Volanty v autech jsou špinavější než záchodová prkénka, zjistila studie

V USA proběhla zajímavá studie ohledně čistoty interiérů automobilů. Výsledky vlastně nepřekvapí a zaručeně nejsou lichotivé pro nikoho z nás.

Studie autopůjčovny CarRentals.com zodpovídala rovnou tisícovku řidičů z USA ohledně pravidelnosti uklízení a čištění interiérů jejich vozů. Z dotázaného vzorku odpovědělo 32 % majitelů, že čistotě vnitřku svých automobilů nedávají příliš pozornosti. Přesněji toto procento zmínilo, že interiér uklízejí maximálně jednou do roka.

Na stejné téma se poté zaměřilo i Národní centrum pro biotechnologické informace, které průzkum čistoty interiéru posunulo na další úroveň. Na základě testů bylo zjištěno, že co se týče počtu bakterií, interiéry vozů patří mezi nejšpinavější místa, se kterými lidé každodenně přicházejí do styku. Dokonce špinavější než prkénko na toaletě.

Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

Centrum uvádí míru znečištění zjištěním průměrného počtu bakterií na čtvereční centimetr, tedy takzvané jednotky tvořící kolonie bakterií CFU. Pro srovnání, obrazovky dotykových telefonů dosahují standardně hodnoty kolem 100 CFU, záchodová prkénka asi 172 CFU, tlačítka ve veřejných výtazích 313 CFU.

Jaké průměrné hodnoty centrum naměřilo na volantech znečištěných aut? Vysokých 629 CFU. Nejčastěji se přitom v autech objevují dva typy bakterií. Stafylokok, způsobující řadu onemocnění, střevní potíže i kožní infekce, a rovněž Propionibacterium, vyvolávající například akné či další kožní problémy.

Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Průzkum celkově zmiňuje až kolem 700 různých druhů bakterií nalezených uvnitř běžně používaných aut. Jako nejčastější důvod zamoření interiérů aut bakteriemi je pak zmiňováno jedení za volantem a skladování odpadků. Jak často čistíte interiér auta vy?

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků