Volitelné „SPZ” za peníze budou oficiálně i u nás

Také u nás bude, po vzoru všech okolních států, zavedena možnost legálně si pořídit registrační značku s vlastním textem, případně pěkným číslem.

Dnes je každému žadateli přiřazována registrační značka dle pořadí v jakém na odbor dopravy přijde. A korupce a klientelismus jen bují, tedy pardon, někteří majitelé luxusních vozů nebo členové jednotlivých městských úřadů přicházejí náhodou zrovna v okamžiku, kdy je na stole krásné čtyřčíslí.

Je veřejným tajemstvím, že pěkné značky se dávají pod pultem a ceny se pohybují od zhruba pěti do dvaceti tisíc korun. Čím více stejných číslic, tím stoupá cena. Tomu má ovšem konečně zatnout tipec nový zákon, který umožní legálně si koupit značku dle vlastního výběru.

Do státní kasy za tuto službu připluje nemalá částka. Na Slovensku se prozatím na „VIP značkách” vybralo přes 40 mil. korun a lze očekávat, že u nás bude situace podobná, protože mnoho řidičů touží po své vysněné značce.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků