Volkswagen a common-rail se představí ve Frankfurtu

Německá automobilka Volkswagen představí svou novou generaci naftových motorů na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Nepůjde sice o světovou premiéru, jelikož Volkswagen představil svůj první čtyřválcový agregát se vstřikováním common-rail v modelu Jetta americkým řidičům, ale půjde o první kontakt s evropskými zákazníky.

Tip: Představení VW Jetty s motorem 2,0 TDI CR naleznete zde.

Pokud budeme vycházet z motoru, který byl představen ve Spojených státech, pak se pro zákazníka mnoho nezmění. Agregát o objemu 2 litry bude disponovat vstřikováním common-rail, který používají všichni mimo Volkswagen. Po výkonnostní stránce ovšem nedojde v počátku k žádnému nárůstu a motor 2,0 TDI CR bude disponovat výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k), tedy stejně jako současné agregáty 2,0 TDI PD.

Rozdíl by ovšem měl být v kultivovanosti chodu. Za své by měl vzít typický traktorový projev a motor by měl být konečně i trochu kultivovaný.

Navíc všechny nové agregáty budou plnit emisní normu Euro V a to díky speciálnímu SCR katalyzátoru, filtru pevných částic a také modifikovanému spalovacímu procesu, který eliminuje tvorbu škodlivých látek.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků