Volant poslední formule 1 od Ferrari může být váš. Model 1:1 stojí přes sto tisíc korun

Od známého výrobce Amalgam Collection byste nic jiného než prvotřídní kvalitu ani nečekali.

Pokud chcete nejvyšší úroveň detailů, bezchybné zpracování a nemáte problém za zmenšeninu reálného vozu zaplatit slušný balík, Amalgam Collection je ve světě modelů už světoznámou firmou, na kterou se obrátit. Nejde však pouze o „autíčka“, v nabídce výrobce najdete i další zajímavosti. Třeba volanty monopostů F1.

Ferrari dohnalo 488 GTB na hranici možností. Výsledek je jen pro členy prestižního klubu

Ferrari dohnalo 488 GTB na hranici možností. Výsledek je jen pro členy prestižního klubu

Oko tak může v současnosti padnout na perfektní repliku volantu poslední formule Ferrari SF1000 pro sezóny 2020/2021. A když je řeč o perfektní replice, mluvíme o měřítku 1:1, díky čemuž by možná ani piloti italské stáje Sebastian Vettel a Charles Leclerc nepoznali, že v ruce nemají reálný volant ze svých monopostů. Konstrukce vychází z originálních CAD dat přímo od vývojového oddělení Ferrari.

Výstavní kousek sice není napěchovaný ultra moderní elektronikou, která je pro moderní formule řídícím centrem všech systémů, přesto ale tato replika nestojí vůbec málo – jak byste ostatně u práce Amalgam Collection čekali. Vyrobeno bude pouze 250 exemplářů a každý vyjde na 4987 dolarů (asi 110.000 Kč). Na druhou stranu, cena reálných volantů dnešních monopostu F1 se pohybuje v milionech korun...

Další hypersport z kostiček: Z Lega teď postavíte i okruhový McLaren Senna GTR

Další hypersport z kostiček: Z Lega teď postavíte i okruhový McLaren Senna GTR

Vlastně jde tedy o výhodnou nabídku, pokud chcete volant formule 1 vlastnit. Výrobce přitom nabízí i dostupnější variantu v měřítku 1:4, která přijde na 246 dolarů (asi 5400 Kč). Samotné modely monopostů Ferrari SF1000 pak Amalgam v současnosti vyvíjí, a to v měřítcích 1:8 a 1:18. Úroveň zpracování bude i zde nepochybně vynikající.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků