Volkswagen Amarok AT35: Expediční speciál, který vám udělá cappuccino

Volkswagen odhalil speciální verzi modelu Amarok, který vznikl v jediném exempláři. Byl navržen pro život na polárním kruhu.

Přestavbu měli na starost v dílně Arctic Trucks, kde se specializují na úpravy automobilů do extrémních podmínek na Severním polárním kruhu. Jedno jejich dílo jste již mohli zaznamenat v pořadu Top Gear, kde pro moderátory upravili Toyotu Hilux, kteří s ní poté překonali severní pól.

Novinka se jmenuje Volkswagen Amarok AT35 a vznikla ve spolupráci s dealerem užitkových Volkswagenů v oblasti islandského stratovulkánu Hekla. Bude zde sloužit jako doprovodný vůz pro dobrodruhy, kteří se chtějí vydat autem či jiným dopravním prostředkem do zasněžené divočiny.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Terénní úprava proběhla se vším všudy. Vůz je zvednutý o 25 milimetrů a na sedmnáctipalcová kola dostal pneumatiky o rozměru 315/70. Tento rozměr pneumatik se běžně používá na nákladní vozy. AT35 si zachovává i některé atributy výchozího Amaroku, jako je stoupání 45 stupňů, asistent pro sjíždění kopců a užitečné zatížení 1.154 kilogramů.

Uvnitř je vše potřebné pro přežití v divočině. Najdete tu hasící přístroj, přenosný elektrický generátor a kávovar. Samozřejmostí je vysílačka, box s nářadím, velká lékárnička s defibrilátorem a velká svítilna.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Pod kapotou je vznětový třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW (224 koní). Jen pro zajímavost: Tento motor již v nabídce Volkswagenu není, loni totiž posílil na 190 kW (259 koní). I přes přidanou váhu má ale dostatek síly pro brodění se ve sněhu a jízdu v pořádném terénu.

Nevíme kolik AT35 celkově váží ani kolik taková přestavba stojí. V Arctic Trucks ale již delší dobu nabízejí přestavbu Amaroku ve verzi pickup bez hardtopové nástavby, který se jmenuje AT33. Je téměř totožný s AT35, jen nemá tak bohatou výbavu. Přestavba Amaroku na AT33 vyjde v přepočtu na 300.000 Kč.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků