Volkswagen 1,2 TDI CR: tři válce nově s common-railem

Noční můra všech slyšících, cítících a po jakékoli smysluplné dynamice toužících řidičů, nebo krásný sen všech šetřílků? Vypadá to na dilema, ale už delší dobu se není třeba rozhodovat - všechny tyto pocity lze prožívat současně, pokud si pořídíte motor 1,2 TDI od Volkswagenu.

Je pozoruhodné, že se tento agregát vůbec kdy dostal do prodeje. Pokud vám už „standardní” 1,9 nebo 2,0 TDI přijdou být k uzoufání hlučné a nekultivované, pak 1,2 TDI to vše posouvá ještě o řád jinam. Přesto jeho příběh nekončí, naopak se zdá, že podobné deriváty motorů čeká světlá budoucnost.

Právě 1,2 TDI se totiž dočkal své inovované verze, která se představuje na vídeňském motorovém symposiu. Technicky je zmenšenou obdobou motoru 1,6 TDI, který jsme vám nedávno představili v testu Octavie, akorát má o pár koleček méně.

Zůstává tedy tříválcem, což samo o sobě určuje v předstihu mnohé. Naroubováno mu bylo vstřikování common-rail a výsledkem je výkon 55 kW (75 koní) dosahovaný v neznámých otáčkách a maximum točvého momentu 180 Nm v 2 000 ot.

Taktéž o spotřebě či dalších parametrech se VW nezmiňuje, ale prozradil, že tento motor je a bude vlastní již dříve představenému Polu Bluemotion a to dosahuje spotřebu 3,3 litru nafty na 100 km. Tohoto motoru se jistě dočkají i menší škodovky, těšit se ale zřejmě není na co, pokud jste se tedy nenarodili pro prožívání radosti z jízdy u čerpací stanice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo Bluemotion
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků