Užitková sekce automobilky Volkswagen má ve své nabídce dvě stylové novinky – Caddy s výbavou Cross a Amarok v provedení Canyon. První dojmy? Obě vypadají skvěle.
Kapitoly článku:
Není off-road, jako off-road. Poslední léta přejí terénně se tvářícím autům, která více než jízdu v terénu preferují předvádění se někde na ulici. Zákazníkům se ovšem takové verze líbí, takže se nelze divit tomu, že na trhu najdeme modely typu Passatu Alltrack, Superbu s paketem Outdoor, nebo že Opel chystá terénní Insignii. Tedy abych byl přesný, „terénní“ Insignii. Ta by se měla představit ve Frankfurtu.
Volkswagen má k tomuto tématu delší dobu co říci. Když pomineme zmíněný Alltrack, pak tu je hned několik modelů s označením Cross. V minulosti už si zájemci mohli pořídit Cross Golf, Cross Touran, Cross Polo a dočkat bychom se měli dokonce modelu Cross up!. Vždy jde o ten stejný recept, přidej plasty, okořeň to pěknou barvou a nějakými nápisy, hle, atraktivní verze je na světě. Přesně podle tohoto receptu přišel na svět první „krosový“ Volkswagen s užitkovým původem, jmenuje se Cross Caddy.
Cross Caddy přidává sedmnáctipalcová kola, stříbrné doplňky na karoserii a hlavně plasty kolem blatníků.
O co tady jde?
Asi se tak nějak dá tušit, že i v tomto případě nelze čekat žádné terénní zázraky a ani samotný Volkswagen nijak nezastírá, že Cross Caddy má hrát hlavně roli pěkného auta na pohled. Podle toho také vypadají novinky, s jakými výbava (to je ten nejpřesnější výraz pro tuto novinku) Cross přišla. Nečekejte ani nějaké zásadní ochrany podvozku, ani vyšší světlou výšku. Naopak dobrou zprávou budiž fakt, že Cross si můžete pořídit de facto ke všem provedením (s výjimkou Caddy Maxi) a všem motorizacím. Čtyřkolka, které jsou ve výbavě dvě, není podmínkou.
První, co vás stoprocentně zaujalo hned při loňské premiéře v Hannoveru, je zelený lak karoserie. Musím uznat, že naživo vypadá Caddy s touto barvou výborně, člověk by mu ani netipoval užitkový původ. Ale odstín Zelená Vipern není standardem, naopak je to to nejdražší, co si v paletě laků čítající celkem jedenáct položek lze pořídit. Zájemci nechť si připraví 16 371 Kč.
Zelená barva Vipern je další ze specialit výbavy Cross. Musíte si ale za ni připlatit.
Každé Cross Caddy dostane také standardně sedmnáctipalcová litá kola, stříbrnou „ochranu“ nárazníku, stříbrné střešní ližiny a plasty, nesmíme zapomenout na plasty! Ty klasicky lemují blatníky. O jejich funkčnosti si lze myslet své, ale v reálu tato jednoduchá novinka funguje prostě výborně. Sečteno a podtrženo, co do vzhledu vypadá Cross Caddy opravdu hodně dobře. V běžném provozu tohle auto sotva přehlédnete.
Lepší výbava uvnitř
Do interiéru už výbava Cross příliš nezasahuje. Samozřejmě na fotkách vás opět na první pohled praští do očí dvoubarevné čalounění, které opět používá výraznou zelenou, a znovu musím potvrdit, že takto vylepšený interiér působí na poměry užitkových aut dokonale. Nenechte se ale mýlit, mohlo by se zdát, že barva interiéru je odvozená od barvy karoserie, ale není tomu tak. Pravda, výběr opravdu záleží na tom, jaký lak v konfigurátoru zaškrtnete, nicméně v tom lepším případě si můžete zvolit vyfocenou zelenou, nebo barvu antracit. V tom horším si vybírat nelze a dostanete rovnou antracit.
Barva interiéru není odvozena od barvy karoserie. Na výběr jsou pouze dvě možnosti. Tato zelená a barva antracit.
Tím jsme v podstatě výčet změn zkompletovali. Co se týká dalších novinek, nabídne Cross na rozdíl od Comfortline například chromové ovladače světel a zrcátek, vyhřívání předních sedadel, dešťový senzor nebo automatický spínač světlometů.
Rozepisovat klasické dojmy z jízdy nemá zas tak velký význam, v podstatě se jedná o první dojmy z nové výbavy, po stránce techniky jde pořád o staré známé Caddy. Jak už jsem napsal, výbava Cross obzvlášť v osobní verzi důkladně a velmi úspěšně maskuje svůj užitkový původ, který ale nakonec přeci jen prozradí třeba zadní náprava odpružená listovými pery.
Pokud se vám Cross Caddy zamlouvá, připravte si minimálně 518 295 Kč za nejdostupnější motorizaci, kterou představuje jedna-dvojka TSI o výkonu 86 koní. První diesel v podobě 1.6 TDI (102 k) vás vyjde na 606 344 Kč. Příplatek oproti výbavě Comfortline se pohybuje kolem 24 000 Kč a pokud jste ochotni obětovat nějakou tu korunu navíc, za výsledek rozhodně těch pár plastů stojí.