Vodíkový tahač Nikola One poprvé v pohybu. Dává větší smysl než Tesla Semi?

Americká společnost Nikola Motor Company zveřejnila video, na které se prototyp jejího vodíkového tahače pohybuje i s návěsem na silnici.

Nikola Motory Company pokročila při vývoji svého velkého nákladního vozu natolik, že mohla natočit video zachycující jízdu na liduprázdné silnici. Vůz navíc táhne naložený návěs.

Video se objevilo zhruba dva měsíce poté, co Tesla odhalila svůj elektrický tahač Semi. Zatímco Tesla pro svůj pohon používá energii z externě dobíjených baterií, v případě Nikoly One vzniká elektřina pro elektromotory s výkonem 1000 koňských sil přímo na palubě.

Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Využívány jsou totiž vodíkové palivové články v kombinaci s baterií o kapacitě 320 kWh. Na jedno natankování by vozidlo mělo zvládnout ujet do vzdálenosti 500 - 1000 mil (cca 800 - 1600 kilometrů).

Podle informací firmy má mít vůz v kategorii těžkých tahačů ty nejlepší parametry v oblasti výkonů, bezpečnosti či výbavy. Například zrychlení plně naloženého vozu z nuly na sto má být třicet sekund, což je asi poloviční hodnota proti tahači, který pohání dieselový motor.

V podstatě totéž ale slibuje také Tesla u svého Semi. Ta dokonce slibuje akceleraci naloženého kamionu z klidu na stovku během dvaceti sekund.

Nikola Motors ukázala nákresy interiéru svého tahače na vodíkový pohon

Nikola Motors ukázala nákresy interiéru svého tahače na vodíkový pohon

Uvidíme, který z obou projektů bude nakonec úspěšnější. Dokončeny by měly být zhruba ve stejnou dobu - začátkem příštího desetiletí. Nicméně, Nikola potvrdila, že již příští rok vyšle na veřejné komunikace testovací flotilu.

Známy jsou také podmínky, za kterých bude vozidlo zájemcům poskytovat. Půjde o formu pronájmu na šest let, přičemž měsíční splátka se bude pohybovat v rozmezí 5 - 7 tisíc dolarů. Po šesti letech nebo pokud najede více než milion mil (1,6 milionu kilometrů) bude možno vozidlo vyměnit za nové.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků