Volkswagen a common-rail se představí ve Frankfurtu

Německá automobilka Volkswagen představí svou novou generaci naftových motorů na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Nepůjde sice o světovou premiéru, jelikož Volkswagen představil svůj první čtyřválcový agregát se vstřikováním common-rail v modelu Jetta americkým řidičům, ale půjde o první kontakt s evropskými zákazníky.

Tip: Představení VW Jetty s motorem 2,0 TDI CR naleznete zde.

Pokud budeme vycházet z motoru, který byl představen ve Spojených státech, pak se pro zákazníka mnoho nezmění. Agregát o objemu 2 litry bude disponovat vstřikováním common-rail, který používají všichni mimo Volkswagen. Po výkonnostní stránce ovšem nedojde v počátku k žádnému nárůstu a motor 2,0 TDI CR bude disponovat výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k), tedy stejně jako současné agregáty 2,0 TDI PD.

Rozdíl by ovšem měl být v kultivovanosti chodu. Za své by měl vzít typický traktorový projev a motor by měl být konečně i trochu kultivovaný.

Navíc všechny nové agregáty budou plnit emisní normu Euro V a to díky speciálnímu SCR katalyzátoru, filtru pevných částic a také modifikovanému spalovacímu procesu, který eliminuje tvorbu škodlivých látek.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků