Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, řidiči chtějí raději volant než joystick.
Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

Ačkoli právě automobilka Mercedes-Benz patří k průkopníkům autonomní funkce řízení, klasický volant a pedály z aut nezmizí. Ani z těch, které se budou používat primárně v autonomním režimu. Do kolize se totiž dostává bezpečnost se zvyky řidičů.

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, neboť před řidičem není překážka, v případě selhání autopilota by mohlo být řízení přes joystick nebo podobný „počítačový“ ovladač v krizové situaci obtížné.

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

„Zkoušeli jsme to už u konceptu F200 z roku 1996, ale tehdy se ukázalo, že řidiči chtějí raději volant než joystick,“ řekl magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu. Podobné koncepty bez volantů zkoušely neúspěšně třeba automobilky Saab nebo Toyota.

Ačkoli třeba v civilním letectví se joystick prosadil proti klasickým ovladačům díky automatizaci poměrně rychle, řidiči si zkrátka volant s pedály vzít nenechají, myslí si Mercedes. Automobilka se domnívá, že i s dostupným autopilotem bude chtít stále velký počet lidí řídit tradičně manuálně.

A co vy? Brali byste autonomní vůz bez volantu a pedálů? Napište nám názor do komentářů pod článkem.

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků