Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, řidiči chtějí raději volant než joystick.
Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

Ačkoli právě automobilka Mercedes-Benz patří k průkopníkům autonomní funkce řízení, klasický volant a pedály z aut nezmizí. Ani z těch, které se budou používat primárně v autonomním režimu. Do kolize se totiž dostává bezpečnost se zvyky řidičů.

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, neboť před řidičem není překážka, v případě selhání autopilota by mohlo být řízení přes joystick nebo podobný „počítačový“ ovladač v krizové situaci obtížné.

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

„Zkoušeli jsme to už u konceptu F200 z roku 1996, ale tehdy se ukázalo, že řidiči chtějí raději volant než joystick,“ řekl magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu. Podobné koncepty bez volantů zkoušely neúspěšně třeba automobilky Saab nebo Toyota.

Ačkoli třeba v civilním letectví se joystick prosadil proti klasickým ovladačům díky automatizaci poměrně rychle, řidiči si zkrátka volant s pedály vzít nenechají, myslí si Mercedes. Automobilka se domnívá, že i s dostupným autopilotem bude chtít stále velký počet lidí řídit tradičně manuálně.

A co vy? Brali byste autonomní vůz bez volantu a pedálů? Napište nám názor do komentářů pod článkem.

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků