Volanty v autech jsou špinavější než záchodová prkénka, zjistila studie

V USA proběhla zajímavá studie ohledně čistoty interiérů automobilů. Výsledky vlastně nepřekvapí a zaručeně nejsou lichotivé pro nikoho z nás.

Studie autopůjčovny CarRentals.com zodpovídala rovnou tisícovku řidičů z USA ohledně pravidelnosti uklízení a čištění interiérů jejich vozů. Z dotázaného vzorku odpovědělo 32 % majitelů, že čistotě vnitřku svých automobilů nedávají příliš pozornosti. Přesněji toto procento zmínilo, že interiér uklízejí maximálně jednou do roka.

Na stejné téma se poté zaměřilo i Národní centrum pro biotechnologické informace, které průzkum čistoty interiéru posunulo na další úroveň. Na základě testů bylo zjištěno, že co se týče počtu bakterií, interiéry vozů patří mezi nejšpinavější místa, se kterými lidé každodenně přicházejí do styku. Dokonce špinavější než prkénko na toaletě.

Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

Centrum uvádí míru znečištění zjištěním průměrného počtu bakterií na čtvereční centimetr, tedy takzvané jednotky tvořící kolonie bakterií CFU. Pro srovnání, obrazovky dotykových telefonů dosahují standardně hodnoty kolem 100 CFU, záchodová prkénka asi 172 CFU, tlačítka ve veřejných výtazích 313 CFU.

Jaké průměrné hodnoty centrum naměřilo na volantech znečištěných aut? Vysokých 629 CFU. Nejčastěji se přitom v autech objevují dva typy bakterií. Stafylokok, způsobující řadu onemocnění, střevní potíže i kožní infekce, a rovněž Propionibacterium, vyvolávající například akné či další kožní problémy.

Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Průzkum celkově zmiňuje až kolem 700 různých druhů bakterií nalezených uvnitř běžně používaných aut. Jako nejčastější důvod zamoření interiérů aut bakteriemi je pak zmiňováno jedení za volantem a skladování odpadků. Jak často čistíte interiér auta vy?

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 66 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků