Volkswagen: 10 milionů aut ročně již v roce 2015

Lidem od Volkswagenu nikdy nechybělo sebevědomí a víra ve vlastní schopnosti je neopouští ani v době, kdy prodeje aut zejména v Evropě strmě klesají. Automobilka totiž ještě na jaře plánovala, že do roku 2018 bude napříč svými značkami ročně prodávat přes 10 milionů aut. Nyní ale zdroje v automobilce tvrdí, že plán byl přehodnocen a termín posunut. Že by na pozdější datum? Zapomeňte, o tři roky vpřed.

Britský Manager Magazine citoval tajné dokumenty koncernu, které nově hovoří o osmimilinovém plánu pro rok 2012 a desetimilionovém pro rok 2015. To by mimo jiné znamenalo, že VW definitivně předstihne Toyotu coby největšího výrobce aut na světě, její plány jsou s ohledem na současnou situaci mnohem střídmější.

Oficiálně zůstává cíl nezměněn, mluvčí automobilky ovšem připouští, že plán by VW chtěl splnit o něco dříve. A jak toho chce koncern dosáhnout? Zdvojnásobením prodejů v Číně, zvýšením odbytu v USA a zlepšením postavení v Rusku, s potenciálem evropských trhů už se tedy zjevně moc nepočítá. Aby také ano, letošní prodeje VW v Evropě za prvních devět měsíců meziročně poklesly o 3,7 % na 2 246 984 aut.

Dodejme, že loni Volkswagen na celém světě prodal jménem všech jím vlastněných značek celkem 6,29 milionu vozů. K desetimilionovému ročnímu odbytu má tedy ještě velmi daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dohnat a předehnat: na piedestal má Volkswagenu pomoci i „nový” Passat B7
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků