Volkswagen to s TDI nevzdává. Dvoulitr inovoval, nyní jde o mild-hybrid

Volkswagen ve Vídni představuje tři nové pohonné ústrojí. Ať už na CNG či naftu, spojuje je úsporný provoz.

Po všem tom humbuku kolem aféry Dieselgate se zdálo, jakoby snad Volkswagen zcela opustil dieselový směr. To by ale vzhledem k nastartovanému vývoji byla objektivně řečeno škoda, v rukávu, zdá se, totiž mají další evoluci TDI. Tu nyní představují v podobě dvoulitru s kódovým označením EA288 Evo.

Vychází ze současného 2.0 TDI, nese s sebou ale několik podstatných inovací. Předně jde nyní o mild-hybrid. To znamená 12V soustavu se startér-generátorem a lithium-iontovou baterií. Podobně jako například motory e-HDI od PSA tak v režimu stop-start motor startuje nikoli startér, ale reverzibilní alternátor. Ústrojí navíc uchovává energii získanou rekuperačním brzděním ve zvláštní lithium-iontové baterii a malý generátor umí i pomoci při prudké akceleraci. Proto nejde o mikro, ale mild hybrid.

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Upravena byla i střeva motoru, včetně nového typu vstřikování, které má zajistit lepší dávkování paliva a tím pádem lepší kultivovanost a nižší spotřebu paliva. Nové je také turbodmychadlo s rychlejší odezvou na výfukové plyny. K dispozici bude nový motor ve výkonových verzích od 100 do 150 kilowattů. Připraven je na příčnou i podélnou zástavbu, přičemž poprvé se objeví ve vozech Audi.

Druhou motorovou novinkou je jednotka 1.5 TGI EVO na zemní plyn. Založena je na vyspělejší verzi motoru 1.5 TSI Bluemotion. Nechybí tedy například režim plachtění s vypnutým motorem či Millerův cyklus spalování. Na CNG dojede 490 kilometrů v kombinovaném režimu a jízdu na plyn či benzin si stále přepíná automaticky.

Třetí prezentovanou novinkou je 48voltový systém, který se chystá pro příští generaci modelu Golf. Cílem je snížit spotřebu a emise, protože však chce Volkswagen prodávat ve velkém, tak i cenu. Nová generace Golfu se má v tomto ohledu stát odrazovým můstkem celosvětové elektrické kampaně.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 16 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků