Voiturette značky L&K má být hitem pařížské výstavy veteránů

Šest historických modelů prezentuje na únorové výstavě historických vozů „Paris Rétromobile 2011“ společnost Škoda Auto. Vystaven bude legendární vůz Voiturette A (1906), dále pak modely Laurin&Klement Škoda 110 (1928), Škoda Superb 3000 (1939), Škoda 1100 OHC (1958), motocykleta typu B (1903) a věrná replika závodního velocipedu Slavia (originál kolem roku 1900). Všechny exponáty pochází ze Škoda Muzea v Mladé Boleslavi a s výjimkou Škody 110 jsou všechny plně pojízdné.

O rozruch mezi fanoušky veteránů i návštěvníky výstavy se v Paříži jistě postará Voiturette A. S tímto modelem začala v roce 1905 výroba automobilů v hlavním sídle společnosti Škoda v Mladé Boleslavi – tehdy ještě pod značkou Laurin&Klement. Zájem veřejnosti o „malý vůz“ z Mladé Boleslavi byl v roce 1905 velký, v neposlední řadě i díky jeho na tehdejší dobu poměrně výhodné ceně 3600 korun. Historický vůz Voiturette A se v uplynulých letech dočkal renovace, což znamenalo doslova mravenčí práci.

„Našim odborníkům se podařilo z fragmentů šasi krok za krokem, díl za dílem, dát opět dohromady plně pojízdný vůz z počátků naší automobilky. Rekonstrukce trvala šest let. Naši technici odvedli skvělou práci. Voiturette A zase září ve svém starém lesku. Přitom bylo zachováno původní technické řešení, ačkoli mnoho dílů muselo být vyrobeno nebo nahrazeno,“ vysvětluje Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.

Také Laurin&Klement Škoda 110 byl renovován z rozebraného vozu. Po třech letech intenzivní práce už nestojí nic v cestě jeho zprovoznění. Dle původních návrhů byl nově vyroben závodní bicykl, který zkonstruovali Laurin a Klement kolem roku 1900. Replika je plně pojízdná, stejně jako, Škoda Superb 3000, Škoda 1100 OHC i motocykleta B. S těmito historickými vozy se automobilka pravidelně účastní výstav i veteránských soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Legendární model L&K Voiturette A z roku 1905

Klepněte pro větší obrázek
Závodní vůz Škoda 1100 OHC Spider z roku 1958

 

 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků