Volkswagen Amarok AT35: Expediční speciál, který vám udělá cappuccino

Volkswagen odhalil speciální verzi modelu Amarok, který vznikl v jediném exempláři. Byl navržen pro život na polárním kruhu.

Přestavbu měli na starost v dílně Arctic Trucks, kde se specializují na úpravy automobilů do extrémních podmínek na Severním polárním kruhu. Jedno jejich dílo jste již mohli zaznamenat v pořadu Top Gear, kde pro moderátory upravili Toyotu Hilux, kteří s ní poté překonali severní pól.

Novinka se jmenuje Volkswagen Amarok AT35 a vznikla ve spolupráci s dealerem užitkových Volkswagenů v oblasti islandského stratovulkánu Hekla. Bude zde sloužit jako doprovodný vůz pro dobrodruhy, kteří se chtějí vydat autem či jiným dopravním prostředkem do zasněžené divočiny.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Terénní úprava proběhla se vším všudy. Vůz je zvednutý o 25 milimetrů a na sedmnáctipalcová kola dostal pneumatiky o rozměru 315/70. Tento rozměr pneumatik se běžně používá na nákladní vozy. AT35 si zachovává i některé atributy výchozího Amaroku, jako je stoupání 45 stupňů, asistent pro sjíždění kopců a užitečné zatížení 1.154 kilogramů.

Uvnitř je vše potřebné pro přežití v divočině. Najdete tu hasící přístroj, přenosný elektrický generátor a kávovar. Samozřejmostí je vysílačka, box s nářadím, velká lékárnička s defibrilátorem a velká svítilna.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Pod kapotou je vznětový třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW (224 koní). Jen pro zajímavost: Tento motor již v nabídce Volkswagenu není, loni totiž posílil na 190 kW (259 koní). I přes přidanou váhu má ale dostatek síly pro brodění se ve sněhu a jízdu v pořádném terénu.

Nevíme kolik AT35 celkově váží ani kolik taková přestavba stojí. V Arctic Trucks ale již delší dobu nabízejí přestavbu Amaroku ve verzi pickup bez hardtopové nástavby, který se jmenuje AT33. Je téměř totožný s AT35, jen nemá tak bohatou výbavu. Přestavba Amaroku na AT33 vyjde v přepočtu na 300.000 Kč.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků