Volkswagen to s TDI nevzdává. Dvoulitr inovoval, nyní jde o mild-hybrid

Volkswagen ve Vídni představuje tři nové pohonné ústrojí. Ať už na CNG či naftu, spojuje je úsporný provoz.

Po všem tom humbuku kolem aféry Dieselgate se zdálo, jakoby snad Volkswagen zcela opustil dieselový směr. To by ale vzhledem k nastartovanému vývoji byla objektivně řečeno škoda, v rukávu, zdá se, totiž mají další evoluci TDI. Tu nyní představují v podobě dvoulitru s kódovým označením EA288 Evo.

Vychází ze současného 2.0 TDI, nese s sebou ale několik podstatných inovací. Předně jde nyní o mild-hybrid. To znamená 12V soustavu se startér-generátorem a lithium-iontovou baterií. Podobně jako například motory e-HDI od PSA tak v režimu stop-start motor startuje nikoli startér, ale reverzibilní alternátor. Ústrojí navíc uchovává energii získanou rekuperačním brzděním ve zvláštní lithium-iontové baterii a malý generátor umí i pomoci při prudké akceleraci. Proto nejde o mikro, ale mild hybrid.

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Upravena byla i střeva motoru, včetně nového typu vstřikování, které má zajistit lepší dávkování paliva a tím pádem lepší kultivovanost a nižší spotřebu paliva. Nové je také turbodmychadlo s rychlejší odezvou na výfukové plyny. K dispozici bude nový motor ve výkonových verzích od 100 do 150 kilowattů. Připraven je na příčnou i podélnou zástavbu, přičemž poprvé se objeví ve vozech Audi.

Druhou motorovou novinkou je jednotka 1.5 TGI EVO na zení plyn. Založena je na vyspělejší verzi motoru 1.5 TSI Bluemotion. Nechybí tedy například režim plachtění s vypnutým motorem či Millerův cyklus spalování. Na CNG dojede 490 kilometrů v kombinovaném režimu a jízdu na plyn či benzin si stále přepíná automaticky.

Třetí prezentovanou novinkou je 48voltový systém, který se chystá pro příští generaci modelu Golf. Cílem je snížit spotřebu a emise, protože však chce Volkswagen prodávat ve velkém, tak i cenu. Nová generace Golfu se má v tomto ohledu stát odrazovým můstkem celosvětové elektrické kampaně.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků