Volání s hands-free prý za volantem odpovídá půl promile alkoholu

Volání s hands-free prý za volantem odpovídá půl promile alkoholu

Kdo si kvůli telefonování v autě pořídil sadu hands-free, může na tuto vymoženost nejspíš zapomenout. Podle nedávného návrhu na změnu silničního zákona chce ministr dopravy Vít Bárta i tento způsob komunikace zakázat. I když se vůči novele ze strany policistů a dopravních expertů vyrojily docela silné antipatie, ministerstvo trvá na svém.

Myšlenka ministra Bárty vychází z expertní zprávy, podle níž telefonování působí na snížení pozornosti řidiče tak, že to ohrožuje bezpečnost jízdy. Měření uskutečněné resortem dopravy prý ukázalo, že při telefonování s hands-free a rychlosti sedmdesát kilometrů za hodinu začne řidič brzdit o třináct metrů později než při plné koncentraci. To je pro předkladatele novely pádný důkaz nevěnování se řízení vozidla.

Policisté si však o návrhu myslí své. Prý nebude možné prokazatelně zjistit, že dotyčný skutečně telefonoval. „Moc si to nedokážu představit. Jestli hlídka takového řidiče zastaví, tak ten jí klidně může tvrdit, že si prozpěvoval,“ reagoval na diskutovanou novinku šéf českých dopraváků Leoš Tržil. Pokud by se měl přestupek prokázat, bylo by nutné, aby se řidič k telefonování přiznal. To se ale nedá příliš předpokládat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po zákazu užívání mobilů při řízení se připravuje obdobné omezení i pro volání s hands-free

„Úkolem ministerstva není předkládat jen materiály, s nimiž panuje všeobecný souhlas. Je potřeba i vyvolávat diskuse o tématech, u nichž není shoda,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstvo dopravy Jakub Ptačinský.

„Studie na autodromu v Mostě prokázala, že telefonování s hands-free odpovídá co do koncentrace na řízení půl promile alkoholu v krvi řidiče. Ke stejnému stanovisku se kloní i dopravní psychologové. Chápeme, že jde revoluční krok, který má zároveň v podobě dokazování své slabší místo. Neměl by se však opomenout původní důvod návrhu, jímž je bezpečnost na silnicích a zamezení zbytečných úmrtí,“ dodal mluvčí.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků