Voiturette značky L&K má být hitem pařížské výstavy veteránů

Voiturette značky L&K má být hitem pařížské výstavy veteránů

Šest historických modelů prezentuje na únorové výstavě historických vozů „Paris Rétromobile 2011“ společnost Škoda Auto. Vystaven bude legendární vůz Voiturette A (1906), dále pak modely Laurin&Klement Škoda 110 (1928), Škoda Superb 3000 (1939), Škoda 1100 OHC (1958), motocykleta typu B (1903) a věrná replika závodního velocipedu Slavia (originál kolem roku 1900). Všechny exponáty pochází ze Škoda Muzea v Mladé Boleslavi a s výjimkou Škody 110 jsou všechny plně pojízdné.

O rozruch mezi fanoušky veteránů i návštěvníky výstavy se v Paříži jistě postará Voiturette A. S tímto modelem začala v roce 1905 výroba automobilů v hlavním sídle společnosti Škoda v Mladé Boleslavi – tehdy ještě pod značkou Laurin&Klement. Zájem veřejnosti o „malý vůz“ z Mladé Boleslavi byl v roce 1905 velký, v neposlední řadě i díky jeho na tehdejší dobu poměrně výhodné ceně 3600 korun. Historický vůz Voiturette A se v uplynulých letech dočkal renovace, což znamenalo doslova mravenčí práci.

„Našim odborníkům se podařilo z fragmentů šasi krok za krokem, díl za dílem, dát opět dohromady plně pojízdný vůz z počátků naší automobilky. Rekonstrukce trvala šest let. Naši technici odvedli skvělou práci. Voiturette A zase září ve svém starém lesku. Přitom bylo zachováno původní technické řešení, ačkoli mnoho dílů muselo být vyrobeno nebo nahrazeno,“ vysvětluje Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.

Také Laurin&Klement Škoda 110 byl renovován z rozebraného vozu. Po třech letech intenzivní práce už nestojí nic v cestě jeho zprovoznění. Dle původních návrhů byl nově vyroben závodní bicykl, který zkonstruovali Laurin a Klement kolem roku 1900. Replika je plně pojízdná, stejně jako, Škoda Superb 3000, Škoda 1100 OHC i motocykleta B. S těmito historickými vozy se automobilka pravidelně účastní výstav i veteránských soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Legendární model L&K Voiturette A z roku 1905

Klepněte pro větší obrázek
Závodní vůz Škoda 1100 OHC Spider z roku 1958

 

 


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků