Volkswagen Amarok AT35: Expediční speciál, který vám udělá cappuccino

Volkswagen odhalil speciální verzi modelu Amarok, který vznikl v jediném exempláři. Byl navržen pro život na polárním kruhu.

Přestavbu měli na starost v dílně Arctic Trucks, kde se specializují na úpravy automobilů do extrémních podmínek na Severním polárním kruhu. Jedno jejich dílo jste již mohli zaznamenat v pořadu Top Gear, kde pro moderátory upravili Toyotu Hilux, kteří s ní poté překonali severní pól.

Novinka se jmenuje Volkswagen Amarok AT35 a vznikla ve spolupráci s dealerem užitkových Volkswagenů v oblasti islandského stratovulkánu Hekla. Bude zde sloužit jako doprovodný vůz pro dobrodruhy, kteří se chtějí vydat autem či jiným dopravním prostředkem do zasněžené divočiny.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Terénní úprava proběhla se vším všudy. Vůz je zvednutý o 25 milimetrů a na sedmnáctipalcová kola dostal pneumatiky o rozměru 315/70. Tento rozměr pneumatik se běžně používá na nákladní vozy. AT35 si zachovává i některé atributy výchozího Amaroku, jako je stoupání 45 stupňů, asistent pro sjíždění kopců a užitečné zatížení 1.154 kilogramů.

Uvnitř je vše potřebné pro přežití v divočině. Najdete tu hasící přístroj, přenosný elektrický generátor a kávovar. Samozřejmostí je vysílačka, box s nářadím, velká lékárnička s defibrilátorem a velká svítilna.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Pod kapotou je vznětový třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW (224 koní). Jen pro zajímavost: Tento motor již v nabídce Volkswagenu není, loni totiž posílil na 190 kW (259 koní). I přes přidanou váhu má ale dostatek síly pro brodění se ve sněhu a jízdu v pořádném terénu.

Nevíme kolik AT35 celkově váží ani kolik taková přestavba stojí. V Arctic Trucks ale již delší dobu nabízejí přestavbu Amaroku ve verzi pickup bez hardtopové nástavby, který se jmenuje AT33. Je téměř totožný s AT35, jen nemá tak bohatou výbavu. Přestavba Amaroku na AT33 vyjde v přepočtu na 300.000 Kč.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků