Volkswagen: 10 milionů aut ročně již v roce 2015

Lidem od Volkswagenu nikdy nechybělo sebevědomí a víra ve vlastní schopnosti je neopouští ani v době, kdy prodeje aut zejména v Evropě strmě klesají. Automobilka totiž ještě na jaře plánovala, že do roku 2018 bude napříč svými značkami ročně prodávat přes 10 milionů aut. Nyní ale zdroje v automobilce tvrdí, že plán byl přehodnocen a termín posunut. Že by na pozdější datum? Zapomeňte, o tři roky vpřed.

Britský Manager Magazine citoval tajné dokumenty koncernu, které nově hovoří o osmimilinovém plánu pro rok 2012 a desetimilionovém pro rok 2015. To by mimo jiné znamenalo, že VW definitivně předstihne Toyotu coby největšího výrobce aut na světě, její plány jsou s ohledem na současnou situaci mnohem střídmější.

Oficiálně zůstává cíl nezměněn, mluvčí automobilky ovšem připouští, že plán by VW chtěl splnit o něco dříve. A jak toho chce koncern dosáhnout? Zdvojnásobením prodejů v Číně, zvýšením odbytu v USA a zlepšením postavení v Rusku, s potenciálem evropských trhů už se tedy zjevně moc nepočítá. Aby také ano, letošní prodeje VW v Evropě za prvních devět měsíců meziročně poklesly o 3,7 % na 2 246 984 aut.

Dodejme, že loni Volkswagen na celém světě prodal jménem všech jím vlastněných značek celkem 6,29 milionu vozů. K desetimilionovému ročnímu odbytu má tedy ještě velmi daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dohnat a předehnat: na piedestal má Volkswagenu pomoci i „nový” Passat B7
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků