Novinka Peugeotu vychází z  elektrického provedení , z nějž přebírá motor o maximálním výkonu 100 kW a s točivým momentem 260 Nm. Tomu dodávají energii palivové články, umístěné v motorovém prostoru, které rekombinují vodík s kyslíkem. Zdroj: Peugeot

Novinka Peugeotu vychází z elektrického provedení, z nějž přebírá motor o maximálním výkonu 100 kW a s točivým momentem 260 Nm. Tomu dodávají energii palivové články, umístěné v motorovém prostoru, které rekombinují vodík s kyslíkem. | Zdroj: Peugeot

Tři vodíkové zásobníky s kapacitou 4,4 kg a pod tlakem 700 barů jsou umístěny pod podlahou. Společně s baterií poskytují dojezd přes 400 kilometrů dle metodiky WLTP. Zdroj: Peugeot

Tři vodíkové zásobníky s kapacitou 4,4 kg a pod tlakem 700 barů jsou umístěny pod podlahou. Společně s baterií poskytují dojezd přes 400 kilometrů dle metodiky WLTP. | Zdroj: Peugeot

Plnící hrdlo na vodík se nachází na levém zadním blatníku, tankování zabere pouhé tři minuty. Zdroj: Peugeot

Plnící hrdlo na vodík se nachází na levém zadním blatníku, tankování zabere pouhé tři minuty. | Zdroj: Peugeot

Další sílu může čerpat z baterie o kapacitě 10,5 kWh, kterou lze dobíjet 11kW palubní nabíječkou – skrze 32A wallbox za méně než hodinu, z 8A zásuvky za 6 hodin. Při jízdě stabilní rychlostí jde energie do motoru z palivových článků, při rozjezdech z baterie a při zrychlování z obou zdrojů. Zdroj: Peugeot

Další sílu může čerpat z baterie o kapacitě 10,5 kWh, kterou lze dobíjet 11kW palubní nabíječkou – skrze 32A wallbox za méně než hodinu, z 8A zásuvky za 6 hodin. Při jízdě stabilní rychlostí jde energie do motoru z palivových článků, při rozjezdech z baterie a při zrychlování z obou zdrojů. | Zdroj: Peugeot

Objem nákladového prostoru činí až 6,1 m3, uvnitř uvezete 1,1 tuny a na kouli je možné táhnout až 1000 kilogramů. Zdroj: Peugeot

Objem nákladového prostoru činí až 6,1 m3, uvnitř uvezete 1,1 tuny a na kouli je možné táhnout až 1000 kilogramů. | Zdroj: Peugeot

Tři vodíkové zásobníky s kapacitou 4,4 kg a pod tlakem 700 barů jsou umístěny pod podlahou. Společně s baterií poskytují dojezd přes 400 kilometrů dle metodiky WLTP. Zdroj: Peugeot
Plnící hrdlo na vodík se nachází na levém zadním blatníku, tankování zabere pouhé tři minuty. Zdroj: Peugeot
Další sílu může čerpat z baterie o kapacitě 10,5 kWh, kterou lze dobíjet 11kW palubní nabíječkou – skrze 32A wallbox za méně než hodinu, z 8A zásuvky za 6 hodin. Při jízdě stabilní rychlostí jde energie do motoru z palivových článků, při rozjezdech z baterie a při zrychlování z obou zdrojů. Zdroj: Peugeot
Objem nákladového prostoru činí až 6,1 m3, uvnitř uvezete 1,1 tuny a na kouli je možné táhnout až 1000 kilogramů. Zdroj: Peugeot
5
Fotogalerie

Vodíkový Peugeot e-Expert Hydrogen natankuje za tři minuty a ujede 400 km. U nás ho ale nekoupíte

Tichý a ohleduplný provoz, vysoká přepravní kapacita a zároveň rychlé doplnění paliva? Dodávka s palivovými články žehlí největší nedostatek elektrického Expertu.

Koncern Stellantis oficiálně představuje další odznakovou verzi své dodávky, která je ve vodíkové podobě již známá jako Citroën Ë-Jumpy Hydrogen a Opel Vivaro-e Hydrogen. Tentokrát zde máme provedení se lvem ve znaku, které přijíždí sice bez větších překvapení, ale stejně jako sourozenci se zajímavou technikou. Vodíkový článek mu dodává francouzská společnost Symbio, napájen je z nádrže pod zadní podlahou. Ta je tvořena třemi nádobami, pod tlakem 700 barů se zde nachází 4,4 kilogramu vodíku.

Dalším zdrojem energie je 10,5kWh baterie pod sedadly, která v některých případech také pohání kola skrze elektromotor o výkonu 100 kW a s točivým momentem 260 Nm. Palivo se dá dotankovat za pouhé tři minuty (výhradně elektrický e-Expert s 50kWh baterií je na 80 % za 30 minut, 75kWh baterie se nabíjí tři čtvrtě hodiny) a dojed dle WLTP činí 400 kilometrů.

Objem nákladového prostoru je až 6,1 m3, uvnitř uvezete 1,1 tuny a na kouli je možné táhnout až 1000 kilogramů. Uvedení na český trh zatím není plánováno – z valné míry jistě proto, že není kde vodík tankovat. První tři veřejné plnicí stanice v Praze, Brně a Litvínově mají zpoždění a do roku 2030 je jich zatím plánováno jen 28.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud