoamerický trh na jaře roku 2010. Do Evropy pak Amarok přijde během příštího léta. S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci. Volkswagen přitom novinku poprvé ukázal na loňském autosalonu užitkových vozů IAA v Hannoveru coby první ochutnávku čtvrté modelové řady.

Exotické jméno tentokrát není označením nějakého vzdušného proudění, jak bývá u Volkswagenu zvykem. Pochází z jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, a znamená vlk. Inuité považují vlka za krále divočiny, a to díky jeho atletickému tělu, robustnosti, vytrvalosti a nadřazenosti - Volkswagen se ve své pozici na trhu zřejmě cítí podobně.

Amarok však také v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená „ten, který miluje kameny“. Na obou zmíněných trzích existuje dlouhodobě velká poptávka po pickupech, zejména kvůli jejich všestrannosti jak pro rekreační využití, tak pro podnikání.

Nový Amarok bude prvním evropským pickupem svého druhu, který se postaví zejména asijské konkurenci v jednotunové třídě. Šestý užitkový model Volkswagenu následuje po modelech Caddy, Transporter (a Multivan), Crafter, Saveiro a T2 (poslední dva jmenovaní jsou v prodeji pouze na jihoamerických trzích) a bude pro značku důležitou součástí strategického růstu, otevírá pro ji zcela nový segment.

Amarok bude uveden na trh jako pickup s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou bude k dispozici později. Novinka se bude moci pochlubit robustním vzhledem - koncept vozu, který byl představen v loňském roce na autosalonu v Hannoveru, dává první představu o tom, jak bude novinka vypadat. Pro pohon vozu bude použita nová generace vznětových agregátů TDI s technologií vstřikování paliva common rail.

Volkswagen Amarok přijde na jihoamerický a středoamerický trh na jaře příštího roku, následně bude uveden v Evropě, Rusku, Africe a v Austrálii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Pickup Concept

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků