Volkswagen Amarok: cesta do vod neznámých

Nový pickup Volkswagen, s nímž se značka pustí do nové tržní oblasti, ještě nezná svou podobu, zato své jméno ano. Jmenuje se Amarok.

Sériová podoba prvního velkého pickupu od evropského velkoobjemového výrobce bude odhalena na podzim tohoto roku. Vyrábět se bude v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires a s názvem  Amarok přijde na jihoamerický trh na jaře roku 2010. Do Evropy pak Amarok přijde během příštího léta. S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci. Volkswagen přitom novinku poprvé ukázal na loňském autosalonu užitkových vozů IAA v Hannoveru coby první ochutnávku čtvrté modelové řady.

Exotické jméno tentokrát není označením nějakého vzdušného proudění, jak bývá u Volkswagenu zvykem. Pochází z jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, a znamená vlk. Inuité považují vlka za krále divočiny, a to díky jeho atletickému tělu, robustnosti, vytrvalosti a nadřazenosti - Volkswagen se ve své pozici na trhu zřejmě cítí podobně.

Amarok však také v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená „ten, který miluje kameny“. Na obou zmíněných trzích existuje dlouhodobě velká poptávka po pickupech, zejména kvůli jejich všestrannosti jak pro rekreační využití, tak pro podnikání.

Nový Amarok bude prvním evropským pickupem svého druhu, který se postaví zejména asijské konkurenci v jednotunové třídě. Šestý užitkový model Volkswagenu následuje po modelech Caddy, Transporter (a Multivan), Crafter, Saveiro a T2 (poslední dva jmenovaní jsou v prodeji pouze na jihoamerických trzích) a bude pro značku důležitou součástí strategického růstu, otevírá pro ji zcela nový segment.

Amarok bude uveden na trh jako pickup s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou bude k dispozici později. Novinka se bude moci pochlubit robustním vzhledem - koncept vozu, který byl představen v loňském roce na autosalonu v Hannoveru, dává první představu o tom, jak bude novinka vypadat. Pro pohon vozu bude použita nová generace vznětových agregátů TDI s technologií vstřikování paliva common rail.

Volkswagen Amarok přijde na jihoamerický a středoamerický trh na jaře příštího roku, následně bude uveden v Evropě, Rusku, Africe a v Austrálii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Pickup Concept
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků