Volkswagen Amarok AT35: Expediční speciál, který vám udělá cappuccino

Volkswagen odhalil speciální verzi modelu Amarok, který vznikl v jediném exempláři. Byl navržen pro život na polárním kruhu.

Přestavbu měli na starost v dílně Arctic Trucks, kde se specializují na úpravy automobilů do extrémních podmínek na Severním polárním kruhu. Jedno jejich dílo jste již mohli zaznamenat v pořadu Top Gear, kde pro moderátory upravili Toyotu Hilux, kteří s ní poté překonali severní pól.

Novinka se jmenuje Volkswagen Amarok AT35 a vznikla ve spolupráci s dealerem užitkových Volkswagenů v oblasti islandského stratovulkánu Hekla. Bude zde sloužit jako doprovodný vůz pro dobrodruhy, kteří se chtějí vydat autem či jiným dopravním prostředkem do zasněžené divočiny.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Terénní úprava proběhla se vším všudy. Vůz je zvednutý o 25 milimetrů a na sedmnáctipalcová kola dostal pneumatiky o rozměru 315/70. Tento rozměr pneumatik se běžně používá na nákladní vozy. AT35 si zachovává i některé atributy výchozího Amaroku, jako je stoupání 45 stupňů, asistent pro sjíždění kopců a užitečné zatížení 1.154 kilogramů.

Uvnitř je vše potřebné pro přežití v divočině. Najdete tu hasící přístroj, přenosný elektrický generátor a kávovar. Samozřejmostí je vysílačka, box s nářadím, velká lékárnička s defibrilátorem a velká svítilna.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Pod kapotou je vznětový třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW (224 koní). Jen pro zajímavost: Tento motor již v nabídce Volkswagenu není, loni totiž posílil na 190 kW (259 koní). I přes přidanou váhu má ale dostatek síly pro brodění se ve sněhu a jízdu v pořádném terénu.

Nevíme kolik AT35 celkově váží ani kolik taková přestavba stojí. V Arctic Trucks ale již delší dobu nabízejí přestavbu Amaroku ve verzi pickup bez hardtopové nástavby, který se jmenuje AT33. Je téměř totožný s AT35, jen nemá tak bohatou výbavu. Přestavba Amaroku na AT33 vyjde v přepočtu na 300.000 Kč.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků