Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Důležitý zástupce Volkswagenu v segmentu užitkových vozů nabere po frankfurtském autosalonu druhý dech v boji s konkurencí.

Současná generace užitkových modelů Transporter, Caravelle, Multivan a „obývací“ California označovaných pod společným označením T5 se na trhu již nějaký ten pátek prodává. Ve svém segmentu si tyto vozy drží svou stálou klientelu a patří jim pevné místo na špici své třídy. Po zhruba šesti letech od svého uvedení nastal čas osvěžit vzhled této rodiny, která za ty léta stihla získat množství různých ocenění, jako třeba Van roku 2004, což jen svědčí o jejich velké oblibě a to i za hranicemi Evropy. Pojďme se tedy blíže podívat, s čím hodlá osvěžená pátá generace oslovit další nebo i stávající zákazníky.

Z hlediska vzhledu toho příliš opisovat nemusíme, nejpodstatnější a v podstatě i nejdůležitější je změna masky, která více zapadá do současného designového směru po vzoru modelů Golf a Scirocco. Zaoblil se i přední a zadní nárazník, a modely Caravelle, Multivan a California budou navíc disponovat novým krytem sdružených zadních světel. Uvnitř najdeme hned více patrných změn, od modernějšího volantu až po propracovanou přístrojovou desku s typickými ovládacími prvky „made by VW“, avšak oproti předchozí verzi jde nepochybně o velký krok kupředu. Ze vzhledového hlediska ještě nemůžeme zapomenout na fakt, že nyní budou lakované nárazníky standardem ve všech výbavách (kromě verze Multivan).
V těch lepších výbavách bude k dispozici hned celá řada elektronických pomocníků, jako třeba Side Assist, který se poprvé objevil v modelu Touareg. Tento systém upozorní řidiče na všechno, co se nachází v tzv. slepém uhlu. Novinkou je i systém TMD monitorující stav a tlak pneumatik, zapomenout přitom nesmíme ani na ESP s asistentem pro rozjezdy do kopce.  
Omlazení neobešlo ani nabídku agregátů kde najdeme novou řadu vznětových dvoulitrových čtyřválců common-rail s výkony 84 koní/62 kW a maximálním točivým momentem 220 Nm, 102 koní/75 kW s 250 Nm, 140 koní/103 kW s 340 Nm a vrcholným dvoulitrem je verze s výkonem 180 koní/132 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Výrobce avizoval snížení spotřeby u všech nabízených agregátů a to zhruba o 1,9 l, což se podepsalo i pod to, že motory teď splňují emisní limity Euro 5. Další novinkou je možnost skombinovat všechny nabízené agregáty se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. K dispozici bude samozřejmě i verze s pohonem všech čtyř kol 4Motion, kde klíčovou roli sehrává již tradičně systém Haldex, tentokrát čtvrté generace.
Faceliftovanou rodinu Volkswagenů T5 již za méně než měsíc čeká světová premiéra na frankfurtském autosalonu, na domácím trhu budou prodeje zahájeny ještě v polovině října, zatímco ostatní část Evropy si bude muset na inovovanou rodinku ještě nějaký ten týden počkat.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Omlazený VW Transporter
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků