Volkswagen to s TDI nevzdává. Dvoulitr inovoval, nyní jde o mild-hybrid

Volkswagen ve Vídni představuje tři nové pohonné ústrojí. Ať už na CNG či naftu, spojuje je úsporný provoz.

Po všem tom humbuku kolem aféry Dieselgate se zdálo, jakoby snad Volkswagen zcela opustil dieselový směr. To by ale vzhledem k nastartovanému vývoji byla objektivně řečeno škoda, v rukávu, zdá se, totiž mají další evoluci TDI. Tu nyní představují v podobě dvoulitru s kódovým označením EA288 Evo.

Vychází ze současného 2.0 TDI, nese s sebou ale několik podstatných inovací. Předně jde nyní o mild-hybrid. To znamená 12V soustavu se startér-generátorem a lithium-iontovou baterií. Podobně jako například motory e-HDI od PSA tak v režimu stop-start motor startuje nikoli startér, ale reverzibilní alternátor. Ústrojí navíc uchovává energii získanou rekuperačním brzděním ve zvláštní lithium-iontové baterii a malý generátor umí i pomoci při prudké akceleraci. Proto nejde o mikro, ale mild hybrid.

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Upravena byla i střeva motoru, včetně nového typu vstřikování, které má zajistit lepší dávkování paliva a tím pádem lepší kultivovanost a nižší spotřebu paliva. Nové je také turbodmychadlo s rychlejší odezvou na výfukové plyny. K dispozici bude nový motor ve výkonových verzích od 100 do 150 kilowattů. Připraven je na příčnou i podélnou zástavbu, přičemž poprvé se objeví ve vozech Audi.

Druhou motorovou novinkou je jednotka 1.5 TGI EVO na zení plyn. Založena je na vyspělejší verzi motoru 1.5 TSI Bluemotion. Nechybí tedy například režim plachtění s vypnutým motorem či Millerův cyklus spalování. Na CNG dojede 490 kilometrů v kombinovaném režimu a jízdu na plyn či benzin si stále přepíná automaticky.

Třetí prezentovanou novinkou je 48voltový systém, který se chystá pro příští generaci modelu Golf. Cílem je snížit spotřebu a emise, protože však chce Volkswagen prodávat ve velkém, tak i cenu. Nová generace Golfu se má v tomto ohledu stát odrazovým můstkem celosvětové elektrické kampaně.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků