Tichý a ohleduplný provoz, vysoká přepravní kapacita a zároveň rychlé doplnění paliva? Dodávka s palivovými články žehlí největší nedostatek elektrického Expertu.
Koncern Stellantis oficiálně představuje další odznakovou verzi své dodávky, která je ve vodíkové podobě již známá jako Citroën Ë-Jumpy Hydrogen a Opel Vivaro-e Hydrogen. Tentokrát zde máme provedení se lvem ve znaku, které přijíždí sice bez větších překvapení, ale stejně jako sourozenci se zajímavou technikou. Vodíkový článek mu dodává francouzská společnost Symbio, napájen je z nádrže pod zadní podlahou. Ta je tvořena třemi nádobami, pod tlakem 700 barů se zde nachází 4,4 kilogramu vodíku.
Dalším zdrojem energie je 10,5kWh baterie pod sedadly, která v některých případech také pohání kola skrze elektromotor o výkonu 100 kW a s točivým momentem 260 Nm. Palivo se dá dotankovat za pouhé tři minuty (výhradně elektrický e-Expert s 50kWh baterií je na 80 % za 30 minut, 75kWh baterie se nabíjí tři čtvrtě hodiny) a dojed dle WLTP činí 400 kilometrů.
Objem nákladového prostoru je až 6,1 m3, uvnitř uvezete 1,1 tuny a na kouli je možné táhnout až 1000 kilogramů. Uvedení na český trh zatím není plánováno – z valné míry jistě proto, že není kde vodík tankovat. První tři veřejné plnicí stanice v Praze, Brně a Litvínově mají zpoždění a do roku 2030 je jich zatím plánováno jen 28.