Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, řidiči chtějí raději volant než joystick.
Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

Ačkoli právě automobilka Mercedes-Benz patří k průkopníkům autonomní funkce řízení, klasický volant a pedály z aut nezmizí. Ani z těch, které se budou používat primárně v autonomním režimu. Do kolize se totiž dostává bezpečnost se zvyky řidičů.

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, neboť před řidičem není překážka, v případě selhání autopilota by mohlo být řízení přes joystick nebo podobný „počítačový“ ovladač v krizové situaci obtížné.

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

„Zkoušeli jsme to už u konceptu F200 z roku 1996, ale tehdy se ukázalo, že řidiči chtějí raději volant než joystick,“ řekl magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu. Podobné koncepty bez volantů zkoušely neúspěšně třeba automobilky Saab nebo Toyota.

Ačkoli třeba v civilním letectví se joystick prosadil proti klasickým ovladačům díky automatizaci poměrně rychle, řidiči si zkrátka volant s pedály vzít nenechají, myslí si Mercedes. Automobilka se domnívá, že i s dostupným autopilotem bude chtít stále velký počet lidí řídit tradičně manuálně.

A co vy? Brali byste autonomní vůz bez volantu a pedálů? Napište nám názor do komentářů pod článkem.

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků