Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

Quebe  |  29. 07. 2015 10:22

Konečně rozumný pohled na věc, který reflektuje i názor nezanedbatelné skupiny lidí, které řízení baví. Jen aby se neztratil v řevu ostatních "pokrokových myslitelů", kteří by toho strašného a nedokonalého člověka nejraději co nejdříve od volantu vykopali.

Odpovědět  |   | 
MartinX  |  29. 07. 2015 10:46

Ja osobne by som si auto bez volantu a pedalov kupil okamzite. Moje vysnene auto je totiz Rolls-Royce s profesionalnym soferom, kde ja sedim vzadu a automaticky riadene auto je aspon malym krokom k tomuto snu.

Odpovědět  |   | 
aod  |  29. 07. 2015 10:57

Kdysi u vas v televizi davali takovy porad. Snivajte s nami

Odpovědět  |   | 

Připadá mi, že výrobci zkrátka za každou cenu chtějí prodávat auta i lidem, kteří je neumí, nebo nechtějí řídit. Protože ti, co je řídit umí a chtějí, už auta mají. A řízení je spíše baví, než naopak. Nechtěl bych se řízení vzdát a myslím, že takových nás je většina. Auto, co se řídí samo, jednou nahradí klasické taxíky, tomu docela věřím, ale lidé se o potěšení z řízení aut připravit nenechají. Prostě to nebudou kupovat.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  29. 07. 2015 15:49

Já bych bral autonomní auto do té míry, že jdu do obchodu, zejedu ke vchodu, zmáčknu ťuplík, vystoupím a auto se zaparkuje. Až si nakoupím, vyzvedne mě. Nebo třeba v centru zajedu a auto se zajede bokem na zaparkovat a zase mě vyzvedne.
Ale jinak děkuji, nechci!

Odpovědět  |   | 
Jig  |  30. 07. 2015 00:13

Uz to vidim. V centru kde se neda parkovat ci je parking drahy. Zapne se autopilot aby tam zatim hodinku krouzil dokola :)

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  30. 07. 2015 14:30

Řídit umím, když je dobrá silnice a zajímavý cíl (třeba výlet po okolí), tak mne to i baví, ale je čím dál více situací, kdy bych se řízení velmi ochotně vzdal - zácpy v dopravních špičkách, dálnice při dlouhých trasách, opakované dojíždění nezajímavou trasou, hledání parkování, víkendové nákupy (manželka neřídí, po "skoronehodě" si nevěří) atd.

Pocit z dobré jízdy si určitě užiju rád, ale na to by mi stačilo "víkendové" auto ať už vlastní, nebo klidně půjčované za rozumných podmínek. Jinak autonomní auta velmi vítám a rozhodně by mi to spoustu věcí zjednodušilo. Kdybych měl dnes kupovat nové rodinné auto a při stejné ceně bych se měl rozhodnout zda vezmu klasiku nebo auto bez volantu, tak na rovinu říkám, že beru bez volantu. Naprosto bez váhání. Otázkou je, kolik bych byl ochoten připlatit, kdyby to bylo dražší, ale nějakých 20 % za pohodlí bych ještě akceptoval.

A pak bych obcházel bazary, abych si koupil druhé auto jen pro radost. ;)

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  30. 07. 2015 12:58

Tak nějak to bylo i ve filmu Muži v černém II. Tam tuším také měli v Mercedesu volant i pedály (a nafukovacího autopilota), jen pro řízení při hyperrychlosti používali cosi jako "gameboy"?

Odpovědět  |   | 
E15  |  31. 07. 2015 11:06

když autonomní řízení, tak jedině bez volantu a pedálů a se spolehlivostí plných 100%. Jinak ať si to nechají. K čemu je dobré sedět v autě jako učitel autoškoly a trnout, kdy to žák, resp. automat nezvládne?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  01. 08. 2015 19:08

Existují různé krizové situace, které nemají správné řešení. A vy jako člověk se musíte rozhodnout, co obětujete. Například vyjede proti vám náklaďák v protisměru a musíte se rozhodnout, jestli to do něj vrazíte, nebo to strhnete na chodník, po kterém jdou děti. Také musíte odhadnout, jak se zachová ten řidič náklaďáku. Toho bych řekl ten samořídící systém nebude ještě dlouho schopen, odhadovat chování jiného řidiče třeba podle výrazu jeho tváře nebo gestikulace.

Odpovědět  |   | 
josehko  |  01. 08. 2015 19:45

Prečo to stavať tak na hranu - buď auto s volantom alebo bez volantu? Budúcnosť je v takom dizajne palubky, pri ktorom sa volant bude dať nejakým spôsobom zložiť či posunúť tak, aby mal vodič viac miesta. V prípade núdze sa takýto volant bleskovo vráti do svojej "pracovnej" pozície.
Viem si predstaviť napr. jeho umiestnenie niekde uprostred palubnej dosky, kde by sa potom zasunul, aby príliš neprekážal. Samozrejme to predpokladá systém riadenia drive by wire.
So skrývaním pedálov by to malo byť ešte jednoduchšie. Stačí že sa v automatickom režime jazdy posunú o 15-20 centimetrov smerom hore...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 98 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A