Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Důležitý zástupce Volkswagenu v segmentu užitkových vozů nabere po frankfurtském autosalonu druhý dech v boji s konkurencí.

Současná generace užitkových modelů Transporter, Caravelle, Multivan a „obývací“ California označovaných pod společným označením T5 se na trhu již nějaký ten pátek prodává. Ve svém segmentu si tyto vozy drží svou stálou klientelu a patří jim pevné místo na špici své třídy. Po zhruba šesti letech od svého uvedení nastal čas osvěžit vzhled této rodiny, která za ty léta stihla získat množství různých ocenění, jako třeba Van roku 2004, což jen svědčí o jejich velké oblibě a to i za hranicemi Evropy. Pojďme se tedy blíže podívat, s čím hodlá osvěžená pátá generace oslovit další nebo i stávající zákazníky.

Z hlediska vzhledu toho příliš opisovat nemusíme, nejpodstatnější a v podstatě i nejdůležitější je změna masky, která více zapadá do současného designového směru po vzoru modelů Golf a Scirocco. Zaoblil se i přední a zadní nárazník, a modely Caravelle, Multivan a California budou navíc disponovat novým krytem sdružených zadních světel. Uvnitř najdeme hned více patrných změn, od modernějšího volantu až po propracovanou přístrojovou desku s typickými ovládacími prvky „made by VW“, avšak oproti předchozí verzi jde nepochybně o velký krok kupředu. Ze vzhledového hlediska ještě nemůžeme zapomenout na fakt, že nyní budou lakované nárazníky standardem ve všech výbavách (kromě verze Multivan).
V těch lepších výbavách bude k dispozici hned celá řada elektronických pomocníků, jako třeba Side Assist, který se poprvé objevil v modelu Touareg. Tento systém upozorní řidiče na všechno, co se nachází v tzv. slepém uhlu. Novinkou je i systém TMD monitorující stav a tlak pneumatik, zapomenout přitom nesmíme ani na ESP s asistentem pro rozjezdy do kopce.  
Omlazení neobešlo ani nabídku agregátů kde najdeme novou řadu vznětových dvoulitrových čtyřválců common-rail s výkony 84 koní/62 kW a maximálním točivým momentem 220 Nm, 102 koní/75 kW s 250 Nm, 140 koní/103 kW s 340 Nm a vrcholným dvoulitrem je verze s výkonem 180 koní/132 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Výrobce avizoval snížení spotřeby u všech nabízených agregátů a to zhruba o 1,9 l, což se podepsalo i pod to, že motory teď splňují emisní limity Euro 5. Další novinkou je možnost skombinovat všechny nabízené agregáty se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. K dispozici bude samozřejmě i verze s pohonem všech čtyř kol 4Motion, kde klíčovou roli sehrává již tradičně systém Haldex, tentokrát čtvrté generace.
Faceliftovanou rodinu Volkswagenů T5 již za méně než měsíc čeká světová premiéra na frankfurtském autosalonu, na domácím trhu budou prodeje zahájeny ještě v polovině října, zatímco ostatní část Evropy si bude muset na inovovanou rodinku ještě nějaký ten týden počkat.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Omlazený VW Transporter
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků