Volkswagen 1,2 TDI CR: tři válce nově s common-railem

Noční můra všech slyšících, cítících a po jakékoli smysluplné dynamice toužících řidičů, nebo krásný sen všech šetřílků? Vypadá to na dilema, ale už delší dobu se není třeba rozhodovat - všechny tyto pocity lze prožívat současně, pokud si pořídíte motor 1,2 TDI od Volkswagenu.

Je pozoruhodné, že se tento agregát vůbec kdy dostal do prodeje. Pokud vám už „standardní” 1,9 nebo 2,0 TDI přijdou být k uzoufání hlučné a nekultivované, pak 1,2 TDI to vše posouvá ještě o řád jinam. Přesto jeho příběh nekončí, naopak se zdá, že podobné deriváty motorů čeká světlá budoucnost.

Právě 1,2 TDI se totiž dočkal své inovované verze, která se představuje na vídeňském motorovém symposiu. Technicky je zmenšenou obdobou motoru 1,6 TDI, který jsme vám nedávno představili v testu Octavie, akorát má o pár koleček méně.

Zůstává tedy tříválcem, což samo o sobě určuje v předstihu mnohé. Naroubováno mu bylo vstřikování common-rail a výsledkem je výkon 55 kW (75 koní) dosahovaný v neznámých otáčkách a maximum točvého momentu 180 Nm v 2 000 ot.

Taktéž o spotřebě či dalších parametrech se VW nezmiňuje, ale prozradil, že tento motor je a bude vlastní již dříve představenému Polu Bluemotion a to dosahuje spotřebu 3,3 litru nafty na 100 km. Tohoto motoru se jistě dočkají i menší škodovky, těšit se ale zřejmě není na co, pokud jste se tedy nenarodili pro prožívání radosti z jízdy u čerpací stanice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo Bluemotion
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků