Vodíkový tahač Nikola One poprvé v pohybu. Dává větší smysl než Tesla Semi?

Americká společnost Nikola Motor Company zveřejnila video, na které se prototyp jejího vodíkového tahače pohybuje i s návěsem na silnici.

Nikola Motory Company pokročila při vývoji svého velkého nákladního vozu natolik, že mohla natočit video zachycující jízdu na liduprázdné silnici. Vůz navíc táhne naložený návěs.

Video se objevilo zhruba dva měsíce poté, co Tesla odhalila svůj elektrický tahač Semi. Zatímco Tesla pro svůj pohon používá energii z externě dobíjených baterií, v případě Nikoly One vzniká elektřina pro elektromotory s výkonem 1000 koňských sil přímo na palubě.

Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Využívány jsou totiž vodíkové palivové články v kombinaci s baterií o kapacitě 320 kWh. Na jedno natankování by vozidlo mělo zvládnout ujet do vzdálenosti 500 - 1000 mil (cca 800 - 1600 kilometrů).

Podle informací firmy má mít vůz v kategorii těžkých tahačů ty nejlepší parametry v oblasti výkonů, bezpečnosti či výbavy. Například zrychlení plně naloženého vozu z nuly na sto má být třicet sekund, což je asi poloviční hodnota proti tahači, který pohání dieselový motor.

V podstatě totéž ale slibuje také Tesla u svého Semi. Ta dokonce slibuje akceleraci naloženého kamionu z klidu na stovku během dvaceti sekund.

Nikola Motors ukázala nákresy interiéru svého tahače na vodíkový pohon

Nikola Motors ukázala nákresy interiéru svého tahače na vodíkový pohon

Uvidíme, který z obou projektů bude nakonec úspěšnější. Dokončeny by měly být zhruba ve stejnou dobu - začátkem příštího desetiletí. Nicméně, Nikola potvrdila, že již příští rok vyšle na veřejné komunikace testovací flotilu.

Známy jsou také podmínky, za kterých bude vozidlo zájemcům poskytovat. Půjde o formu pronájmu na šest let, přičemž měsíční splátka se bude pohybovat v rozmezí 5 - 7 tisíc dolarů. Po šesti letech nebo pokud najede více než milion mil (1,6 milionu kilometrů) bude možno vozidlo vyměnit za nové.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 79 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků