Volkswagen to s TDI nevzdává. Dvoulitr inovoval, nyní jde o mild-hybrid

Volkswagen ve Vídni představuje tři nové pohonné ústrojí. Ať už na CNG či naftu, spojuje je úsporný provoz.

Po všem tom humbuku kolem aféry Dieselgate se zdálo, jakoby snad Volkswagen zcela opustil dieselový směr. To by ale vzhledem k nastartovanému vývoji byla objektivně řečeno škoda, v rukávu, zdá se, totiž mají další evoluci TDI. Tu nyní představují v podobě dvoulitru s kódovým označením EA288 Evo.

Vychází ze současného 2.0 TDI, nese s sebou ale několik podstatných inovací. Předně jde nyní o mild-hybrid. To znamená 12V soustavu se startér-generátorem a lithium-iontovou baterií. Podobně jako například motory e-HDI od PSA tak v režimu stop-start motor startuje nikoli startér, ale reverzibilní alternátor. Ústrojí navíc uchovává energii získanou rekuperačním brzděním ve zvláštní lithium-iontové baterii a malý generátor umí i pomoci při prudké akceleraci. Proto nejde o mikro, ale mild hybrid.

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Upravena byla i střeva motoru, včetně nového typu vstřikování, které má zajistit lepší dávkování paliva a tím pádem lepší kultivovanost a nižší spotřebu paliva. Nové je také turbodmychadlo s rychlejší odezvou na výfukové plyny. K dispozici bude nový motor ve výkonových verzích od 100 do 150 kilowattů. Připraven je na příčnou i podélnou zástavbu, přičemž poprvé se objeví ve vozech Audi.

Druhou motorovou novinkou je jednotka 1.5 TGI EVO na zení plyn. Založena je na vyspělejší verzi motoru 1.5 TSI Bluemotion. Nechybí tedy například režim plachtění s vypnutým motorem či Millerův cyklus spalování. Na CNG dojede 490 kilometrů v kombinovaném režimu a jízdu na plyn či benzin si stále přepíná automaticky.

Třetí prezentovanou novinkou je 48voltový systém, který se chystá pro příští generaci modelu Golf. Cílem je snížit spotřebu a emise, protože však chce Volkswagen prodávat ve velkém, tak i cenu. Nová generace Golfu se má v tomto ohledu stát odrazovým můstkem celosvětové elektrické kampaně.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků