Volkswagen: 10 milionů aut ročně již v roce 2015

Lidem od Volkswagenu nikdy nechybělo sebevědomí a víra ve vlastní schopnosti je neopouští ani v době, kdy prodeje aut zejména v Evropě strmě klesají. Automobilka totiž ještě na jaře plánovala, že do roku 2018 bude napříč svými značkami ročně prodávat přes 10 milionů aut. Nyní ale zdroje v automobilce tvrdí, že plán byl přehodnocen a termín posunut. Že by na pozdější datum? Zapomeňte, o tři roky vpřed.

Britský Manager Magazine citoval tajné dokumenty koncernu, které nově hovoří o osmimilinovém plánu pro rok 2012 a desetimilionovém pro rok 2015. To by mimo jiné znamenalo, že VW definitivně předstihne Toyotu coby největšího výrobce aut na světě, její plány jsou s ohledem na současnou situaci mnohem střídmější.

Oficiálně zůstává cíl nezměněn, mluvčí automobilky ovšem připouští, že plán by VW chtěl splnit o něco dříve. A jak toho chce koncern dosáhnout? Zdvojnásobením prodejů v Číně, zvýšením odbytu v USA a zlepšením postavení v Rusku, s potenciálem evropských trhů už se tedy zjevně moc nepočítá. Aby také ano, letošní prodeje VW v Evropě za prvních devět měsíců meziročně poklesly o 3,7 % na 2 246 984 aut.

Dodejme, že loni Volkswagen na celém světě prodal jménem všech jím vlastněných značek celkem 6,29 milionu vozů. K desetimilionovému ročnímu odbytu má tedy ještě velmi daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dohnat a předehnat: na piedestal má Volkswagenu pomoci i „nový” Passat B7
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků