Volkswagen 1,2 TDI CR: tři válce nově s common-railem

Noční můra všech slyšících, cítících a po jakékoli smysluplné dynamice toužících řidičů, nebo krásný sen všech šetřílků? Vypadá to na dilema, ale už delší dobu se není třeba rozhodovat - všechny tyto pocity lze prožívat současně, pokud si pořídíte motor 1,2 TDI od Volkswagenu.

Je pozoruhodné, že se tento agregát vůbec kdy dostal do prodeje. Pokud vám už „standardní” 1,9 nebo 2,0 TDI přijdou být k uzoufání hlučné a nekultivované, pak 1,2 TDI to vše posouvá ještě o řád jinam. Přesto jeho příběh nekončí, naopak se zdá, že podobné deriváty motorů čeká světlá budoucnost.

Právě 1,2 TDI se totiž dočkal své inovované verze, která se představuje na vídeňském motorovém symposiu. Technicky je zmenšenou obdobou motoru 1,6 TDI, který jsme vám nedávno představili v testu Octavie, akorát má o pár koleček méně.

Zůstává tedy tříválcem, což samo o sobě určuje v předstihu mnohé. Naroubováno mu bylo vstřikování common-rail a výsledkem je výkon 55 kW (75 koní) dosahovaný v neznámých otáčkách a maximum točvého momentu 180 Nm v 2 000 ot.

Taktéž o spotřebě či dalších parametrech se VW nezmiňuje, ale prozradil, že tento motor je a bude vlastní již dříve představenému Polu Bluemotion a to dosahuje spotřebu 3,3 litru nafty na 100 km. Tohoto motoru se jistě dočkají i menší škodovky, těšit se ale zřejmě není na co, pokud jste se tedy nenarodili pro prožívání radosti z jízdy u čerpací stanice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo Bluemotion
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků