Volkswagen a common-rail se představí ve Frankfurtu

Německá automobilka Volkswagen představí svou novou generaci naftových motorů na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Nepůjde sice o světovou premiéru, jelikož Volkswagen představil svůj první čtyřválcový agregát se vstřikováním common-rail v modelu Jetta americkým řidičům, ale půjde o první kontakt s evropskými zákazníky.

Tip: Představení VW Jetty s motorem 2,0 TDI CR naleznete zde.

Pokud budeme vycházet z motoru, který byl představen ve Spojených státech, pak se pro zákazníka mnoho nezmění. Agregát o objemu 2 litry bude disponovat vstřikováním common-rail, který používají všichni mimo Volkswagen. Po výkonnostní stránce ovšem nedojde v počátku k žádnému nárůstu a motor 2,0 TDI CR bude disponovat výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k), tedy stejně jako současné agregáty 2,0 TDI PD.

Rozdíl by ovšem měl být v kultivovanosti chodu. Za své by měl vzít typický traktorový projev a motor by měl být konečně i trochu kultivovaný.

Navíc všechny nové agregáty budou plnit emisní normu Euro V a to díky speciálnímu SCR katalyzátoru, filtru pevných částic a také modifikovanému spalovacímu procesu, který eliminuje tvorbu škodlivých látek.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků