Volkswagen a common-rail se představí ve Frankfurtu

Německá automobilka Volkswagen představí svou novou generaci naftových motorů na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Nepůjde sice o světovou premiéru, jelikož Volkswagen představil svůj první čtyřválcový agregát se vstřikováním common-rail v modelu Jetta americkým řidičům, ale půjde o první kontakt s evropskými zákazníky.

Tip: Představení VW Jetty s motorem 2,0 TDI CR naleznete zde.

Pokud budeme vycházet z motoru, který byl představen ve Spojených státech, pak se pro zákazníka mnoho nezmění. Agregát o objemu 2 litry bude disponovat vstřikováním common-rail, který používají všichni mimo Volkswagen. Po výkonnostní stránce ovšem nedojde v počátku k žádnému nárůstu a motor 2,0 TDI CR bude disponovat výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k), tedy stejně jako současné agregáty 2,0 TDI PD.

Rozdíl by ovšem měl být v kultivovanosti chodu. Za své by měl vzít typický traktorový projev a motor by měl být konečně i trochu kultivovaný.

Navíc všechny nové agregáty budou plnit emisní normu Euro V a to díky speciálnímu SCR katalyzátoru, filtru pevných částic a také modifikovanému spalovacímu procesu, který eliminuje tvorbu škodlivých látek.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků