Vodíkový tahač Nikola One poprvé v pohybu. Dává větší smysl než Tesla Semi?

Americká společnost Nikola Motor Company zveřejnila video, na které se prototyp jejího vodíkového tahače pohybuje i s návěsem na silnici.

Nikola Motory Company pokročila při vývoji svého velkého nákladního vozu natolik, že mohla natočit video zachycující jízdu na liduprázdné silnici. Vůz navíc táhne naložený návěs.

Video se objevilo zhruba dva měsíce poté, co Tesla odhalila svůj elektrický tahač Semi. Zatímco Tesla pro svůj pohon používá energii z externě dobíjených baterií, v případě Nikoly One vzniká elektřina pro elektromotory s výkonem 1000 koňských sil přímo na palubě.

Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Využívány jsou totiž vodíkové palivové články v kombinaci s baterií o kapacitě 320 kWh. Na jedno natankování by vozidlo mělo zvládnout ujet do vzdálenosti 500 - 1000 mil (cca 800 - 1600 kilometrů).

Podle informací firmy má mít vůz v kategorii těžkých tahačů ty nejlepší parametry v oblasti výkonů, bezpečnosti či výbavy. Například zrychlení plně naloženého vozu z nuly na sto má být třicet sekund, což je asi poloviční hodnota proti tahači, který pohání dieselový motor.

V podstatě totéž ale slibuje také Tesla u svého Semi. Ta dokonce slibuje akceleraci naloženého kamionu z klidu na stovku během dvaceti sekund.

Nikola Motors ukázala nákresy interiéru svého tahače na vodíkový pohon

Nikola Motors ukázala nákresy interiéru svého tahače na vodíkový pohon

Uvidíme, který z obou projektů bude nakonec úspěšnější. Dokončeny by měly být zhruba ve stejnou dobu - začátkem příštího desetiletí. Nicméně, Nikola potvrdila, že již příští rok vyšle na veřejné komunikace testovací flotilu.

Známy jsou také podmínky, za kterých bude vozidlo zájemcům poskytovat. Půjde o formu pronájmu na šest let, přičemž měsíční splátka se bude pohybovat v rozmezí 5 - 7 tisíc dolarů. Po šesti letech nebo pokud najede více než milion mil (1,6 milionu kilometrů) bude možno vozidlo vyměnit za nové.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků